Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-24, 19:59
  #1
Medlem
Jag har väldigt få kompisar som jag umgås med regelbundet, är väl lite av en ensamvarg men börjar verkligen tröttna på det. Har varit singel i hela mitt liv så att hitta en tjej vore också kul men i första hand vill jag hitta nya kompisar. Mitt problem är väl delvis att jag jämt hamnar i sällskap där de flesta är typ 20 år äldre än jag själv är, eller 10 år yngre. Eftersom jag själv är 26 år får jag inte ut så mycket av att umgås med 15-åringar eller 50-åringar på fritiden.

Försökt gå på lite kvällskurser men är samma sak där, är mest folk runt 50.

Vart träffar man folk i sin egen ålder?
Citera
2008-02-24, 20:01
  #2
Medlem
Apspektakels avatar
Träffar folk på alla möjliga sätt.

Fest, krogen, jobb, den söta tjejen i affären som hejjar på en
Citera
2008-02-24, 20:02
  #3
Medlem
JazzforMiless avatar
Går du i skolan? Har du ett jobb? Intresse?

Jag letar inte, tänker inte på det ens, lär känna nya personer genom skolan, gamla kompisar och intressen.
Citera
2008-02-24, 20:11
  #4
Medlem
Monikas avatar
De kompisar du har, har de fler kompisar än du eller sitter de i samma sits? Kan du umgås med deras kompisar litegrann? Följa med på fester kanske osv?
Citera
2008-02-24, 21:03
  #5
Medlem
Jag doktorerar sen en vecka så på skolan är det ju mer ungt folk än på min gamla arbetsplats i alla fall. De kompisar jag har är i princip också ensamvargar.

Men hur går man från att känna nån på jobbet till att umgås med dem mer privat?
Citera
2008-02-24, 21:06
  #6
Medlem
ayanamiis avatar
Jag går i skolan och på LAN.
Citera
2008-02-24, 21:07
  #7
Medlem
gemensamma intressen är alltid en bra början
Citera
2008-02-24, 21:33
  #8
Medlem
polagoms avatar
Kolla runt med folk i din närhet, som du tycker verkar intressanta. Annars så kan de känna folk som är intressanta. Kolla vad de gillar, om ni gillar samma saker gå in på de ämnena. Annars går det att låtsasgilla ett ämne, och bygga upp intresse osv. Musik, sport, hobbys, filmer, krogen osv.
Kolla runt, va de gillar, gå hem å läs på kom tillbaka cool och kunnig på det.
Sen är ju otroligt mycket folk, trendgalna, så kolla vad som är hett och inne och bli duktig på det.
Citera
2008-02-24, 22:16
  #9
Medlem
Skitsvårt o hitte nya polare i det här kalla gråa trista landet där folk generellt är rädda för nya bekantskaper och tycker det är ytterst främmande och konstigt om någon försöker komma in i ens bekantskap, jobbkamrater är jobbkamrater inget annat, men visst om du kör järnet med diverse aktiviteter mm så kanske du får dig en ny kompis eller två i bästa fall tyvärr, men försök o dra ifrån Sverige tilll ett mer humant land de e mitt tips!
Citera
2008-02-24, 22:44
  #10
Medlem
Jag har också få vänner och tycker det är ett problem, men jag har återupptagit kontakten med några jag gick på folkhögskola med för 10 år sedan. Det föll sig så att de flyttade till mina trakter. En av dem fick jag kontakt med på Facebook och hon var i ungefär samma sits som jag turligt nog. Med folk som du känt förut men tappat kontakten med finns den fördelen att ni har en historia tillsammans och förmodligen liknande intressen dessutom om ni gått på samma utbildning eller haft samma jobb tidigare. Så det kan vara ett tips.

Pluggar du eller jobbar? På universitet finns ju massor av folk som är precis i din ålder. Kan du nästla dig in där på något sätt (om du inte pluggar redan vill säga)? Kanske känner nån som pluggar och kan följa med på nån aktivitet eller så?

Edit: Aha....såg nu att du doktorerar. Då har du ju ett bra utgångsläge.
Citera
2008-02-24, 23:00
  #11
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonyboy
Skitsvårt o hitte nya polare i det här kalla gråa trista landet där folk generellt är rädda för nya bekantskaper och tycker det är ytterst främmande och konstigt om någon försöker komma in i ens bekantskap, jobbkamrater är jobbkamrater inget annat, men visst om du kör järnet med diverse aktiviteter mm så kanske du får dig en ny kompis eller två i bästa fall tyvärr, men försök o dra ifrån Sverige tilll ett mer humant land de e mitt tips!

Håller fan med dig till 100 %.

Jag hade tre stycken riktigt nära vänner vad jag trodde. Vi umgicks i vått och torrt i över 15 år. Men jag kände att jag orkar inte supa längre och leka rövare så jag började leta efter en livskramrat. Jag hittade henne och vi har nu ett barn tillsammans och är på gång med ett till.

Mina gamla polare försvann lika snabbt som en avlöning och inte hör dom av sig längre heller fast jag försöker ta upp kontakten. Dom kan dra åt helvete...

Nu ontopic! Vist fan är det svårt att träffa nya polare när man är över 20. Hur gör man? Det var ju skitlätt när man var liten. Bara plinga på hos en granne och fråga kommer du ut och leker, sen var det klart.

Jag sitter i samma sits och kommer följa den här tråden...
Citera
2008-02-24, 23:38
  #12
Medlem
roccs avatar
Har hittat vänner på flashback faktiskt Börja snacka med chatfolket eller dom i
sover alla. Det finns normalt folk här också vet du
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback