2011-08-02, 21:45
Medlem
Ni som ocksa pluggar i UK, hur gick ni tillvaga for att skicka in betyg till CSN for vidare finance? Skall snart borja mitt andra ar och pengarna borjar tar slut...
Citera
2011-08-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unfavourably
Ni som ocksa pluggar i UK, hur gick ni tillvaga for att skicka in betyg till CSN for vidare finance? Skall snart borja mitt andra ar och pengarna borjar tar slut...
Det finns en speciell form pa CSN sidan du ska anvanda dig av. Sekreteraren i din undergraduate office kommer behova skriva pa och stampla att du klarat aret och ska paborja nasta!
Citera
2011-08-05, 21:13
Medlem
Wokens avatar
Söker in till nästa höst och siktar högt (tänk UCL/Warwick/...). Min fråga är hur långt man vågar sträcka sig när det kommer till courses/vad man skriver i PSet. Alla skolor erbjuder ju inte exakt samma degrees, och även om de gör det kan skillnaderna mellan dem vara otroligt stora. Är dessa exempel inom ramarna för vad man kan tänka sig är rimligt att ha med i samma UCAS-appl.?

1. Warwick Management samt UCL Statistics and Management for business
2. Warwick Accounting and Finance samt UCL Statistics, Economics and Finance.

Självklart förstår jag att det är från fall till fall och hur man nischar PSet och att det inte finns några exakta svar.
Citera
2011-08-05, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woken
Söker in till nästa höst och siktar högt (tänk UCL/Warwick/...). Min fråga är hur långt man vågar sträcka sig när det kommer till courses/vad man skriver i PSet. Alla skolor erbjuder ju inte exakt samma degrees, och även om de gör det kan skillnaderna mellan dem vara otroligt stora. Är dessa exempel inom ramarna för vad man kan tänka sig är rimligt att ha med i samma UCAS-appl.?

1. Warwick Management samt UCL Statistics and Management for business
2. Warwick Accounting and Finance samt UCL Statistics, Economics and Finance.

Självklart förstår jag att det är från fall till fall och hur man nischar PSet och att det inte finns några exakta svar.

https://www.flashback.org/sp27588846

ser inte så bra ut med tanke på dina betyg
Citera
2011-08-05, 22:42
Medlem
Wokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjTenman
https://www.flashback.org/sp27588846

ser inte så bra ut med tanke på dina betyg

Haha denna post var ett gästinlägg av en kompis.. Mina betyg är troligtvis bra nog
Citera
2011-08-08, 20:58
Medlem
Alla som är väldigt rädda för de nya tuition fees på 9k/år kan ju kolla denna länk där Martin Lewis förklarar väldigt fint angående de nya avgifterna!

Kolla även ni som är intresserade av att plugga 2012 i England!

http://www.youtube.com/watch?v=TqDBGzijmx8

Citera
2011-08-08, 22:40
Medlem
Hej alla FB-are! Nu ska ni få bestämma mitt öde.

Idag fick jag reda på att jag kom in på KTH ind.ek. Har varit inställd på att inte komma in och istället söka UK till hösten 2012. Är otroligt taggad på England och har satt igång ansökningsprocessen samt har klart för mig vad som behöver göras framöver. När beskedet kom idag förändrade det ganska mycket då indek KTH alltid har funnits där som ett bra alternativ i Sverige. Eftersom jag PRECIS kom in (har 19 i betyg=21.50), finns det självklart inga garantier att jag kommer in nästa år om nu UK skulle faila. Skulle jag nu avstå från min plats på KTH har jag ett corp.-internship i höst, vilket förhoppningsvis ser bra ut på en Accounting & Finance-ansökan. De skolorna jag tänker söka är LSE (är medveten om konkurrensen, dock är den ju mindre än på Economics), Warwick, Durham mfl.

Min fråga till er lyder: är det värt att ge upp platsen och roll the dice? Vet att det är omöjligt att svara på men har jag chanser nog att lyckas komma in på de tidigare nämnda?
Citera
2011-08-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dvdg1
Hej alla FB-are! Nu ska ni få bestämma mitt öde.

Idag fick jag reda på att jag kom in på KTH ind.ek. Har varit inställd på att inte komma in och istället söka UK till hösten 2012. Är otroligt taggad på England och har satt igång ansökningsprocessen samt har klart för mig vad som behöver göras framöver. När beskedet kom idag förändrade det ganska mycket då indek KTH alltid har funnits där som ett bra alternativ i Sverige. Eftersom jag PRECIS kom in (har 19 i betyg=21.50), finns det självklart inga garantier att jag kommer in nästa år om nu UK skulle faila. Skulle jag nu avstå från min plats på KTH har jag ett corp.-internship i höst, vilket förhoppningsvis ser bra ut på en Accounting & Finance-ansökan. De skolorna jag tänker söka är LSE (är medveten om konkurrensen, dock är den ju mindre än på Economics), Warwick, Durham mfl.

Min fråga till er lyder: är det värt att ge upp platsen och roll the dice? Vet att det är omöjligt att svara på men har jag chanser nog att lyckas komma in på de tidigare nämnda?

Aarå, tror du kommer in med de betygen på en av de åtminstone, vill du verkligen till England så tycker jag att du ska sikta mot England !
Citera
2011-08-09, 14:12
Medlem
snilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Alla som är väldigt rädda för de nya tuition fees på 9k/år kan ju kolla denna länk där Martin Lewis förklarar väldigt fint angående de nya avgifterna!

Kolla även ni som är intresserade av att plugga 2012 i England!

http://www.youtube.com/watch?v=TqDBGzijmx8

kommer det verkligen fungera sådär för internationella studenter?
Citera
2011-08-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Nej, for svenskar kommer det vara CSN som vanligt.
Citera
2011-08-09, 14:24
Medlem
Soiboists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponjavic
Nej, for svenskar kommer det vara CSN som vanligt.
Betyder det att betalning och andra omständigheter sköts på ett annat sätt? Betalar svenskar till exempel inte heller om de inte tjänar över 21 000 GBP?
Citera
2011-08-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniler
Internationella studenter kommer att betala en högre avgift som bestäms av universiteten själva, tror jag, har ärligt talat inte så stort koll på läget för internationella studenter, mest för UK och EU studenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in