Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-29, 19:47
  #3877
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abahati
Om ni på riktigt är sugen på att börja åka skateboard, köp en riktig bräda. Gå till din lokala skatebutik och fråga om hjälp. Det är värt att lägga ett par extra hundralappar på det.

Om ni inte har en lokal skatebutik, beställ från en skatebutik. Junkyard, hollywood, streetlab etc. kan sin sak och beställer inte hem skitgrejor. Även där kan ni fråga om råd.

En del av tipsen jag har läst här i tråden är skrämmande.

Kan hålla med dig!
__________________
Senast redigerad av megasinned1 2020-11-29 kl. 19:59.
Citera
2021-01-23, 21:40
  #3878
Medlem
spacetrips avatar
Vilket skatemärke föredrar ni folk när det kommer till brädor?
Citera
2022-06-06, 18:25
  #3879
Medlem
Ninjors avatar
Rätt död tråd det här.

Har en fundering. Jag är nybörjare på skateboard och funderar på att köpa en ny. På vissa skateboard-onlinebutiker säljs kompletta brädor för runt tusenlappen. En butik har just nu erbjudandet att man får köpa 3 för priset av 2.

Bör jag satsa på att köpa en bräda som jag plockar ihop själv, för någonstans under 2000kr, eller köpa 3 stycken kompletta till ungefär samma pris? Min tanke är att jag såhär i början inte behöver tex dyrare truckar.

Kommer träna på nybörjartricks under sommaren och troligen inte åka längre distanser.
Citera
2022-06-06, 18:28
  #3880
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Rätt död tråd det här.

Har en fundering. Jag är nybörjare på skateboard och funderar på att köpa en ny. På vissa skateboard-onlinebutiker säljs kompletta brädor för runt tusenlappen. En butik har just nu erbjudandet att man får köpa 3 för priset av 2.

Bör jag satsa på att köpa en bräda som jag plockar ihop själv, för någonstans under 2000kr, eller köpa 3 stycken kompletta till ungefär samma pris? Min tanke är att jag såhär i början inte behöver tex dyrare truckar.

Kommer träna på nybörjartricks under sommaren och troligen inte åka längre distanser.
Hur gammal är du?
Citera
2022-06-06, 18:29
  #3881
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Rätt död tråd det här.

Har en fundering. Jag är nybörjare på skateboard och funderar på att köpa en ny. På vissa skateboard-onlinebutiker säljs kompletta brädor för runt tusenlappen. En butik har just nu erbjudandet att man får köpa 3 för priset av 2.

Bör jag satsa på att köpa en bräda som jag plockar ihop själv, för någonstans under 2000kr, eller köpa 3 stycken kompletta till ungefär samma pris? Min tanke är att jag såhär i början inte behöver tex dyrare truckar.

Kommer träna på nybörjartricks under sommaren och troligen inte åka längre distanser.

Vafan skall du med 3 kompletta till? Nej köp en blank, Independent truckar, billiga hjul & bra kullager.
Citera
2022-06-06, 18:33
  #3882
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Hur gammal är du?
39+ kan vi säga.
Citera
2022-06-06, 18:34
  #3883
Medlem
Kulturspraches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
39+ kan vi säga.
Köp en till att börja med då. Risken att du sliter ut tre är nog ganska liten så i början.
Men om det är tre snygga "Decks" så kan det ju vara fint att bara ha. Utan truckar och så bara liggandes.

Jag hade några brädor så ett tag som jag inte ens använde.
Citera
2022-09-06, 22:02
  #3884
Medlem
goosehunters avatar
Skateboard. Som man kan sakna det livet ibland. Nu är man vuxen med barn o heltidsjobb. Ibland bara måste jag titta en skatevid för att minnas tillbaka tiderna med Tom Penny, Guy Mariano, Lavar Mcbride, Pj Ladd mfl. Till min stora glädje ser jag att alla utom Lavar fortfarande åker trots att några av dom passerat 40 nu.

Skulle aldrig få för mig att börja åka igen. Den tiden är förbi. Men det kommer för evigt finnas där i mitt bakhuvud. Vilket är smått fascinerande, att det lämnat ett sådant avtryck i själen. Även om det är 10år sedan jag stod på en bräda sista gången men egentligen 20år sedan jag gav upp så finns det ändå alltid där.

Den videodel som inspirerade mig mest var Lavars del från 96, han får allt att se så provocerande enkelt ut, en stil långt före sin tid. Lavar drabbades tragiskt av mentala problem och drogberonde som sedan förvärrades. En stor talang som aldrig nådde toppen av sin förmåga.

https://m.youtube.com/watch?v=FuFKKnh6gQQ
Citera
2023-04-30, 20:00
  #3885
Medlem
federeXs avatar
Tja! Just börjat skata igen efter ett långt uppehåll. Köpte denna brädan https://www.stadium.fi/urheilu/skate...-0.white-print
Åkte förut tills jag var 19 (27 idag) och upptäckte att jag eventuellt pushar mongo... Stance e goofy men sparkar med höger fot fast med vänster mitt på brädan som normalt regular. Shit vad svårt att lära om... Lättjan i mig får mig att ta den enkla vägen. Aja hade inget mer å skriva ville bara bumpa tråden!
Mvh
Citera
2023-05-19, 18:34
  #3886
Medlem
federeXs avatar
Knäckte andra warpen idag på 1 månad. Skitgrejer... fick byta första aldrig hade jag skaffat annan annars... imorgon blir det Santa Cruz komplett istället. Gammalt beprövat märke, eller? Hur är det med er andra skatar ni nåt eller?
Citera
2023-05-20, 16:26
  #3887
Medlem
federeXs avatar
Tjacka en Santa Cruz screaming hand 8a tums med bullet truckar idag. Shit vilken skillnad det blev med riktiga grejer! Sätter basics som kickflip, shuv it pop shovit lite grinds och slides men vet inte riktigt vad nästa steg är i utvecklingen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback