Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-26, 11:37
  #1
Medlem
Codens avatar
Hej FB!

Jag jobbar i landets hufvudstad inom IT-bemanningsbranschen sen ett antal år tillbaka.

Har fått lite erbjudanden om andra jobb bl.a. ett från Brain Bemanning där upplägget är att bli anställd som Brain-konsult i sex månader och sen bli rekryterad av kundföretaget.
Jag är inte ett dugg sugen på att jobba för ytterligare ett bemanningsföretag men om det leder till en rekrytering till en fast anställning hos kund med medföljande lönelyft så visst.

Mina frågor är :

Vad har jag för möjligheter att be om sex månaders tjänstledigt från min nuvarande arbetsgivare då jag ju skulle jobba inom samma yrkesområde under tjänstledigheten? Någon sorts otillåten konkurrens som kommer in här? Vet inte om det står något om detta i mitt anställningskontrakt.
Är det en idé att inte tala om för arbetsgivaren exakt vad man ska göra under tjänstledigheten för att få igenom den?

Någon som känner till något om Brain Bemanning?

På deras hemsida står det mest info om hur de hyr ut studenter vilket verkar vara deras kärnverksamhet och är det så så kan man ju undra om de betalar ut hyfsade löner åt högre kvalificerade personer som "bara" är anställda för att sen bli rekryterade.
Kommer självklart inte jobba som konsult åt dem för samma lön som en student de hyr ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback