2017-08-27, 14:23
Medlem
szabos avatar
Vid dag fyra började jag "hallucinera" (antar jag?). I ögonvrån var det alltid som om någon snabbt svischade förbi även fast jag visste att jag var ensam i rummet. Vissa mönster på kakel såg ut att röra på sig och jag förstod att det var dags för lite sömn. Ögonen var väldigt torra också och när jag tittar på bilder från dag 3 så ser man hur pass sliten jag såg ut.
Citera
2017-08-27, 19:16
Medlem
Phobiazis avatar
Längsta för mig var nog en 7 dagar skulle jag tro!
Blev ju lite allmänt dum i huvudet och hörde saker som inte fanns etc, ja ni vet hur det är...
Lider av insomnia utan att ta cs, så på tjack blir det aldrig något kort race oavsett mängd!
Citera
2017-09-10, 16:29
Medlem
Tstaafs avatar
Läste senast idag om världsrekordet i att vara vaken längst...11 dygn och några minuter klarade någon stackars jäveln!! Utan några hjälptillsatser uppenbarligen..
Citera
2017-09-10, 20:16
Medlem
Godmorgon folk har ganska nyligen gått av en resa på 5 dagar och inga problem (vad jag ser som problem det vill säga alltså inget psykos beteende). Men det jag vill peaka in i denna tråd är att 10 nätter är inte ett problem heller körde det för ca 1-11/2 månad sedan dock via iv så vet inte om det faktiskt räddar en lite så att säga. Iallafall klara jag av extremt konstiga hallisar både visuella och ljud omkring mig upplevde även stora svårigheter att spela XD men nog från mig ha det jävligt gött nu och cilla lire folk peace the fu*k out ✌

Ps fett körd när jag skriver detta på ett tåg så eventuella felstavningar hoppas jag kan överses😂
Citera
2017-09-10, 20:44
Medlem
Satt med en snubbe som varit vaken 12 dygn en gång. Han har varit tjackis i 30 år och tycker det är bäst efter 3-5 dagar utan sömn. Jag och en polare var vakna tre dygn på en fiskeresa och han fick en riktigt psykos. Jag hjälpte honom igenom det men han var verkligen helt borta. Han trodde vi var på en militärbas och att jag hade hemliga uppdrag för Säpo Jag gav honom några stilnoct och trodde han somnade, gick och la mig själv. Vaknade att han stod med luren i handen och ville att jag skulle prata med hans tjej. Jag fattade att det var kaos så jag sa att han gick i sömnen. Min polare hade friat för att det stod att han skulle göra det i en buske! Innan hade han gått ner till grannarna och sa att dom skulle sluta skjuta med kanoner Helt sjuk upplevelse!
Citera
2017-09-10, 21:35
Medlem
Det största problemet är att du riskerar att få bestående psykiska problem till följd av sömnbristen. Psykos alltså. Det är inte helt ovanligt att man skadar sig själv eller andra under en sådan episod.

Serotonergt syndrom är också en högst reell risk speciellt när man håller på med starkt seroteninfrisättande narkotika såsom amfetamin.

Läste här ovanför om någon som sa att det är bäst efter ett par dagar, måste hålla med om det, man blir jävligt skön/störd efter att ha varit vaken i 3 dygn.5-6 dagar var väl standard för mig när jag pundade som hårdast. Sen crasha och sova i 48 timmar. Fy fan vilket jävla pissliv man levde.

Jag har hittat fiskar mitt i skogen och andra konstiga saker när det har gått lite för långt, mycket och väldigt realistiska vanföreställningar varav vissa kan dyka upp igen nu flera år senare om jag sover dåligt eller får i mig förmycket stimuli t.ex kaffe eller en pwo. I drogernas fotspår har död och misär kommit som ett brev på posten.

Det här låter lite bögigt, men den tillfredställelse och glädje över livet jag kan känna nu när jag är drogfri slår alla kemiskt inducerade känslotillstånd jag upplevt.

Jag langar in den slutsatsen med hopp om att du kanske tänker till lite. Mycket nöje.
Senast redigerad av StationOdenplan 2017-09-10 kl. 21:46.
Citera
2017-09-11, 14:15
Medlem
Nasofermens avatar
som längst har jag varit vaken i 21 dagar men sluta på akutpsyk men dunderpsykosen o det sitter kvar psykotiska tankar i skallen än som jag måste käka medicin för fast detta är nästan 20årsen !!
o i dagens läge pallar mitt psyke max 3-4 dagar innan jag hamnar på psyk igen !!!
Citera
2017-09-11, 14:16
Medlem
Rewindings avatar
3 dagar som mest, inget jag vill göra om. 2 dagar funkar nästan alltid bra med mycket "enkel" återhämtning!
Citera
2017-09-11, 15:19
Medlem
Minns en tråd här på FB där en kille raceat i 7 dagar. Sedan var han så slut att han glömde ta av kläderna när han skulle duscha.
Citera
2017-09-13, 13:17
Medlem
Keonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Längsta jag kört är 3 dygn. Tycker ärligt talat att allt över 1 dygn är onödigt då man aldrig kommer upp i samma eufori efter en viss tid.

Kunde inte hålla med dig mer... den inledande euforin på bums är ju enligt mig stor del av ruset. Den återkommer vid adekvata återdoseringar under ca första dygnet tycker jag, om ens hela dygnet. Sen är det bara "jahapp, då blidde man lite pigg igen, vafan ska jag göra nu då..?"
Citera
2017-09-13, 13:24
Medlem
Keonels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Det största problemet är att du riskerar att få bestående psykiska problem till följd av sömnbristen. Psykos alltså. Det är inte helt ovanligt att man skadar sig själv eller andra under en sådan episod.

Serotonergt syndrom är också en högst reell risk speciellt när man håller på med starkt seroteninfrisättande narkotika såsom amfetamin.

Läste här ovanför om någon som sa att det är bäst efter ett par dagar, måste hålla med om det, man blir jävligt skön/störd efter att ha varit vaken i 3 dygn.5-6 dagar var väl standard för mig när jag pundade som hårdast. Sen crasha och sova i 48 timmar. Fy fan vilket jävla pissliv man levde.

Jag har hittat fiskar mitt i skogen och andra konstiga saker när det har gått lite för långt, mycket och väldigt realistiska vanföreställningar varav vissa kan dyka upp igen nu flera år senare om jag sover dåligt eller får i mig förmycket stimuli t.ex kaffe eller en pwo. I drogernas fotspår har död och misär kommit som ett brev på posten.

Det här låter lite bögigt, men den tillfredställelse och glädje över livet jag kan känna nu när jag är drogfri slår alla kemiskt inducerade känslotillstånd jag upplevt.

Jag langar in den slutsatsen med hopp om att du kanske tänker till lite. Mycket nöje.

Väl skrivet =) de perioder man har lyckats hålla sig borta från allt rävgift är ju egentligen de perioder då man mår som allra bäst, även om man ibland kan känna sig lite uttråkad. Livet är ju inte direkt i det hela roligt om man säger så, eller jo, under barndomen, sen är det ju bara producera och dra sitt strå till stacken som gäller i några decennium.

Btw, amfetamin är väl inte primärt en serotonerg drog? Främst dopamin och noradrenalin. MDMA är starkt serotonerg varför man inte skall bruka det ofta. Bums kan ju brukas dagligen (mjaaa, beroende på hur man ser på det) just för att dopaminsystemet återhämtar sig fort.

Peace / keo
Citera
2017-09-13, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keonel
Väl skrivet =) de perioder man har lyckats hålla sig borta från allt rävgift är ju egentligen de perioder då man mår som allra bäst, även om man ibland kan känna sig lite uttråkad. Livet är ju inte direkt i det hela roligt om man säger så, eller jo, under barndomen, sen är det ju bara producera och dra sitt strå till stacken som gäller i några decennium.

Btw, amfetamin är väl inte primärt en serotonerg drog? Främst dopamin och noradrenalin. MDMA är starkt serotonerg varför man inte skall bruka det ofta. Bums kan ju brukas dagligen (mjaaa, beroende på hur man ser på det) just för att dopaminsystemet återhämtar sig fort.

Peace / keo

Tack. Det var vänligt sagt av dig.

Du kan ha rätt där, jag är ingen hjärnkirurg el dyl.

Ang livet, med risk för Ot;
Livet är arbete. Så har det alltid varit för människan, det finns inget mer stressfyllt för mig än att ligga på.en strand. Viljan att utvecklas personligt kan appliceras även professionellt och har för mig helt konkurerat ut droger. Även om dessa har en expansiv inverkat på medvetandet kan man lätt glömma vad som är bäst för en själv ur ett subjektivt perspektiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback