Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-22, 18:02
Medlem
Nefus_SWEs avatar
Mitt tangentbord som jag skriver på nu är gammal skit från 2002, det är smutsigt och segt att skriva på och har hela tiden haft tanken på att köpa ett nytt. Men det är så många tangentbord och man vet inte vilket som är bäst lämpat för mig.

Jag vill ha ett tangentbord som har någon konstig uppsättning av knappar, delat eller böjdform. Det ska inte heller vara något superlyx för 800kr, ca 300kr är tillräckligt.

Jag har inte så mycket utrymme för ett stort tangentbord med tanke på att min skärm tar stor plats.

Har hittat dessa på datorbutiken är de dugliga som tangentbord?

https://www.datorbutiken.com/se/defa...uct=LOGMEDKBBL

https://www.datorbutiken.com/se/defa...ct=LOGMEDKB600
Citera
2008-02-22, 18:05
Medlem
Myssemans avatar
Funkar säkert bra. Tänk bara på att det första tangentbordet pluggas in i PS/2 medan de andra är USB
Citera
2008-02-22, 18:10
Medlem
Nefus_SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysseman
Funkar säkert bra. Tänk bara på att det första tangentbordet pluggas in i PS/2 medan de andra är USB

Är det kvalitetsskillnad mellan USB och PS/2 när det gäller tangentbord? När det gäller hörlurar så har jag hört att det skulle vara stora skillnader.
Citera
2008-02-22, 18:40
Medlem
Apelsinens avatar
Jag köpte ett Microsoft media någonting, det billigaste de hade på OnOff för att ha tills de fick in Logitech UltraFlat. Det var så skönt att jag kommer behålla det,idag finns det egentligen inga dåliga tangentbord så prova ut något som du tycker om.
Citera
2008-03-14, 22:19
Medlem
Jag vill som trådskaparen också ha ett nytt tangentbord... Är precis som han också lite inne på böjt tangentbord. Kollade på det trådlösa logitech wave som verkade grymt! Nån som testat det?
Citera
2008-03-15, 13:06
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejförfan
Jag vill som trådskaparen också ha ett nytt tangentbord... Är precis som han också lite inne på böjt tangentbord. Kollade på det trådlösa logitech wave som verkade grymt! Nån som testat det?

när det gäller tangentbord så är det bara att ta tummen ur röven pch g åtill närmaste lokala datorbutik och be dem öppna karongen och koppla in den i en provdator så att du själv kan testa hur du upplever bordet. Sen så är det bara att läsa på hur pass bra dem "presterar" i olika tester.

Kort sagt alla gillar inte samma tangentbord bara för att det är märkestangentbord.

/nait
Citera
2008-03-15, 13:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Det viktiga med tangentbord är hur tangenterna känns.
En del är hårda och kräver en del kraft för att tryckas ner, medan andra är mjukare.
Sen tillkommer ju om man vill ha media-funktioner på tangentbordet och det vill man väl?

Jag sitter på ett gammalt Microsoft Wireless Multimedia 1.0 som är det bästa jag testat och eftersom jag fick det komplett med mus för en hundring för 2 år sen är jag extra nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in