2008-02-23, 15:06
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Nej, men ifall ärbara användare som herr jumpcut stör sig på detta så ämnar jag sluta med detta. Icke-koscher beteende hör inte hemma i mitt personliga auschwitz.

Jag ber härmed om en personlig ursäkt och skall lära mig att använda PM-funktionen lika flitigt som andra.

inbefore learning by doing, learning by watching.

Även jag, mannen som saknar ödmjukhet kan vara ödmjuk. (tror detta är nästan mitt första ödmjuka inlägg).

Grattis, du lyckades med konststycket att i ett försök att vara ödmjuk (om än mycket tvivelaktigt att du verkligen menade det) få det att ge motsatt effekt. Måste du omge en vanlig ursäkt med högtravande citat samt allmän besserwisserattityd?

Jag stämmer in i att Sartre var ett olämpligt val till moderator. Jag vill inte döma ut honom som person då han säkerligen har många goda drag men vad jag har läst (här och i andra trådar) så kanske han lider av en lätt form av autism/aspergers syndrom då Sartre i vissa fall onekligen har svårt att sätta sig in i hur andra tänker och tycker.
2008-02-23, 16:17
Medlem
R.Rs avatar
Ska inte den här diskussionen få dö ut snart? Sartre gjorde ett misstag, och kunde kostat på sig en bättre ursäkt men det är knappast så mycket att tjafsa om. Som sagt, de flesta modsen har säkert klantat till det vid något tillfälle. Så länge berörd moderator inte gör något liknande ånyo finns det knappast mer att diskutera.
2008-02-23, 17:27
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Satre är ju den största pajasen på hela forumet. Han sitter och hotar mig via PM för ett misstänkt OT-inlägg...

Vet fortfarande inte om han driver eller är allvarlig. Tyder mest på det senare tragiskt nog.

kontakta mig i så fall, det finns ju ingen anledning till varför jag inte skulle kunna bedöma ett inlägg.. Jag är ju också moderator på A&S.
2008-02-24, 20:13
Medlem
Nu har tydligen Sartre avgått?

Det var en kort sejour det...
2008-02-24, 21:31
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag säger det igen:

Allt som sker på FB är för FBs skull, att det blir goda effekter för oss användare är en positiv effekt av det.

Jämför med andra forum där man slänger ut folk och modererar helt godtyckligt bara för att forumet ska vara trevligt och fluffegulligt, så görs det inte här.

Jag klagar alltså inte på det. Jag vill inte ha en moderering efter användarnas önskan, utan ett forum som håller sig så nära lagens gränsland som möjligt, och bort med dubbeltrådar då

"Trevligt och fluffegulligt" är kanske inte så prioriterat, men det går åt rätt mycket tid till att hålla ordning i diskussionerna, stävja ot, se till att personangrepp inte går överstyr och annat som görs för att främja ett bra diskussionsklimat.

Om moderatorerna sedan väljer att lägga en massa tid på det för användarnas skull eller för Jan Axelssons skull får väl var och en svara på själv.
2008-02-26, 10:35
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
"Trevligt och fluffegulligt" är kanske inte så prioriterat, men det går åt rätt mycket tid till att hålla ordning i diskussionerna, stävja ot, se till att personangrepp inte går överstyr och annat som görs för att främja ett bra diskussionsklimat.

Om moderatorerna sedan väljer att lägga en massa tid på det för användarnas skull eller för Jan Axelssons skull får väl var och en svara på själv.

Jag talar inte om moderatorernas inställning till sitt jobb, utan det faktum att det finns moderatorer.

Bara för att FB skaffat moderatorer för FBs skull innebär det ju såklart inte att moderatorerna kämpar bara för FBs skull. Det kanske jag skulle varit mer tydlig med från början...
2008-02-26, 10:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu har tydligen Sartre avgått?

Det var en kort sejour det...

Där ser man. Det var faktiskt absolut inte min mening. Jag och Sartre har ett gott förhållande till varandra, anledningen till att jag startade tråden var ju faktiskt bara för att kolla om det var okej eller inte att svara på sättet som han gjorde.

Att han skulle avgå har jag aldrig sagt någonting om. Tvärtom skrev jag ju att jag hoppades att han skulle visa att han var en duktig moderator.
2008-02-26, 10:42
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Där ser man. Det var faktiskt absolut inte min mening. Jag och Sartre har ett gott förhållande till varandra, anledningen till att jag startade tråden var ju faktiskt bara för att kolla om det var okej eller inte att svara på sättet som han gjorde.

Att han skulle avgå har jag aldrig sagt någonting om. Tvärtom skrev jag ju att jag hoppades att han skulle visa att han var en duktig moderator.

Hehe, han kommer nu jaga dig i det civila med blåslampa och tång...
2008-02-26, 11:04
Administrator
admins avatar
Alla kan göra fel i början, men det är viktigt att man tar lärdom av kritiken samt alltid behandlar användarna med största respekt. Det finns många som menar att han inte tog till sig kritiken tillräckligt mycket och några upplevde honom som otrevlig och arrogant mot vissa.

Jag hade en dialog med Sartre och som jag tyckte var mycket givande. Jag uppleve att han förstod hur man ska agera som moderator, men eftersom jag fick in återkommande klagomål efteråt så valde jag att plocka bort honom.

Jag tycker personligen att det är tråkigt då vi lägger ner stor tid på att handplocka de som blir moderatorer, och dessa personer ofta är användare som utmärkt sig extra mycket i de forum där de modererar.

Men ifall något inte fungerar, eller åtgärdas tillräckligt snabbt, så är vi inte sämre än att vi kan ompröva beslutet, och plocka bort moderatorstatusen ifall man inte agerar korrekt mot användarna.

admin
2008-02-26, 11:56
Medlem
Mad monks avatar
Det är nog detta jag älskar mest med flashback ingen har någon humor överhuvudtaget. Alla är som prinssesan på ärten.

Nåväl nu har Sartre fått sparken så nu behöver vi inte tjöta mer om den saken.
2008-02-26, 12:05
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Nåväl nu har Sartre fått sparken så nu behöver vi inte tjöta mer om den saken.

Precis

*låst*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in