Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-02-26, 02:06
Medlem
Hå hå allihopa!

Jag hittade ingen tråd som stämde in på mig så jag får väl ta upp en ganska vanlig fråga.

Jag var ute i fredags, och jag tror att jag blev "drogad" (eller nu vad vi ska kalla det).
Jag och mina 3 tjejkompisar gick på en förfest och jag hade knappt en liter vitt vin med mig som jag delade med en av mina vänner. Så vi blev erjuden järgermaister, men det var bara jag som ville ha. Tog 2 shoots med ungefär 3 cl i varje. Efter det så minns jag ingenting, hela fredagen är borta och mina vänner säger att jag var väldigt konstig efteråt på krogen (för där var vi tydligen). Jag har ytterst små minnesglimtar under kvällen men inte mer. Mina vänner säger att jag hade väldiga humörsvägningar och var frispråkig och sa helt konstiga saker. Både lördan och söndan mådde jag piss och har haft ont i huvudet, riktigt ont!!
Har läst lite om bensodiazeoiner på nätet men jag fattar inte riktigt.

Har någon av er vänliga själar någon aning om vad som kan ha hänt?

(Ska kanske också tillägga att jag är ett vant partydjur, och jag känner mig själv, och jag blir inte så onykter på så lite alkohol så jag tycker att allt är väldigt konstigt )

Tack på förhand!
Citera
2008-02-26, 02:17
Bannlyst
Du blev onormalt full bara kanske? Händer alla att det slår på som fan och minnet sviker.
Citera
2008-02-26, 02:17
Medlem
chaoswithins avatar
Minnesförlust och frispråkig låter ju som benzo iaf..

Det vanligaste när man drogar någon med benzo är väl för att antingen våldta eller råna personen i fråga.

[EDIT] Men jag tror nog fan det skulle vara svårt att få ner några mängder i en 3 centiliters shot...
Senast redigerad av chaoswithin 2008-02-26 kl. 03:04.
Citera
2008-02-26, 02:27
Bannlyst
Tror det nog mest va spriten som gjorde att du talade frispråkigt?
Ångest eller?

För mat och sömn under veckan kan ha stor inverkan på din alkohol tollerans!
Citera
2008-02-26, 02:30
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Du blev drogad av:

Men att någon med onda avsikter kanske droppade lite benso är ingen omöjlighet bara det att jag blir lite leds när man hör det som en ursäkt eller undanflykt ofta när folk druckit sprit och gjort bort sig "jag måste ha blivit drogad" ofta från tjejer.

Men det händer ibland att folk med onda avsikter gör så som t ex vid planering av våldtäkt eller helt enkelt att vissa gillar när folk gör bort sig.

Vad för folk froterade Du Dig med? Fråga till Er bensokunniga: Är det lätt att lösa benso i alkohol och smakar det inte illa då?
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-02-26 kl. 02:43.
Citera
2008-02-26, 02:35
Medlem
bridge_mans avatar
roppar kanske.. det kan det bli svart av
Citera
2008-02-26, 02:46
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge_man
roppar kanske.. det kan det bli svart av

Ja, eller så blir det blått! Lite beroende på vilka roppar som menas, men i FM1: orna tillsattes iaf blått färgmedel så att det skulle synas om någon drink hade spetsats med knark...
Citera
2008-02-26, 02:55
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag är nästan 100% på att det du upplevde var etanolrelaterade effekter, alltså alkohol. Det finns YTTERST få fall där tjejer faktiskt drogats mot sin vilja. Däremot finns det MASSOR av tjejer som tror sig blivit drogade när de i själva verket bara blivit för fulla. Så med abolust största sannolikhet blev du för full bara.
Citera
2008-02-26, 04:00
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag är nästan 100% på att det du upplevde var etanolrelaterade effekter, alltså alkohol. Det finns YTTERST få fall där tjejer faktiskt drogats mot sin vilja. Däremot finns det MASSOR av tjejer som tror sig blivit drogade när de i själva verket bara blivit för fulla. Så med abolust största sannolikhet blev du för full bara.

Det låter som det troligaste alternativet, speciellt med de biverkningar som beskrivs:" jag har ytterst små minnesglimtar under kvällen men inte mer. Mina vänner säger att jag hade väldiga humörsvägningar och var frispråkig och sa helt konstiga saker. Både lördan och söndan mådde jag piss och har haft ont i huvudet, riktigt ont!!"

Låter som en skandalfylla med efterdyningar i form av rejäl baksmälla. Det faktum att man ofta är på krogen och anser sig ha full koll kan fullständigt förändras om du t ex inte ätit tillräckligt, blivit mer än vanligt uttorkad eller kanske sovit för lite dagarna innan.

Att någon smyger ner någon benso i din alkohol ser jag som ganska otroligt, speciellt eftersom du då om något förvisso antagligen skulle tappat minnet rejält, men du skulle knappast få upplevt en tvådagarsbakfylla. Benso är ganska lågtoxiskt, men skall ändå inte blandas med alkohol av många anledningar, bl a pga risk för andningsdepression, men bakfyllan borde snarare bli mildare än så hård som 48h.

Inte ens om något rikspucko blandat GHB i din drink så skulle efterdyningarna vara så illa så att de sitter i två dagar. Hade det vart GHB kunde det slutat illa, kanske med döden, men effekten om man får i sig det är att man oftast somnar och vaknar utan större efterverkningar, detta gäller då naturligtvis om man inte får i sig det stupfull och bara aningens för stor mängd, då kan det bli kaskadspyor, medvetslöshet och ambulans.
Citera
2008-02-26, 04:09
Medlem
TomiXIIs avatar
Om du vill veta så gå och gör ett drogtest.

Här kan vi sitta och gissa på allt mellan himmel och jord. Men om jag skall göra en "educated guess" så skulle jag gissa på benzo eller möjligtvis GBL/GHB. Om någon var ute efter att få dig i säng så skulle dessa två droger vara i princip de enda som var någorlunda bra till det ändamålet då båda två gör att man inte minns ett shit vid större doser.

Om det var GBL/GHB går det dock inte att se det på ett drogtest såhär långt efter, för att det skall gå att se så skall drogtestet göras helst samma dygn.
Citera
2008-02-26, 04:13
Medlem
TomiXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Ja, eller så blir det blått! Lite beroende på vilka roppar som menas, men i FM1: orna tillsattes iaf blått färgmedel så att det skulle synas om någon drink hade spetsats med knark...

Det var de vanliga Rohypnolen som det tillsattes färgmedel i, har kokat fix på FM1or många gånger och där blir lösningen grön/gul (sådär radioaktivt grön/gult som det är på filmer )
Citera
2008-02-26, 07:44
Medlem
Tog 2 shoots med ungefär 3 cl i?
kanm bara tänka mig att ghb/gbl var boven i dramat.
sen finns det juh en uppslj benz som kan däcka redan fulla fjortsar
tror jag säkert.

sjuka människot som gör sådär, nackskot direkt
skaffa en kram så ska ni se att allt blir mycket bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem