2009-05-02, 22:55
Medlem
Anadrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giggity
Funkar online bättre nu än förut?

Tycker det funka helt ok...
Citera
2009-05-03, 10:43
Medlem
N!xxos avatar
Jag är ute efter achievements men när jag ska lira
" horde on map packs " får jag bara medelande om att jag inte har flashback map pack.
Har installerat den skiten 3 gånger men får fortfarande fram det meddelandet.
Samma sak med " Wingman on map packs " Tankade combustion map pack igår
men får fram att jag inte har flashback map pack.

Vad beror detta på?
Är det något av detta som level 100 glitcharna använde sig av, så dom har stängt ner det till patch?
eller måste jag tanka alla add-ons fast det står att man bara saknar flashback map pack?

Edit: Japp så var det tydligen.
suck..
Citera
2009-05-07, 11:11
Medlem
N!xxos avatar
Nytt DLC DARK CORNERS

The seven new multiplayer maps in the "Gears of War 2: Dark Corners" Game Add-on are:

* Allfathers Garden: Honor the sacred grounds of the Coalition founders in this explosive map, where powerful weapons catalyze fast and furious action at this COG landmark.

* Memorial: Set near the Eternal Flame, which pays tribute to the fallen soldiers on the battlefield, a hard-fought battle ensues at the Tomb of Unknowns. Putting their flank formation and evasive skills to the test, players will fight to control the Boomshot.

* Sanctuary: ]Once a peaceful ground for reflection and remembrance, all that remains of the Sanctuary is the chill of death. Feast your eyes on the arsenal of weapons available as you make your way through the tight paths and blind corners of the Locust-damaged temple corridors.

* War Machine: In the abandoned train station that once served as a hub for travel, players will need to master the Longshot, Mulcher and Boomshot weapons to advance the fight while evading fire from the platforms above.

* Highway: Take the fight deep into the Locust Hollow in the complex passages of this underground highway system brimming with enemy vermin. Stick together, separate the enemy and have an exit strategy ready or it'll be a one-way trip.

* Way Station: Sitting in limbo between death and "processing" are Locust way stations filled with fallen COG soldiers. Tread lightly and practice patience as it's better to sacrifice firepower for stealth while navigating this minefield of hidden grenades.

* Nowhere: Set in the middle of what was once a destination for weary desert travellers, the land is now barren and devoid of life. Pick off your enemies with the Longshot sniper rifle and make your way to the stairwell with a well-fortified team during this intense firefight.

Så 7 nya maps till MP samt nytt kapitel till SP
för jo 1600MS points.

( http://gearsforums.epicgames.com/sho...d.php?t=678519 )
Senast redigerad av N!xxo 2009-05-07 kl. 11:14.
Citera
2009-05-07, 11:19
Medlem
Drakfisks avatar
6 nya kartor, War Machine är en gammal favorit ifrån ettan!

Ska tydligen även släppas som "box"-titel, för typ 200 spänn om jag fattat saken rätt. Visst fan är det lite fult av Epic att göra såhär, men man kommer nog köpa det ändå...
Citera
2009-05-07, 12:54
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakfisk
Ska tydligen även släppas som "box"-titel, för typ 200 spänn om jag fattat saken rätt. Visst fan är det lite fult av Epic att göra såhär, men man kommer nog köpa det ändå...
Det kommer ju en box med GeoW2+Dark Corners, är det den du menar kommer ligga runt 200? Eller en box med bara Dark Corners för 200 (närmare onlinepriset för bara expansionen)? Om det är det förra så är jag rätt nöjd med att jag väntat med att köpa spelet än så länge.. Men utgåvan som kom med GeoW1+map packs på en skiva kom väl aldrig till Sverige förra gången, kan vi räkna med att den här gör det?
Citera
2009-05-07, 12:59
Medlem
jimmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Det kommer ju en box med GeoW2+Dark Corners, är det den du menar kommer ligga runt 200? Eller en box med bara Dark Corners för 200 (närmare onlinepriset för bara expansionen)? Om det är det förra så är jag rätt nöjd med att jag väntat med att köpa spelet än så länge.. Men utgåvan som kom med GeoW1+map packs på en skiva kom väl aldrig till Sverige förra gången, kan vi räkna med att den här gör det?

du kommer ju aldirg få GOW2+Dark Corners för 200 på skiva.. glöm det.
vänta inte längre spring och köp ett av dom bästa spelen till xbox360!!!
MVH jimmo
Citera
2009-05-07, 13:02
Medlem
Drakfisks avatar
Citat:

Förlåt, jag var lite otydlig. Som jag förstått det kommer All Fronts att släppas, vilket innehåller all DLC hittils, på en skiva. Alltså en fristående skiva, som inte innehåller spelet. Den kommer ligga på runt 200, enligt min uppfattning. Visste inte att det kom en box med GeoW2+Dark Corners, men man kan väl tippa på att den kommer släppas till fullpris isf, vilket ändå är en besparing gentemot att köpt (suck) limited edition på releasedagen, all gammal, och kommande DLC (inklusive ett jävla premium-tema som jag inhandlade i ett ögonblick av svaghet)...

All Fronts kommer iaf till Storbrittanien, enligt N!xxos länk, så det borde inte vara omöjligt att dra en fulimport om du inte tidigare tankat någon DLC. Jag kan varmt rekommendera att du skaffar spelet när All Fronts kommer, och jag måste nästan slå dig lite på fingrarna och undra varför du inte redan köpt spelet?
Citera
2009-05-07, 13:03
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmo
du kommer ju aldirg få GOW2+Dark Corners för 200 på skiva.. glöm det.
vänta inte längre spring och köp ett av dom bästa spelen till xbox360!!!
MVH jimmo
Mjae, säg inte det, kolla på vad Orange Box eller Modern Warfare (GOTY Edition, nota bene) går för nuförtiden. Förvisso äldre spel, men..
Anyhow, tack för rådet, jag ska köpa GeoW2 förr eller senare oavsett vad det kostar och om de inkluderar expansioner eller inte. Min avvaktan har inte bara varit finansiellt motiverad, det är också så att jag ganska nyligen spelade igenom ettan och inte är på jättehumör för en ny shooter ö.h.t, särskilt inte en som verkar så väldigt lik GeoW1. Men snart börjar det väl rycka i det fingret också..

Citat:
Förlåt, jag var lite otydlig. Som jag förstått det kommer All Fronts att släppas, vilket innehåller all DLC hittils, på en skiva. Alltså en fristående skiva, som inte innehåller spelet. Den kommer ligga på runt 200, enligt min uppfattning. Visste inte att det kom en box med GeoW2+Dark Corners, men man kan väl tippa på att den kommer släppas till fullpris isf, vilket ändå är en besparing gentemot att köpt (suck) limited edition på releasedagen, all gammal, och kommande DLC (inklusive ett jävla premium-tema som jag inhandlade i ett ögonblick av svaghet)...
Sorry, jag dubbelkollade min källa och såg att jag missförstått det hela. Precis som du säger är vad som kommer en skiva med Dark Corners OCH allt tidigare DLC till GeoW2. Dark Corners kommer alltså inte att bundlas med originalspelet som jag fått för mig (åtminstone har inget sagts om det än, men de bundlade ju ettan med expansionerna alldeles vid slutet av dess livscykel, så det kanske kommer långt senare).
För övrigt kan jag notera att det kostar på att vara FBs största Gears-freak.
Senast redigerad av repeater 2009-05-07 kl. 13:08.
Citera
2009-05-07, 13:13
Medlem
Paer86s avatar
Tyckte det var väldigt dyrt för lite kartor och ett (antagligen mycket kort) kapitel i singleplayer. Spelar inte online, så jag kommer definitivt inte köpa det. Skulle man kunna köpa det extra kapitlet för runt 500 poäng skulle det nog vara värt det.
Citera
2009-05-07, 13:36
Medlem
Drakfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Tyckte det var väldigt dyrt för lite kartor och ett (antagligen mycket kort) kapitel i singleplayer. Spelar inte online, så jag kommer definitivt inte köpa det. Skulle man kunna köpa det extra kapitlet för runt 500 poäng skulle det nog vara värt det.

Lite kartor? Låt oss nu se här:
  • Flashback ( )-kartorna (4 st)
  • Combustible Map Pack (4 st)
  • Snowblind Map Pack (4st)
  • Dark Corners (7 st)

...19 kartor. Visserligen fanns 6 stycken till (360) versionen av GoW1, men 13 nya kartor är inte direkt lite, i mitt tycke. Dessutom en "outtake" ifrån kampanjen (som det står i ovan nämnda länk), och vad som ryktas bli en ny feature i multiplayer (att smyga förbi taggade granater).

Och allvarligt talat, hur kan du inte spela det online?

Citat:
Sorry, jag dubbelkollade min källa och såg att jag missförstått det hela. Precis som du säger är vad som kommer en skiva med Dark Corners OCH allt tidigare DLC till GeoW2. Dark Corners kommer alltså inte att bundlas med originalspelet som jag fått för mig (åtminstone har inget sagts om det än, men de bundlade ju ettan med expansionerna alldeles vid slutet av dess livscykel, så det kanske kommer långt senare).
För övrigt kan jag notera att det kostar på att vara FBs största Gears-freak.

Gör du anspråk på titeln "FBs största Gears-freak" utan att ens äga tvåan?

Tror att Dark Corners kan bli intressant, lite nya (förhoppningsvis) sköna banor, nya achievements (har bara runt 5 stycken kvar i nuläget iaf, så det är väldigt välkommet), och den ryktade sneak-funktionen i multiplayer verkar onekligen bli någonting att se fram emot..
Citera
2009-05-07, 14:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Wow! Riktigt goda nyheter såhär på torsdagseftermiddagen.

Detta kommer för mig bli ett givet köp och jag gissar på att Epic kommer leverera lika bra som de brukar. Lite dåligt av dem visst men det är ett mycket bra spel som är värt att fortsätta!

Finns det releasedatum än?
Citera
2009-05-07, 14:28
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Gör du anspråk på titeln "FBs största Gears-freak" utan att ens äga tvåan?
Givetvis inte, du missförstår, jag syftade såklart på dig med dina limited editions och premium theme packs.. Att du blir lite förnärmad när du tror att någon annan försöker kapa åt sig titeln gör bara det hela ännu mer uppenbart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in