Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-19, 22:43
  #13
Medlem
Mmatts avatar
Om det är till någon hjälp så kommer din lista ifrån aftonbladet..
Närmare bestämt härifrån;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab

Vet dock inte om det är så smart att börja predika för polisen om hur bra det skulle vara om det var lagligt, och att cannabis inte är farligt osv. det gör nog bara din situation sämre. Då tycker jag hellre du ska lägga ner lite tid på är att berätta lite om cannabis för dina föräldrar, så att dom kanske förstår att det inte är så farligt som media säger.
Men det är ju bara min teori
Citera
2008-02-19, 23:17
  #14
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmatt
Om det är till någon hjälp så kommer din lista ifrån aftonbladet..
Närmare bestämt härifrån;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab

Vet dock inte om det är så smart att börja predika för polisen om hur bra det skulle vara om det var lagligt, och att cannabis inte är farligt osv. det gör nog bara din situation sämre. Då tycker jag hellre du ska lägga ner lite tid på är att berätta lite om cannabis för dina föräldrar, så att dom kanske förstår att det inte är så farligt som media säger.
Men det är ju bara min teori


OFF:
http://www.independent.co.uk/life-st...rs-410087.html

Är den egentliga källan

ON:
Det är absolut ingen som helst idé att försöka prata vett i snuten, det bästa är om du sitter där och verkar ångerfull och är aktiv i diskussionen, typ "jag ska börja spela fotboll för att ha något annat att göra på helgerna/kvällarna" bla bla..
Sen så är det bara o chilla i någon vecka utan röka för att vinna föräldrarnas förtroende, sen är det bara att röka på som en skortsten
Citera
2008-02-19, 23:20
  #15
Medlem
mahutma_homos avatar
försök inte omvända poliser och föräldrar med en masas liberalt snack. dom har hört det förut och det spelar ingen roll om du hänvisar till nån forskingsrapport. de ser det som knarkpropaganda av knarkare för knarkare för att kunna knarka lagligt. och en knarkare kan man ju inte lyssna på.

det blir nog snarare värre om du aktivt försöker försvara ditt knarkande. då kommer de undra varför du lägger så stort fokus på ditt knarkande. att man som knarkare känner sig orättvist behandlad för en sån skitgrej som att man röker braj ibland kommer dom aldrig förstå det är bättre att inte säga nåt alls, de vet ändå vad du tycker och kommer aldrig lyssna eller förstå dina argument. de vill inte förstå. det enda de vill är att få dig att sluta tänka dom här hemska liberala tankarna.

om 10 år kan du skratta i deras ansikte.
Citera
2008-02-19, 23:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyhighe
bor fortfarande hemma så kan inte be föräldrarna att dra åt *****.

min förälder som jag bor hos är nog mildast utav alla inblandade och är inte så svår att prata med o berätta vad man själv tycker, hon är helt emot droger men "förstår" ändo hur jag resonerar.

Ja du, nu kommer jag att låta som en moralfjant, men det kan inte hjälpas.

Du är 18 år, alltså myndig. Du är ansvarig för dina handlingar, det är inte dina föräldrar.

Men vad jag tycker låter förjävligt är att du har problem med att be dina föräldrarna dra åt helvete, bara för att du fortfarande bor hemma.
Menar du alltså att om detta hade hänt när du bott i egen lägenhet då hade du alltså med glädje bett dom dra åt helvete?

Herrejävlar. Även om det kanske låter helt osannolikt i dina öron så är dina föräldrar säkert väldigt oroliga och rädda om dig. Sen spelar det nog ingen roll hur mycket fakta du radar upp framför näsan på dom.

Tro mig, dom gör inte detta för att jävlas med dig, utan för att faktiskt bryr sig om dig.

Sen om du röker spice och CB, det är din ensak. Det lägger jag mig inte i.

Blev bara lite irriterad över din attityd.
Citera
2008-02-20, 00:53
  #17
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Blev påkommen ett par ggr av farsan när jag var en femton-sexton...
brukade vara så att man kom hem ifrån plugget så satt morsan o farsan vid köksbordet med en allvarlig min, med den löjligt lilla haschbiten liggandes på bordet. Man bara suckade, tog av sig ytterkläderna och gick in i köket och väntade på att skrikandet skulle sätta igång...

Nu är jag själv farsa och bävar inför den dagen då min dotter blir så stor att hon börjar komma in i den åldern då man (iaf vissa) börjar intressera sig för flummigheter...
Haha då är det MisterPapa själv som kommer sitta i det där jävla köket med det framsnokade haschet mitt på köksbordet, inväntandes dotterns hemkomst ifrån skolan... Hahaha vilken jävla hycklare man är.
Citera
2008-02-20, 09:47
  #18
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinson
Ja du, nu kommer jag att låta som en moralfjant, men det kan inte hjälpas.

Du är 18 år, alltså myndig. Du är ansvarig för dina handlingar, det är inte dina föräldrar.

Men vad jag tycker låter förjävligt är att du har problem med att be dina föräldrarna dra åt helvete, bara för att du fortfarande bor hemma.
Menar du alltså att om detta hade hänt när du bott i egen lägenhet då hade du alltså med glädje bett dom dra åt helvete?

Herrejävlar. Även om det kanske låter helt osannolikt i dina öron så är dina föräldrar säkert väldigt oroliga och rädda om dig. Sen spelar det nog ingen roll hur mycket fakta du radar upp framför näsan på dom.

Tro mig, dom gör inte detta för att jävlas med dig, utan för att faktiskt bryr sig om dig.

Sen om du röker spice och CB, det är din ensak. Det lägger jag mig inte i.

Blev bara lite irriterad över din attityd.

När man bor hemma och är beroende av sina föräldrar för pengar/husrum etc så ber man dom inte dra åt helvete. Det är nått man kan göra när dom försöker styra ens liv efter man har flyttat ut och blivit självständig.

Och sen är det ju klart att man vill visa för sina föräldrar att man inte är nån liten pundare utan faktiskt klarar av att röka cannabis ansvarsfullt, även om det är svårt så är det möjligt!
Citera
2008-02-21, 14:16
  #19
Medlem
bananpastejs avatar
Svt

Be dina föräldrar, BIND FAST DOM ANNARS framför svt2 klockan 20:00 nu måndag den 25 feb. Då går en dokumentär om just dom 20 farligaste drogerna. Såg den på http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0


Aftonbladet är som ingen säker källa för mej, även om de KANSKE ligger nåt i det dom säger ibland. De vrider och lägger till egen "fakta" så ser det mer som underhållning att läsa AB än att bilda mig, då finns det mycket bättre alternativ


Har för mej att den där top 20 listan var för enbart england, men sprolla.
__________________
Senast redigerad av bananpastej 2008-02-21 kl. 14:20.
Citera
2008-02-21, 14:25
  #20
Medlem
TheBoots avatar
Dra med dig en advokat i rent humoristiskt syfte, vägra tala och låt honom sköta snacket höhö

Vill du sedan krydda till det ännu mer så avbryter du konversationen med att skrika: "Jag dör hellre än att åka i fängelse!!!", sen löper du amok på polisstationen och välter deras möblemang och sen kutar du utav bara fan genom dörrarna.
__________________
Senast redigerad av TheBoot 2008-02-21 kl. 14:32.
Citera
2008-02-21, 14:41
  #21
Medlem
Promo._s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmatt
Om det är till någon hjälp så kommer din lista ifrån aftonbladet..
Närmare bestämt härifrån;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab

Vet dock inte om det är så smart att börja predika för polisen om hur bra det skulle vara om det var lagligt, och att cannabis inte är farligt osv. det gör nog bara din situation sämre. Då tycker jag hellre du ska lägga ner lite tid på är att berätta lite om cannabis för dina föräldrar, så att dom kanske förstår att det inte är så farligt som media säger.
Men det är ju bara min teori

Hehe, försökte med den där att snacka med min föräldrar om rökat förr, kan ju säga att det gick käpprätt.. de såg det som om att jag var helt hjärntvättad och behövde hjälp.
Citera
2008-02-21, 15:08
  #22
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyhighe
jag har googlat en del och läst om forskarslutsatser mm som tyder på överhängande posetiva effekter + en bra jämförelse med ex: alkohol,.

En sådan jämförelse är ingen bra jämförelse, så skippa den.
Citera
2008-02-21, 19:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Dra med dig en advokat i rent humoristiskt syfte, vägra tala och låt honom sköta snacket höhö

Vill du sedan krydda till det ännu mer så avbryter du konversationen med att skrika: "Jag dör hellre än att åka i fängelse!!!", sen löper du amok på polisstationen och välter deras möblemang och sen kutar du utav bara fan genom dörrarna.

fyfan jag dör av skratt ,;P hade varit en fin scen eller hur;P

Citat:
Ja du, nu kommer jag att låta som en moralfjant, men det kan inte hjälpas.

Du är 18 år, alltså myndig. Du är ansvarig för dina handlingar, det är inte dina föräldrar.

Men vad jag tycker låter förjävligt är att du har problem med att be dina föräldrarna dra åt helvete, bara för att du fortfarande bor hemma.
Menar du alltså att om detta hade hänt när du bott i egen lägenhet då hade du alltså med glädje bett dom dra åt helvete?

Herrejävlar. Även om det kanske låter helt osannolikt i dina öron så är dina föräldrar säkert väldigt oroliga och rädda om dig. Sen spelar det nog ingen roll hur mycket fakta du radar upp framför näsan på dom.

Tro mig, dom gör inte detta för att jävlas med dig, utan för att faktiskt bryr sig om dig.

Sen om du röker spice och CB, det är din ensak. Det lägger jag mig inte i.

Blev bara lite irriterad över din attityd.

jag förstår tänker absolut inte be mina föräldrar att dra åt helvete då slutar jag hellre med cb eller tar ett uppehåll tills man flyttar hemifrån men jag vill bara markera att itne få sånna förslag.

Citat:
Blev påkommen ett par ggr av farsan när jag var en femton-sexton...
brukade vara så att man kom hem ifrån plugget så satt morsan o farsan vid köksbordet med en allvarlig min, med den löjligt lilla haschbiten liggandes på bordet. Man bara suckade, tog av sig ytterkläderna och gick in i köket och väntade på att skrikandet skulle sätta igång...

Nu är jag själv farsa och bävar inför den dagen då min dotter blir så stor att hon börjar komma in i den åldern då man (iaf vissa) börjar intressera sig för flummigheter...
Haha då är det MisterPapa själv som kommer sitta i det där jävla köket med det framsnokade haschet mitt på köksbordet, inväntandes dotterns hemkomst ifrån skolan... Hahaha vilken jävla hycklare man är.

jag är absolut inte säker , men jag skulle itne bli helt förvånad om min ,mamma är i lite samma sits som dej(inte för att hon visar ngra tecken) men jag känner lite på mig det;P citat pappa ->"jag ser väl för dum ut för att bli erbjuden" efter att jag frågade om han testat.


Citat:
ON:
Det är absolut ingen som helst idé att försöka prata vett i snuten, det bästa är om du sitter där och verkar ångerfull och är aktiv i diskussionen, typ "jag ska börja spela fotboll för att ha något annat att göra på helgerna/kvällarna" bla bla..
Sen så är det bara o chilla i någon vecka utan röka för att vinna föräldrarnas förtroende, sen är det bara att röka på som en skortsten

jag tackar för alla svar kommer nog tackla denna lilla formalitet på ett bra sätt efter detta, har förstått att prata vett i snuten e bara skit,.;P
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback