Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 08:25
  #3397
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Hur rättfärdigar du ditt pinsamma beteende här i tråden då? Är det någon skillnad tycker du?

Absolut, jag har aldrig utgett mig for att vara nagon som "sager den obekvama sanningen" eller kraver att jag ska fa betalt for det jag skriver. Det gor Birro. Jag nu ytterst nyfiken pa dina egna tankar om Mackan, ar han din idol?

Edit: + att jag ar langt under 45 barre vilket kanske marks av min omogenhet och pa mitt satt att uttrycka mig.
__________________
Senast redigerad av MonkMan 2017-06-15 kl. 09:00.
Citera
2017-06-16, 00:00
  #3398
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
Nu gråter Birro ut i Aftonblaskan och "tar avstånd" från SD en gång för alla: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...demokrat/promo

Någon som har Aftonbladet Plus och kan förtälja vad som står bakom betalväggen?


http://aletheia.se/2015/07/04/marcus...olitikers-fru/
http://aletheia.se/2015/07/09/birros-sanning/

Han skröt dessutom om otroheten i samma Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...g-med-karleken



Där har ni er "martyr": en alkis som inte kan hålla kåldolmen i styr och tigger om pengar för att åka på konserter i utlandet samt viker ut sig för massmedia lika fort som han gnäller på att grannarna i de andra våningarna på Södermalm saknar kontakt med verkligheten. Är det någonting man möjligen kan klaga på är att det att inte alla Kinnunens kamrater erbjudit sig att gå hem till Birro och konfrontera idioten. Skulle han nog bokstavligt talat kissa på sig som den urtypiske betahanne han är.

Äsch, det var ju ömsesidigt. Kvinnor är inga handelsvaror.

Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
Det är inte första gången Birro varit otrogen och ni som fortfarande gillar tokskallen kan ju fundera på vad ni skulle göra om det nästa gång är er flickvän eller fru han "erövrar" i sin narcissistiska brist på känsla för vuxet ansvar om både pengar och relationer. Alla vettiga människor från sverigedemokrater till Birros vänsterkompisar i etablissemanget håller honom på en armlängds avstånd. Finns det någon förmildrande omständighet är det att han antagligen lider av en personlighetsstörning, men han är ju inte psykotisk för det utan fortfarande ansvarig för sina handlingar.

Jag tycker det är du som har en föråldrad kvinnosyn.
Citera
2017-06-17, 17:01
  #3399
Medlem
Nu går kristna SD-profilen Nasrin Sjögren till våldsamt angrepp på Birro på Facebook. Ord och inga visor:

https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=545572315

Citat:
Det pågår en debatt i Katolskt samtalsforum om vilka principiella villkor som bör gälla för att upplåta utrymme för anti-katolska skribenter inom Katolska kyrkans olika forum. Något som i detta fall aktualiseras och exemplifieras av Marcus Birros senaste kolumn i Katolskt Magasin. Nedan återfinns mitt senaste och sammanfattande inlägg i debatten. Hela tråden återfinns via denna länk: https://www.facebook.com/groups/1782...7027876453863/

Inlägget följer här:

Jag får inte några rationellt tillfredställande svar från KM. För att det inte skall råda någon tvekan om vad saken gäller, låt mig förtydliga min kritik:

Katolskt magasin ges ut som tidning för Stockholms katolska stift* av Stiftelsen Katolsk Kyrkotidning med stöd från Stockholms katolska stift. Det är alltså den officiella tidningen för Katolska kyrkan i Sverige.

Det är en rimlig förväntan och begäran att Katolskt magasin (KM) avstår från att upplåta sin publikation och plattform till i sak rent anti-katolska skribenter och individer.

Marcus Birro har som affärsidé och som vana att använda sin personlighet, sitt privatliv och sina ständigt skiftande, och inbördes motsägelsefulla, åsikter genom att vika ut sig i alla möjliga och omöjliga medier, publikationer och sammanhang. Allt från högerextrema poddar via skvallerpressen till etablerade plattformar. Det är detta som renderar honom rubriker, arbetstillfällen och uppmärksamhet som i sin tur skapar utrymme för honom att tjäna pengar på sina föreläsningar, böcker och texter.

Marcus Birro har vid upprepade tillfällen tydligt och offentligt argumenterat för och uttryckt anti-katolska ståndpunkter. Han begår grova synder (enligt katolsk teologi) som han sedan passionerat försvarar. Marcus går sedan till vildsinta angrepp mot de som kritiserar hans beteende. Han kallar dem ”skenheliga” ”hycklare”, ”moralister” o dyl som han föraktar, förtalar och underkänner som kristna.

Några exempel, som jag redan har tagit upp, nu i punktform (det finns allmänt tillgängliga källor till samtliga punkter som jag kan gräva fram igen om någon önskar så):

- Han bedrog sin hustru Jonna, som han har två små barn med, genom en utomäktenskaplig affär i ca fem månader innan han slutligen bekände färg efter att hela historien hade läckt ut i skvallerpressen.
- Kvinnan han hade nämnda affär med var själv i ett lyckligt katolskt äktenskap med sin make som hon har två små barn med. Efter att Birro etablerade kontakt och inledde en relation med henne tog hennes äktenskap slut som en direkt konsekvens av hans inblandning.
- Han har i intervjuer tydligt uttryckt att han är anhängare av bruket att ta död på små människor i moderlivet genom aborter.
- Han har själv aktivt medverkat till att skapa flertalet små människor genom IVF-behandling, där de efter ett antal år i nedfryst tillstånd dödades enligt regelverket när de inte återfördes till livmodermiljö för att få växa vidare och födas.
- Han har med emfas uttryckt kritik mot äktenskapet som en exklusiv och livslång angelägenhet mellan man och kvinna genom att uttrycka stöd för såväl likakönade äktenskap som skilsmässa, bl a med argumentet att "Jag tror inte Gud binder band som inte är till för att vara bundna".
- Han har med eftertryck sagt att det är rätt att idka föräktenskapligt sex.
- Han har rakt av ljugit om att vara katolik för att därigenom få smutskasta Katolska kyrkan i rikstäckande massmedier. Något han fortsatte med till den punkt att han fick en skarp tillsägelse från en katolsk präst. Hans formella kyrkliga hemvist är Svenska kyrkan och har alltid så varit.
- Enligt egen utsago försökte han påbörja en konversionsprocess, men drog sig ur själv då Katolska kyrkan invände mot att han har lämnat sin hustru genom att bedra henne med en gift katolsk kvinna, som han idag lever i ett sexuellt fullbordat utomäktenskapligt förhållande med.

Någon ånger har han inte uttryckt offentligt för något av detta, den raka motsatsen gäller som obruten princip.

Om vi vill gå till botten med detta behöver vi ta på allvar den sakliga och fullt begripliga kritik som jag framfört ovan. Det räcker inte med generaliseringar av typen "om vi publicerar kontroversiella skribenter blir alltid någon arg". Bitte skriver att KM tidigare upplåtit plats åt den tidigare miljöministern, som är öppet homosexuell. Men att KM eventuellt brustit i bedömningsförmåga tidigare legitimerar inte att man medvetet gör det igen. Kutym är ett mycket dåligt argument. Att Marcus knyter nära katolska kontakter i sitt sociala nätverk och (för att parafrasera) "många katoliker gillar honom" är inte heller ett bra argument, mot bakgrund av innehållet i min kritik.

Min argumentation för att Marcus inte bör få skriva i KM, eller tillåtas få inflytande i katolska sammanhang, står än så länge rationellt oantastad.
Citera
2017-06-17, 17:51
  #3400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
Nu går kristna SD-profilen Nasrin Sjögren till våldsamt angrepp på Birro på Facebook. Ord och inga visor:

https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=545572315

En bekräftelsetörstande rabulist. Grymt.
Citera
2017-06-17, 22:42
  #3401
Medlem
Dessa dagar måste vara otroligt jobbiga för Marcus Birro..

Birro har gjort en stor sak av att ha varit först med att "kritisera" en massa saker. Han har varit i SVT Debatt och debatterat mot Ann Herberlein. Nu långt senare kommer Ann H med lite åsikter som Birro tidigare hetsats/drevats mot (i alla fall enl Birro själv).

Idag är Birro kastad på sophögen. Heberlein snart moderat politiker.

Birro tigger på Facebook/Swish, Heberlein kanske på väg mot riklig riksdagslön.
Citera
2017-06-19, 13:19
  #3402
Medlem
Haha såg Birro tigga pengar på Facebook. Vilken patetisk jävel.
Citera
2017-06-20, 18:45
  #3403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini
Dessa dagar måste vara otroligt jobbiga för Marcus Birro..

Birro har gjort en stor sak av att ha varit först med att "kritisera" en massa saker. Han har varit i SVT Debatt och debatterat mot Ann Herberlein. Nu långt senare kommer Ann H med lite åsikter som Birro tidigare hetsats/drevats mot (i alla fall enl Birro själv).

Idag är Birro kastad på sophögen. Heberlein snart moderat politiker.

Birro tigger på Facebook/Swish, Heberlein kanske på väg mot riklig riksdagslön.

Jovisst, den debatten är ju som rent surrealistisk nu med "facit" i hand. Men Birro hade kunnat hålla fast vid sd, och bli riksdagskandidat han med. Så länge det är riktig övertygelse i botten.
Citera
2017-06-21, 15:58
  #3404
Medlem
Sverigedemokrat har han väl aldrig någonsin varit? KD:are och nu sosse.
Citera
2017-06-21, 17:05
  #3405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SacrumBellum
Sverigedemokrat har han väl aldrig någonsin varit? KD:are och nu sosse.

Stämmer väl, när han tar avstånd från sd-träsket är det väl mer några gamla kompisar han menar -
Han hade kunnat bli Riksdagsledamot för kd. Fast det hade nog inte varit hans grej riktigt.
Citera
2017-06-23, 11:48
  #3406
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Stämmer väl, när han tar avstånd från sd-träsket är det väl mer några gamla kompisar han menar -
Han hade kunnat bli Riksdagsledamot för kd. Fast det hade nog inte varit hans grej riktigt.

Nu talar du som MB. MB hade fått vara med i de fina salongerna om han ville, MB hade fått behålla alla arbeten han fått kicken i från om han ville , MB hade kunnat skriva böcker som faktiskt sålde om han ville.
Det är alltid hans medvetna kompromisslöshet som är förklaringen till hans situation inte hans tillkortakommanden.
Nej , Marcus hade inte kunnat bli riksdagsledamot för KD. Det hade krävt att han inte var Marcus.
Citera
2017-06-26, 10:40
  #3407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu talar du som MB. MB hade fått vara med i de fina salongerna om han ville, MB hade fått behålla alla arbeten han fått kicken i från om han ville , MB hade kunnat skriva böcker som faktiskt sålde om han ville.
Det är alltid hans medvetna kompromisslöshet som är förklaringen till hans situation inte hans tillkortakommanden.
Nej , Marcus hade inte kunnat bli riksdagsledamot för KD. Det hade krävt att han inte var Marcus.

ja det har du rätt i antar jag. Han hade inte kunnat bli riksdagsledamot. Varken för KD eller SD. Håller med. Försökte bara vara lite välvillig?
Citera
2017-06-26, 14:29
  #3408
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Nu talar du som MB. MB hade fått vara med i de fina salongerna om han ville, MB hade fått behålla alla arbeten han fått kicken i från om han ville , MB hade kunnat skriva böcker som faktiskt sålde om han ville.
Det är alltid hans medvetna kompromisslöshet som är förklaringen till hans situation inte hans tillkortakommanden.
Nej , Marcus hade inte kunnat bli riksdagsledamot för KD. Det hade krävt att han inte var Marcus.

Finns det jobb för Birro på Samhall eller har de "effektiviserat" sig ut ur Sverige och till Baltikum? Det börjar bli svårt att hitta jobb där hans "medvetna kompromisslöshet" inte kommer ställa till det. Reinfeldt och co. avvecklade det sista av hittepå-jobben som AMS med stöd av sossarna brukade dela ut till missbrukare och andra besvärliga kunder ute på industrierna och städfirmorna.

Han har dock rätt i att han är syndabock för att han tidigt hade åsikter som debattmotståndare nu tagit över och gjort karriär med. Men det är något med Marcus som gör att han inte kan ligga lågt och bearbeta motgångar när det behövs utan han ska härja och ställa till en scen på diverse forum och bränna broar på grund av att han inte kan knipa käft.

Han påminner om de där grälsjuka SD-arna vi alla har i våra hemkommuner som måste göra Facebookinlägg om rätten att få säga "neger" och fira "negerbollens dag" och bli allmänna driftkuckun.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback