Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-03-02, 23:04
  #25
Medlem
The_Judges avatar
Åker du inte kommer du ångra dig i resten av ditt liv
Det finns iof gott om tid att göra saker, LCD tv och Gibson finns det gott om och lär inte försvinna. Kommer ju bara sjunka i pris?

Go for it!
Citera
2008-03-02, 23:10
  #26
Medlem
Åk förfan! Jag hade gjort det. men om du har en lägenhet i svåråtkomligt läge.. så är det väl bara att göra som nån annan sa att hyra ut/låna ut den?


Off topic: Vill du förklara vad "Förlorad barndom" betyder ?
Citera
2008-03-03, 09:43
  #27
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Påminner lite om filmen "Into the wild", nu när jag läser denna tråd.
iofs så gav han bort alla sin livsbesparingar och luffade runt i USA för att sist hamna i Alaska för att leva i vildmarken. Filmen är baserad på en sann historia.
Se filmen, känner du några vibbar ö.h.t när du sett filmen tro?

http://imdb.com/title/tt0758758/
Into the wild, 2007, av Sean Penn.

Hur kan du överhuvudtaget jämföra en långsemester med vad han gör i filmen? För att han sticker hemifrån?

Ja, att ge bort alla sina tillhörigheter, aldrig höra av sig och till slut hamna i Alaska låter ju precis som att åka på en sexmånadersresa till Thailand för att chilla lite innan man åker hem och fortsätter med sitt liv...
Citera
2008-03-03, 09:55
  #28
Medlem
$100s avatar
Bara att dra, det gjorde jag...Fick ut ett fett skadestånd från försäkringsbolaget och det har gjort att jag kunnat gjort det mesta jag velat, uppstäcka Afrika, jobbat där, levt där...Sett lite av Asien, även fast jag vill se mer osv. Visst, det kan vara slitit ibland om man reser runt, men sen,n är du är gamal och sitter där på hemmet så kan du tänka på alla svensson-tattare som köpte lägenhet och skaffade barn vid 19 och inte upplevt annat än legaoland och kommungränsen i sitt liv...

Dra för fasiken, dra bara, världen är så mycket bättre än vad än lägenhet i förorten är!
Citera
2008-03-03, 10:07
  #29
Medlem
Shine_s avatar
Skall själv resa iväg i höst, och visst har jag funderat på om det är värt all den tiden och pengarna, men jag är rätt så övertygad om att så är fallet. Så jag tycker definitivt att du skall resa, så länge du inte förstör några fantastiska möjligheter till någonting här hemma. Men svenssonliv kan ju definitivt vänta några år, förstår inte riktigt varför folk söker upp den tillvaron så snabbt.
Citera
2008-03-03, 23:17
  #30
Medlem
ankuss avatar
DRA! NU har du chansen. Du kommer garanterat inte ångra dig. Det andra kan du göra sen.
Citera
2008-03-11, 02:16
  #31
Medlem
Dra så fort du bara kan!!

Jag fick också pengar (dock inte lika stor summa) och slösade bort allt. Tror du jag ångrar mig nu när jag sitter här hemma utan några som helst minnen av dom pengarna? JA!

Med dom där pengarna klarar du dig i Asien i säkert ett år.
Citera
2018-06-04, 21:23
  #32
Medlem
Hej flashback, trådskaparen här. Bumpar min 10 år gamla tråd för att det kanske kan inspirera någon.

Jag åkte aldrig iväg på mitt äventyr. Istället brände jag pengarna på prylar och festande. Köpte allt det senaste, och när pengarna tog slut blev jag arbetslös. Slutade jag spendera? Nej... jag började handla på avbetalning.

Några år senare hade jag nästan lika stor skuld som jag hade pengar från börjarn (80k) och det enbart på skit. Ingenting av värde. Jag blev deprimerad och eskalerade mitt missbruk. Blev allmer isolerad och förlorade kontakt med vänner. Det är först nu för ett par år sedan som jag började styra upp mitt liv, betala av skulderna och utbilda mig.

Jag skulle ha lyssnat på den feedback jag fick i tråden! Att inte åka iväg för 10 år sedan är mitt livs enskilt största misstag. Idag har jag inget intresse av att resa jorden runt, jag är en annan person idag och mycket handlar om att styra upp och rätta till vad som gick snett.

Det finns många "drömmar-trådar" på flashback. Mitt tips, följ era drömmar. Fega inte ur, ni kommer ångra det senare!
Citera
2018-06-06, 22:41
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Hej flashback, trådskaparen här. Bumpar min 10 år gamla tråd för att det kanske kan inspirera någon.

Jag åkte aldrig iväg på mitt äventyr. Istället brände jag pengarna på prylar och festande. Köpte allt det senaste, och när pengarna tog slut blev jag arbetslös. Slutade jag spendera? Nej... jag började handla på avbetalning.

Några år senare hade jag nästan lika stor skuld som jag hade pengar från börjarn (80k) och det enbart på skit. Ingenting av värde. Jag blev deprimerad och eskalerade mitt missbruk. Blev allmer isolerad och förlorade kontakt med vänner. Det är först nu för ett par år sedan som jag började styra upp mitt liv, betala av skulderna och utbilda mig.

Jag skulle ha lyssnat på den feedback jag fick i tråden! Att inte åka iväg för 10 år sedan är mitt livs enskilt största misstag. Idag har jag inget intresse av att resa jorden runt, jag är en annan person idag och mycket handlar om att styra upp och rätta till vad som gick snett.

Det finns många "drömmar-trådar" på flashback. Mitt tips, följ era drömmar. Fega inte ur, ni kommer ångra det senare!

Trist att allt blev lite struligt med ditt liv (men bra att du verkar ha kommit på rätt köl nu) - men jättekul att läsa. Och om ressuget återuppstår så har du ju fortfarande all tid i världen.

Själv stack jag verkligen ut på den där resan - och bara fortsatte eftersom inget annat i livet lockade lika mycket. Idag har jag rest i 107 länder.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f629357

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback