Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-19, 19:10
  #1
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Tjena,

Jag är relativt nyinflyttad i de västra delarna av Göteborg och söker ett vettigt gym så man kan komma igång igen. Har kollat runt lite på Eniro och det verkar som om det enda som finns är svindyra ställen á la S.A.T.S. vid Frölunda torg eller Friskis och Svettis-ställen med gympa i grupp och det är ju inte riktigt vad jag letar efter om man säger så....

Jag nöjer mig hemskt gärna med nåt skabbigare ställe, bara medlemsavgiften är någorlunda snäll mot min studentekonomi. Jag har naturligtvis hört talas om Fysiken men dit är det i alla fall 30 minuters enkel väg och jag skulle hemskt gärna hitta något närmare. Någon som har något tips?

Enda kraven är alltså att det är billigt och att det ligger inom rimligt avstånd, dvs helst i Frölunda, Högsbo, Tynnered eller liknande. Tacksam för tips, känner hur kroppen börjar förfalla.
Citera
2006-09-19, 19:27
  #2
Medlem
rikkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Tjena,

Jag är relativt nyinflyttad i de västra delarna av Göteborg och söker ett vettigt gym så man kan komma igång igen. Har kollat runt lite på Eniro och det verkar som om det enda som finns är svindyra ställen á la S.A.T.S. vid Frölunda torg eller Friskis och Svettis-ställen med gympa i grupp och det är ju inte riktigt vad jag letar efter om man säger så....

Jag nöjer mig hemskt gärna med nåt skabbigare ställe, bara medlemsavgiften är någorlunda snäll mot min studentekonomi. Jag har naturligtvis hört talas om Fysiken men dit är det i alla fall 30 minuters enkel väg och jag skulle hemskt gärna hitta något närmare. Någon som har något tips?

Enda kraven är alltså att det är billigt och att det ligger inom rimligt avstånd, dvs helst i Frölunda, Högsbo, Tynnered eller liknande. Tacksam för tips, känner hur kroppen börjar förfalla.


Det finns ett Nautilus i Frölunda finns tror jag.
Citera
2006-09-19, 21:26
  #3
Medlem
HonkenLarssons avatar
Jag tror att Karl johans gym i kællaren på karljohans video på karljohansgatan i Majorna kan vara något før dig. Ett hærligt kællargym før folk som inte rodnar nær det luktar karl eller spottas snus.
Citera
2006-09-19, 21:31
  #4
Medlem
SebbeBoys avatar
nautilus - frölunda torg
aero - vet du vart ams ligger ? typ mellan frölunda torg å grimmered
gymnasium - sisjön
träningsverket - sisjön
frölundaborg där borta vid slottskogen typ finns det ett gym..

detta e vad jag kan i huvudet nu.. ska tänka vidare
Citera
2006-09-19, 21:36
  #5
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Tack för tipsen, ska börja kolla upp dem. Har ni fler förslag så tar jag tacksamt emot dem.
Citera
2006-09-19, 22:23
  #6
Medlem
SebbeBoys avatar
gjorde en snabbsökning på eniro å hitta lite till


Pace Träningscenter, Högsbo Ind.omr.
E A Rosengrens g. 31, 421 31 VÄSTRA FRÖLUNDA 031-14 29 80




Friskus i Frölunda
Näverlursg. 18, 421 44 VÄSTRA FRÖLUNDA 031-89 97 97
E-post kansli@friskus.o.se
Citera
2006-09-19, 22:26
  #7
Medlem
rikkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Jag tror att Karl johans gym i kællaren på karljohans video på karljohansgatan i Majorna kan vara något før dig. Ett hærligt kællargym før folk som inte rodnar nær det luktar karl eller spottas snus.


Låter verkligen hemskt
Citera
2006-09-19, 22:31
  #8
Medlem
Lånar tråden lite. Söker ett bra och billigt gym kring Masthugget/Linnéstaden eller längre bort om det är bra. Någon som vet något bra?
Citera
2006-09-19, 22:41
  #9
Medlem
Konrad Haifas avatar
Enligt en kompis är gymmet i Frölundaborg bra och ryskt, alltså inget för ladyboys men väl för de som är intresserade av att träna.
Citera
2006-09-19, 23:27
  #10
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Lånar tråden lite. Söker ett bra och billigt gym kring Masthugget/Linnéstaden eller längre bort om det är bra. Någon som vet något bra?


exhale har du ju inte allt för långt bort.. ovanför skattekontoret eller vad det e vid rosenlundsgatan...

sen finns ju.. hmm minns fan inte namnet iaf.. nått hardcore gym i linne..

edit: SLOBOS gym heter gymmet vid linné
Citera
2006-09-19, 23:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
exhale har du ju inte allt för långt bort.. ovanför skattekontoret eller vad det e vid rosenlundsgatan...

sen finns ju.. hmm minns fan inte namnet iaf.. nått hardcore gym i linne..

edit: SLOBOS gym heter gymmet vid linné


Exhale verkar bra. Nån som tränar där som vet om det är bra? Är det bra maskiner, tillräckligt många maskiner i förhållande till antalet som tränar där? Gymmet ser jävligt litet ut på bilderna...

Funderar annars på fysiken på gibraltargatan alt. kaserntorget. Billigt eftersom jag studerar. Verkar rätt stort också. Fast frågan är hur mycket fria vikter som finns. Massa konstiga maskiner vill man ju helst undvika.
Citera
2006-09-19, 23:53
  #12
Medlem
chekiuss avatar
Har öppnat healt club eller va det heter i Hagen, gamla teliahuset. Inte så farligt dyrt!

Sedan finns ju Andas på kaptensgatan, ganska billigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback