2012-03-28, 18:17
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macciato
Läser allt som allt 700 poäng utökat, varav 500 legat nu under sista året (Kurser som Filosofi B, Finansiering & Kalkylering, Redovisning & Beskattning, Cambridge-engelska, Matte E osv.). Iochmed att jag sitter rätt säkert i samtliga kurser kan jag lika gärna droppa dessa då de inte tillför något i framtiden i vilket fall. Ser liksom ingen anledning till att gå klart dem.

Osäker på om det blir direkta IGn eller bara strukna kurser (jag har ju iallafall något moment kvar i varje kurs och ifall jag inte gör det sista momentet borde väl kursen strykas då jag inte fullföljt hmm); spelar det någon roll?

borde det inte göra då utökade kurser inte räknas med i snittet. Men om man kan ändra sin studieplan så här sent så har jag blivit felinformerad av skolan.
Citera
2012-03-31, 01:17
Medlem
Vad för betyg behöver man för att läsa psykologutbildning i England? Vad kostar det per termin/år?
Citera
2012-03-31, 01:23
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thangz
Vad för betyg behöver man för att läsa psykologutbildning i England? Vad kostar det per termin/år?
Betyg beror sjalvfallet pa vilket universitet du vill studera vid. Vissa tar du dig in pa med helt mediokra svenska betyg medan andra ar mer kravande. Det kostar i regel £8-9000 per lasar.

Ha dock i atanke att det inte finns nagon psykologutbildning i UK som liknar den svenska. Du laser psykologi pa grundniva (BSc/MSc) och soker darefter in till en doktorandutbildning i amnet. Det ar i regel enkelt att ta sig in pa grundutbildningarna medan konkurrensen ar mycket hog for att antas till doktorandutbildning.
Citera
2012-03-31, 03:25
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thangz

Precis som ovan nämner, du får en fil kand i psykologi om du pluggar i England. Det kan du skaffa lika bra i Sverige genom att läsa psykologi A+B+C samt 90 hp andra kurser. Det gör dig till beteendevetare, inte psykolog.
Citera
2012-03-31, 13:27
Medlem
Ebols avatar
Det ar lite svart att klura ut hur de resonerar nar de ger en ett offer, eftersom man inte far veta pa vilka grunder ens ansokan ar bra eller dalig. Sa har sag samtliga av skolornas beslut ut, och jag har ingen aning om varfor det ser ut som det gor :

Queen Mary, University of London - Unsuccessful

Brunel University - Unconditional

University College London (University of London) - Unconditional

Imperial College London - Unsuccessful

King's College London (University of London) - Unsuccessful
Citera
2012-03-31, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebol
Det ar lite svart att klura ut hur de resonerar nar de ger en ett offer, eftersom man inte far veta pa vilka grunder ens ansokan ar bra eller dalig. Sa har sag samtliga av skolornas beslut ut, och jag har ingen aning om varfor det ser ut som det gor :
Lotteri pa hog niva
Citera
2012-03-31, 17:13
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:

Queen Mary, University of London - Unsuccessful

Brunel University - Unconditional

University College London (University of London) - Unconditional

Imperial College London - Unsuccessful

King's College London (University of London) - Unsuccessful

UCL är väl helt ok
Citera
2012-03-31, 17:42
Medlem
Suckpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
UCL är väl helt ok

Vet du på ett ungefär hur ekonomi på UCL står sig gentemot HHS?

Vill minnas att jag läst det någonstans i tråden men kan inte komma ihåg var
Citera
2012-04-01, 09:49
Medlem
Ebols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Lotteri pa hog niva

Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
UCL är väl helt ok

Hehe jo men samtidigt undrar man ju varför Queen Mary och King's College, vilka anses mindre välrenommerade än UCL, bestämt ansåg att jag inte förtjänade en plats hos dem. Det verkar liksom inte finnas mycket konsistens i universitetens beslutfattande. Om ens ansökan inte är rentav skit så handlar det förmodligen mest om tur och lotteri om platserna, precis som ponjavic säger?
Citera
2012-04-01, 14:50
Medlem
Citat:
Hehe jo men samtidigt undrar man ju varför Queen Mary och King's College, vilka anses mindre välrenommerade än UCL, bestämt ansåg att jag inte förtjänade en plats hos dem. Det verkar liksom inte finnas mycket konsistens i universitetens beslutfattande. Om ens ansökan inte är rentav skit så handlar det förmodligen mest om tur och lotteri om platserna, precis som ponjavic säger?
Det ar kvaliteten pa den sokande, hur manga platser kursen har detta aret, personen som laser ditt ps och stjarnornas position.

Det blir alltid sa nar en kurs har mycket fler sokande an platser. De flesta som kommer in ar antagligen passande men det blir alltid nagot stolpskott som kommer in medan nagon annan bra sokande missar precis.

Jag kom inte in pa manchester mechanical engineering av nagon anledning.
Blev pooled av Cambridge och kom in pa allt annat jag sokte.
Citera
2012-04-04, 15:55
Medlem
FatCharlies avatar
Nu handlar ju inte detta om själva UCAS utan om själva antagningsprocessen, men jag skriver det här iallefall.

Iom att jag inte har hört något från SOAS ännu, kan det vara värt att mejla dem ang att jag precis har påbörjat en 15hp kurs (fram till i sommar) och dessutom kommer läsa två st 7,5hp kurser i sommar i ett ämne som ligger i samma linje med kursen jag har sökt? Kan det påverka processen positivt måntro?
Vill ju inte mejla dem och "störa" i onödan.
Citera
2012-04-04, 17:34
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatCharlie
Nu handlar ju inte detta om själva UCAS utan om själva antagningsprocessen, men jag skriver det här iallefall.

Iom att jag inte har hört något från SOAS ännu, kan det vara värt att mejla dem ang att jag precis har påbörjat en 15hp kurs (fram till i sommar) och dessutom kommer läsa två st 7,5hp kurser i sommar i ett ämne som ligger i samma linje med kursen jag har sökt? Kan det påverka processen positivt måntro?
Vill ju inte mejla dem och "störa" i onödan.

Den här tråden behandlar allt som rör brittiska universitet och den tillhörande ansökningsprocessen.

Ja, du ska alltid meddela dem samtliga kurser du läser och har läst. Det är möjligt att detta kan påverka din ansökan positivt. Också möjligt att kurserna kommer att bli en del av ditt conditional offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in