Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-02-26, 14:20
  #25
Avstängd
ArneArneArneArns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Hur kan det vara bestickning när jag inte erbjuder nånting i gengäld? Frågade bara en fråga.


Eftersom jag har skrivit att det var korkat och avslutat inlägget med "Gör det inte!", och även sagt att tråden inte har något egentligt syfte så låter jag dig själv gissa dig till svaret på din fråga.

Har du gett poliser gratissaker och förväntat dig bättre behandling av dessa i deras tjänsteutövning så är det solklart frågan om bestickning. Det spelar ingen roll om de verkligen gjort dig gentjänster tillbaka.
2008-02-26, 14:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Antar att det knappast var första gången du snattade denna typ av vara?
Nja just denna vara har jag inte snattat förr, men visst har man gett sig lite rabatt tidigare också om det varit för lång kö i kassan osv.. Tänker mig för i fortsättningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugarfree
Hur som helst en bra väckarklocka för dig
Verkligen. Det var det. En idiotgrej att få en prick för!
2008-02-26, 14:22
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Har du gett poliser gratissaker och förväntat dig bättre behandling av dessa i deras tjänsteutövning så är det solklart frågan om bestickning. Det spelar ingen roll om de verkligen gjort dig gentjänster tillbaka.

Haha tror du verkligen jag förväntade mig att dom skulle släppa mig för att jag bjuder poliser på saker i mitt jobb? Nej, jag ställde frågan till dom eftersom jag var ostraffad, erkände och att det var ett litet brott. Men jag förväntade mig ingenting.

Om jag hade sagt till poliserna att "ni ska släppa mig för jag brukar faktiskt bjuda poliser i mitt jobb sådeså!" så skulle dom fan spöat skiten ur mig därinne i rummet
2008-02-26, 14:26
  #28
Avstängd
ArneArneArneArns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Haha tror du verkligen jag förväntade mig att dom skulle släppa mig för att jag bjuder poliser på saker i mitt jobb? Nej, jag ställde frågan till dom eftersom jag var ostraffad, erkände och att det var ett litet brott. Men jag förväntade mig ingenting.

Du missförstår mig. Varför har du tidigare bjudit poliser på saker?
Ville du bara vara snäll eller hade du en baktanke med det hela. Om du förväntade dig bättre service av dem så är det bestickning oavsett om du verkligen fått bättre service av dem.
2008-02-26, 14:27
  #29
Medlem
Crimxons avatar
Tråd skapad Idag, 13:37
Du är leet!
2008-02-26, 14:27
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Du missförstår mig. Varför har du tidigare bjudit poliser på saker?
Ville du bara vara snäll eller hade du en baktanke med det hela. Om du förväntade dig bättre service av dem så är det bestickning oavsett om du verkligen fått bättre service av dem.

Nej, det är för att jag ser upp till polisen, har alltid haft bra erfarenheter av poliser.. Har många bekanta som är poliser och tycker dom är bra.. Känner mig trygg när jag ser en polis.
Puh, tur att det inte var en av mina bekanta som kom och förhörde mig! shit ska aldrig göra nåt olagligt igen!
2008-02-26, 14:28
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimxon
Tråd skapad Idag, 13:37
Du är leet!

Aww, you noticed... <3 <3 <3
2008-02-26, 14:46
  #32
Medlem
maynard12s avatar
Tattare...

Åklagarna har väl för mycket att göra. Vårt rättsystem pallar inte trycket. Själv tycker jag det är jävligt trist. Begår man brott ska man väl fan straffas.
2008-02-26, 14:47
  #33
Medlem
statoil^s avatar
Har de inte gått ut med att snatteri inte är prio längre? Endast när det rör sig om större summor tror jag, dvs när det blir stöld.

Moppekidsen går faktiskt före. Åtminstone i den här staden... Alltid lika kul och se 15-åringarna, nåja 14-åringarna, att åka fast...
2008-02-26, 15:32
  #34
Medlem
ketchupflaskans avatar
Jahapp, Grattis då.
2008-02-26, 16:59
  #35
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Sen nu idag ramlade det ner ett papper i brevlådan. "Åtal väcks inte. Fallet nerlagt."

Så idag är jag glad! Men det var fortfarande en korkad grej. Gör det inte!

Men alltså, det är något som inte stämmer i detta... Sådär kan inte åklagaren göra om det inte var något fel på utredningsmaterialet, något som var oklart och att du därför inte kunde bindas till brottet.
2008-02-26, 17:02
  #36
Medlem
Heinzes avatar
Tråd låst, diskussionsunderlag saknas. Nästa gång TS är glad så finns det en tråd i Laidback för att delge sådana känslor.
/MOD

(vill någon diskutera bevisbörda etc för snatteri, starta tråd i juridk)
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback