Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-07, 17:06
  #229
Medlem
Hej nu har David Samuyiwa startat ett nytt företag med samma upplägg. Det vill säga lura unga människor att betala för kurser för PT. DS training som hans tidigare företag hette, blev granskat av programmet Plus. Hans nya företag heter 21st Century Personal Training School AB. Han gör bland annat reklam på Letsdeal. Köp inte kurserna från honom. Han har vid flera tillfällen blivit stämd då han är en bluff som lurar människor att bland annat köpa andelar i hans företag. Vidare ser det ut som han är ägare eller delägare i ett gym i Sisjön som heter Ziva Elite Personal Training Centre. Verkar som han aldrig ger sig utan hela tiden hittar nya vägar att lura unga människor på pengar.
Citera
2018-05-26, 18:42
  #230
Medlem
KapVerdes avatar
Sats Masthugget är Göteborgs sämst städade gym. Utan konkurrens. Särskilt toaletter och duschar. Har påpekat detta för personalen flertalet gånger. Utan resultat. Ingen brist på personal i övrigt. Rentav trångt bakom receptionsdisken... men städa vill man inte göra.
Citera
2018-06-18, 12:21
  #231
Medlem
Funderar om jag ska gå med hos Nordic Wellness eller Fitness24Seven.
Jag kollar på gym nära Odinsplatsen och Ullevi, dom har båda två stycken var i området.
Vilken skulle ni rekommendera? Hur är det med kids, är det värt att betala mer hos NC för att släppa ungdomar?
Citera
2019-02-22, 20:35
  #232
Medlem
monsterbobs avatar
Jag är 43 bast och börjar som många andra i min ålder bli lite lönnfet. Detta trots att jag försöker sköta mig med att inte käka för mycket skit samt kör regelbundna löppass på 7-10km två till tre gånger i veckan. Jag behvöer en reset! Dvs vad jag är ute efter är en riktigt jävla elak PT som likt Dita von Teese ger mig ett helvete under 6-12 veckor så att magrutorna från ungdomen kommer tillbaka.
Vart skall jag vända mig? De flesta gym i Götet verkar köra PT med typen ”jag fokuserar på att vi skall ha kul tillsammans...”. Bla bla bla! Det är inte detta jag behöver, jag behöver en elak jävla PT som får mig att komma i form trots mina fruktlösa undanflykter, gärna någon som söker upp mig på jobbet, krogen, varsomhelst.
Har ni några tips!?
Citera
2019-02-23, 09:51
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbob
Jag är 43 bast och börjar som många andra i min ålder bli lite lönnfet. Detta trots att jag försöker sköta mig med att inte käka för mycket skit samt kör regelbundna löppass på 7-10km två till tre gånger i veckan. Jag behvöer en reset! Dvs vad jag är ute efter är en riktigt jävla elak PT som likt Dita von Teese ger mig ett helvete under 6-12 veckor så att magrutorna från ungdomen kommer tillbaka.
Vart skall jag vända mig? De flesta gym i Götet verkar köra PT med typen ”jag fokuserar på att vi skall ha kul tillsammans...”. Bla bla bla! Det är inte detta jag behöver, jag behöver en elak jävla PT som får mig att komma i form trots mina fruktlösa undanflykter, gärna någon som söker upp mig på jobbet, krogen, varsomhelst.
Har ni några tips!?


Låter som att du hade behövt en tränare likt Peter Antoine.
Citera
2019-04-17, 22:55
  #234
Medlem
fluff995s avatar
Hej alla.

Jag söker ett gym i Göteborg som uppfyller följande kriterier:

1. Folk tar undan vikter efter sig. Ett krav.

2. Det finns tillgång till fria vikter (helst i rätt stor mängd så det inte blir konflikt om vikter) och en knäböjsställning med skyddsräcken. Också ett krav.

3. Öppettiderna får gärna vara någorlunda bra, exvis 06-23. Inget krav dock.

4. Bemannat av personal under all eller åtminstone större delen av öppettiden. Helst engagerad personal som faktiskt arbetar för att upprätthålla ordning på gymmet. Inget krav dock.

5. Ligger i prisklass någonstans mellan låg-något över medel (har m.a.o ingen lust att betala för gym i de allra översta prisklasserna). Inget krav dock.

6. Helst på Hisingen eller i värsta fall Centrum / Södra Älvstranden. Inget krav dock.


Är öppen för alla förslag, inklusive styrkelyftarklubbar och dylikt om sådana är öppna för folk som mig som inte har några direkta planer på att börja tävla.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2019-04-17 kl. 22:57.
Citera
2019-04-18, 08:06
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hej alla.

Jag söker ett gym i Göteborg som uppfyller följande kriterier:

1. Folk tar undan vikter efter sig. Ett krav.

2. Det finns tillgång till fria vikter (helst i rätt stor mängd så det inte blir konflikt om vikter) och en knäböjsställning med skyddsräcken. Också ett krav.

3. Öppettiderna får gärna vara någorlunda bra, exvis 06-23. Inget krav dock.

4. Bemannat av personal under all eller åtminstone större delen av öppettiden. Helst engagerad personal som faktiskt arbetar för att upprätthålla ordning på gymmet. Inget krav dock.

5. Ligger i prisklass någonstans mellan låg-något över medel (har m.a.o ingen lust att betala för gym i de allra översta prisklasserna). Inget krav dock.

6. Helst på Hisingen eller i värsta fall Centrum / Södra Älvstranden. Inget krav dock.


Är öppen för alla förslag, inklusive styrkelyftarklubbar och dylikt om sådana är öppna för folk som mig som inte har några direkta planer på att börja tävla.

Nordic Wellness på backaplan har alltid varit trevligt tycker jag. Var 10 år sedan jag tränade där nu, men det är stort och mysigt.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2019-04-18 kl. 08:09.
Citera
2019-04-19, 06:51
  #236
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nordic Wellness på backaplan har alltid varit trevligt tycker jag. Var 10 år sedan jag tränade där nu, men det är stort och mysigt.

Hm, nja. Tackar hjärtligt för förslaget, men:

Det ligger rätt bra till rent geografiskt, men jag råkar ha en bekant (vars omdöme jag litar på) som tränar där och som har givit ett ganska negativt omdöme om gymmet.
Det är nog ett steg upp från mitt nuvarande gym (fitness 24/7 ), men ska jag byta gym är jag ganska säker på att området runt backaplan inte är på kortlistan. Trivselfaktorn på ett gym har tyvärr alltid rätt mycket att göra med klientelet som går där, och gentrifieringen av kvillebäcken till trots känns backaplan lite dräggigt (fitness 24/7 på kvilletorget är en jäkla djurpark, exempelvis).

Lutar för närvarande åt Friskis & svettis i Eriksberg, eller något av de andra gymmen i Lindholmen. (Rekommendationer härifrån välkomnas. Obs kriterier i post #234 dock).
Eller möjligtvis någon av kommunens gym, typ Tuvevallens motionscentrum som känns lagom sömnigt. Eller kanske t.o.m nåt gym ute i Torslanda (inte för att jag har någon aning om hur folk egentligen beter sig där ute).

Ett gym för ett lite mer slutet sällskap, typ som sagt en styrkelyftarklubb, är också lite intressant. Det kanske förpliktigar lite mer, så till vida att man måste engagera sig i föreningen mer. Men det kanske är något man får kosta på sig när man har pretentioner liknande mina. Om någon här på forat har erfarenhet av att träna på exvis Göteborgs Styrkelyftarklubb ute i backa, eller på en styrkesportsklubb rent generellt, får ni gärna berätta mer om hur detta är.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2019-04-19 kl. 07:10.
Citera
2019-04-19, 07:32
  #237
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ett gym för ett lite mer slutet sällskap, typ som sagt en styrkelyftarklubb, är också lite intressant. Det kanske förpliktigar lite mer, så till vida att man måste engagera sig i föreningen mer. Men det kanske är något man får kosta på sig när man har pretentioner liknande mina. Om någon här på forat har erfarenhet av att träna på exvis Göteborgs Styrkelyftarklubb ute i backa, eller på en styrkesportsklubb rent generellt, får ni gärna berätta mer om hur detta är.

Jag har aldrig tränat på GSK men varit där ett antal gånger när de haft tävlingar. Gymmet är varken litet eller stort. Istort sett indelat i tre delar; Styrkelyftsdelen med stänger, vikter, ställningar. Byggdelen med maskiner (gamla hederliga hissmaskiner, benpressar osv) och en konditionshörna med löpband och roddmaskin.

Riktigt trevliga människor som tränar där och de har gjort en nysatsning med tävlandet. Största nackdelen är att gymmet är längst upp så några trappor att promenera upp, man får se det som cardio.

Fysiken i Guldheden/Johanneberg finns annars, bor du nära Hjalmar går 52:an direkt dit. De har många fria vikter och en styrkelyftsklubb. Nackdelarna är alla studenter samt att man inte får tränar i crossfithallen (där all bra utrustning finns) 16-19 mån-tor om man inte är medlem i crossfiten eller deras styrkelyftsklubb.
Citera
2019-04-19, 08:49
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hm, nja. Tackar hjärtligt för förslaget, men:

Det ligger rätt bra till rent geografiskt, men jag råkar ha en bekant (vars omdöme jag litar på) som tränar där och som har givit ett ganska negativt omdöme om gymmet.
Det är nog ett steg upp från mitt nuvarande gym (fitness 24/7 ), men ska jag byta gym är jag ganska säker på att området runt backaplan inte är på kortlistan. Trivselfaktorn på ett gym har tyvärr alltid rätt mycket att göra med klientelet som går där, och gentrifieringen av kvillebäcken till trots känns backaplan lite dräggigt (fitness 24/7 på kvilletorget är en jäkla djurpark, exempelvis).

Lutar för närvarande åt Friskis & svettis i Eriksberg, eller något av de andra gymmen i Lindholmen. (Rekommendationer härifrån välkomnas. Obs kriterier i post #234 dock).
Eller möjligtvis någon av kommunens gym, typ Tuvevallens motionscentrum som känns lagom sömnigt. Eller kanske t.o.m nåt gym ute i Torslanda (inte för att jag har någon aning om hur folk egentligen beter sig där ute).

Ett gym för ett lite mer slutet sällskap, typ som sagt en styrkelyftarklubb, är också lite intressant. Det kanske förpliktigar lite mer, så till vida att man måste engagera sig i föreningen mer. Men det kanske är något man får kosta på sig när man har pretentioner liknande mina. Om någon här på forat har erfarenhet av att träna på exvis Göteborgs Styrkelyftarklubb ute i backa, eller på en styrkesportsklubb rent generellt, får ni gärna berätta mer om hur detta är.

Jag tror inte många är sämre än dig på något sätt som tränar där om jag ska var ärlig.

Torslanda ser precis likadant ut. Det är samma människor överallt om du tex inte börjar gå på något gym vid Selma Lagerlöfs torg där det är högre kriminalitet.
Citera
2019-04-19, 10:50
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Hej alla.

Jag söker ett gym i Göteborg som uppfyller följande kriterier:

1. Folk tar undan vikter efter sig. Ett krav.

2. Det finns tillgång till fria vikter (helst i rätt stor mängd så det inte blir konflikt om vikter) och en knäböjsställning med skyddsräcken. Också ett krav.

3. Öppettiderna får gärna vara någorlunda bra, exvis 06-23. Inget krav dock.

4. Bemannat av personal under all eller åtminstone större delen av öppettiden. Helst engagerad personal som faktiskt arbetar för att upprätthålla ordning på gymmet. Inget krav dock.

5. Ligger i prisklass någonstans mellan låg-något över medel (har m.a.o ingen lust att betala för gym i de allra översta prisklasserna). Inget krav dock.

6. Helst på Hisingen eller i värsta fall Centrum / Södra Älvstranden. Inget krav dock.


Är öppen för alla förslag, inklusive styrkelyftarklubbar och dylikt om sådana är öppna för folk som mig som inte har några direkta planer på att börja tävla.

Jag har aldrig tränat på kommunens motionscentrum men tycker att deras guldkort låter ganska bra även om det är avsevärt dyrare än bara gymkorten; hade själv gärna simmat efter mina gympass och bastat efter simningen.

Om du inte är student så kan du söka nån kurs för att få Mecenat-kortet, och t.o.m. läsa kursen ifall du hittar något kul/intressant, och få det lite billigare med studentrabatt.

Med gulkortet kan du också själv besöka olika ställen och avgöra vilket du själv vill gymma på, Tuve, Lundby, Länsmansgården är väl de gymmen som ligger närmast det du beskrev, inte jätteroliga områden men det var områdena du efterfrågade dock.

Kan ju börja med ett tremånaderskort, och om du hittar något ställe du gillar kan du sedan köpa ett årskort.
Citera
2019-06-21, 15:57
  #240
Medlem
Jag tränade förut på SATS i Masthugget.... Ligger på Andra långgatan....
Var nöjd... Bra "utbud", trevlig personal....
Dock inte hunnit med så mycket träning alls på sistone tyvärr....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback