Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-23, 18:37
  #1
Avstängd
Arthur Dungs avatar
Fick just reda på att en vän till mig stoppat i sig +50 mg Pheazepam någon gång under torsdagen. Fick reda på det först idag när jag började prata med denne över MSN, han har väldigt svårt att skriva och säger att han har haft en blackout sedan han intog dosen. Han har även druckit en starköl idag.
Han har heller ingen som helst tollerans vad gäller benso.

Så, vad tycker ni att jag borde göra? Om jag hade vetat detta på torsdag så hade jag såklart gjort något direkt, men fick som sagt reda på detta först idag. Är det lugnt när det redan har gått så pass lång tid?
Jag är inte alls insatt vad gäller benso.
Citera
2008-02-23, 18:50
  #2
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dung
Fick just reda på att en vän till mig stoppat i sig +50 mg Pheazepam någon gång under torsdagen. Fick reda på det först idag när jag började prata med denne över MSN, han har väldigt svårt att skriva och säger att han har haft en blackout sedan han intog dosen. Han har även druckit en starköl idag.
Han har heller ingen som helst tollerans vad gäller benso.

Så, vad tycker ni att jag borde göra? Om jag hade vetat detta på torsdag så hade jag såklart gjort något direkt, men fick som sagt reda på detta först idag. Är det lugnt när det redan har gått så pass lång tid?
Jag är inte alls insatt vad gäller benso.

tror inte han dör iaf?låt han vara, men det gör inget om du är med honom å ser att han lever, ge honom lite vatten å försök få den att äta ,
skulle han dö skulle han redan ha gjort det tycker jag
Citera
2008-02-24, 08:17
  #3
Medlem
Knivs avatar
I sådana mängder så sover man ett par dagar garanterat.
Phenazepam har ganska lång halvveringstid så att han nu har svårt att skriva är inte så konstigt. Försök ät och drick mycket och lite vitaminer. Skadan är skedd så jag tror inte sjukan kan hjälpa till så mycket nu, men rätta mig gärna om jag har fel för jag är beng.

Hur mår han annars då?

Har varit uppe i ungefär samma doseringar utan tolerans dock var det xanor.
Mådde väl skit men det gick över. Hur stor skada det gjorde på levern vet jag inte men nyttigt var det nog inte iaf.
Citera
2008-02-24, 16:27
  #4
Avstängd
Arthur Dungs avatar
Jag gick hem till han igår när jag fick höra det, och han var sannerligen påverkad. Hade svårt att gå utan att ramla, väldigt sludrigt tal och verkade må väldigt dåligt. Idag säger han att han mår bättre, så han verkar inte vara i behov av vård iaf. Han hade inte heller ätit något sedan torsdagen så jag gick och köpte mat åt honom.

Ingen som kan svara på hur den mängd Phenazepam påverkar levern? (Jag hittade påsen med pulvret och jag uppskattar att det var ungefär 150 mg kvar av de 400 mg som fanns där från början. Men han sa att han bjudit en kompis till han på en dos, därav den lilla mängden som fanns kvar. Men att han ätit 50 mg låter för lite i mina öron.)
Citera
2008-02-24, 21:10
  #5
Medlem
choralones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dung
Ingen som kan svara på hur den mängd Phenazepam påverkar levern? (Jag hittade påsen med pulvret och jag uppskattar att det var ungefär 150 mg kvar av de 400 mg som fanns där från början. Men han sa att han bjudit en kompis till han på en dos, därav den lilla mängden som fanns kvar. Men att han ätit 50 mg låter för lite i mina öron.)

Phenazepam som är en bensodiazepin är en relativt sett ogiftig drog. Den påverkar inte mer än hjärnan i större grad. Det går att bli väldigt väck på benso utan att kroppen tar någon skada. Leverskador och benso går inte hand i hand vad jag vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback