Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-21, 00:41
  #1
Medlem
Spelar det någon roll om man har ätit allergimedicin (antihistamin) och sen tar tjack? Kestine, Clarityn etc?
Någon korsreaktion?
Citera
2008-02-21, 08:47
  #2
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teemb
Spelar det någon roll om man har ätit allergimedicin (antihistamin) och sen tar tjack? Kestine, Clarityn etc?
Någon korsreaktion?

Nej, inte mig veterligen. Enda antihistaminen jag kan tänka mig som skulle kunna påverka ruset öht. är Tavegyl, men den rackarn ligger överlag i en högre klass än de vanliga receptfria.
Citera
2008-02-21, 09:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Nej, inte mig veterligen. Enda antihistaminen jag kan tänka mig som skulle kunna påverka ruset öht. är Tavegyl, men den rackarn ligger överlag i en högre klass än de vanliga receptfria.

Ok, tackar för svaret.
Citera
2008-02-21, 09:59
  #4
Avstängd
021/Whizzcomps avatar
Menar du att tavegyl, med sin lilla lugnhet sänka tjack ruset? eller är jag helt ute och cycklar i min lägenhet?
Citera
2008-02-21, 10:02
  #5
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Menar du att tavegyl, med sin lilla lugnhet sänka tjack ruset? eller är jag helt ute och cycklar i min lägenhet?

Nej, skulle inte sänka tjackruset, så pass potent är det inte. Men kan tänka mig att det ändå skulle kunna påverka upplevelsen i stora drag tankemässigt hos vissa personer.
Citera
2008-02-21, 10:17
  #6
Avstängd
021/Whizzcomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Nej, skulle inte sänka tjackruset, så pass potent är det inte. Men kan tänka mig att det ändå skulle kunna påverka upplevelsen i stora drag tankemässigt hos vissa personer.


Aha, men det som jag inte förstår är varför om har en medicin emot allergie som även kan göra dig trött/dåsig vad är det för nytta?

Eller är det verksamma ämnet som gör dig trött/dåsig men även skyddar emot allergie?
Citera
2008-02-21, 10:26
  #7
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Aha, men det som jag inte förstår är varför om har en medicin emot allergie som även kan göra dig trött/dåsig vad är det för nytta?

Eller är det verksamma ämnet som gör dig trött/dåsig men även skyddar emot allergie?

Nu förstod jag dig inte alls
Citera
2008-02-21, 10:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 021/Whizzcomp
Aha, men det som jag inte förstår är varför om har en medicin emot allergie som även kan göra dig trött/dåsig vad är det för nytta?

Eller är det verksamma ämnet som gör dig trött/dåsig men även skyddar emot allergie?

Ungefär så, men de nyare antihistaminerna är mycket mindre sömn-framkallande än de som fanns förr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback