Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-19, 22:33
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyh...icle1872801.ab
Varför är specialstyrkan maskerad?
Är det för att ingen ska känna igenom dom för att utföra en hämnd eller liknande?
Citera
2008-02-19, 22:34
  #2
Avstängd
PeterNorths avatar
Precis, vem vill inte vara anonym i sånna sammanhang?
Citera
2008-02-19, 22:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Precis, vem vill inte vara anonym i sånna sammanhang?
Jo självklart det hade jag också velat vara.
Men jag menar det kan inte vara särskilt svårt att luska ut vem det var som var med i insatsen.
Citera
2008-02-19, 23:34
  #4
Medlem
Kan du berätta för mig hur man skall gå tillväga för att få fram identiteten på en sådan person? Inge illa menat mot dig nu!
Citera
2008-02-19, 23:36
  #5
Avstängd
PeterNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Men jag menar det kan inte vara särskilt svårt att luska ut vem det var som var med i insatsen.

Finns väl bara ett sätt och det skulle väl vara ifall det fanns en liten råtta inom poliskåren som läkt ut sanningen.
Citera
2008-02-20, 00:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOstling
Kan du berätta för mig hur man skall gå tillväga för att få fram identiteten på en sådan person? Inge illa menat mot dig nu!
Korrupta poliser är väl det vanligaste.
Speciellt när det gäller välorganiserade maffiafamiljer.
Citera
2008-02-20, 10:25
  #7
Medlem
tma2662s avatar
Tror även att dethar med chockmoment att göra. Och eftersom deras huvor är flamsäkra kan det ju vara det också. Det har nog många anledningar.
Citera
2008-02-20, 17:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Tror även att dethar med chockmoment att göra. Och eftersom deras huvor är flamsäkra kan det ju vara det också. Det har nog många anledningar.

Det är även lämpligt att ha heltäckande klädsel om det finns chans att man kommer använda tårgas. Vilket piketen har som verktyg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback