Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag är nästan 100% på att det du upplevde var etanolrelaterade effekter, alltså alkohol. Det finns YTTERST få fall där tjejer faktiskt drogats mot sin vilja. Däremot finns det MASSOR av tjejer som tror sig blivit drogade när de i själva verket bara blivit för fulla. Så med abolust största sannolikhet blev du för full bara.
Det låter som det troligaste alternativet, speciellt med de biverkningar som beskrivs:" jag har
ytterst små minnesglimtar under kvällen men inte mer. Mina vänner säger att
jag hade väldiga humörsvägningar och var frispråkig och sa helt konstiga saker.
Både lördan och söndan mådde jag piss och har haft ont i huvudet, riktigt ont!!"
Låter som en skandalfylla med efterdyningar i form av rejäl baksmälla. Det faktum att man ofta är på krogen och anser sig ha full koll kan fullständigt förändras om du t ex inte ätit tillräckligt, blivit mer än vanligt uttorkad eller kanske sovit för lite dagarna innan.
Att någon smyger ner någon benso i din alkohol ser jag som ganska otroligt, speciellt eftersom du då om något förvisso antagligen skulle tappat minnet rejält, men du skulle knappast få upplevt en tvådagarsbakfylla. Benso är ganska lågtoxiskt, men skall ändå inte blandas med alkohol av många anledningar, bl a pga risk för andningsdepression, men bakfyllan borde snarare bli mildare än så hård som 48h.
Inte ens om något rikspucko blandat GHB i din drink så skulle efterdyningarna vara så illa så att de sitter i två dagar. Hade det vart GHB kunde det slutat illa, kanske med döden, men effekten om man får i sig det är att man oftast somnar och vaknar utan större efterverkningar, detta gäller då naturligtvis om man inte får i sig det stupfull och bara aningens för stor mängd, då kan det bli kaskadspyor, medvetslöshet och ambulans.