2010-05-01, 23:44
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Diary of the Dead var bättre än vad Land of the Dead och Survival of the Dead (sämsta filmen jag sett i år) någonsin kommer att bli.

jag tyckte, Land of the dead, var bättre än Diary of the dead, men men smaken är som baken
Citera
2010-05-01, 23:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Ernie
jag tyckte, Land of the dead, var bättre än Diary of the dead, men men smaken är som baken

Enda fördelen med Land... var väl enbart att Asia Argento samt Dennis Hopper var med.
Citera
2010-05-02, 00:32
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Enda fördelen med Land... var väl enbart att Asia Argento samt Dennis Hopper var med.
Men men, Dennis Hopper är Riktig Grym Skåde spelare,

har du set Night of the Living Dead Remaken? bästa jävla Remaken som finns!
Tycker jag

hatar Remakes av zombies filmer när Zombies Springer...
Citera
2010-05-02, 00:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
har du set Night of the Living Dead Remaken?

Ja det har jag, den är helt okej.
Citera
2010-05-02, 01:14
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Visste att jag hade glömt nåt

hur är Survival of the dead?, har den kommit från cam än?

Citat:
Men men, Dennis Hopper är Riktig Grym Skåde spelare,

har du set Night of the Living Dead Remaken? bästa jävla Remaken som finns!
Tycker jag

hatar Remakes av zombies filmer när Zombies Springer...

Survival tror jag finns som bra kvalitet nu. Har för mig att jag såg den i riktigt godkänd nivå. Men som sagt, filmen i sig suger riktigt hårt.

Jag har också sett re-maken på NOTLD, men jag anser nog att originalet är bättre. Den är ju helt okej, men ettan håller fortfarande god klass. Fast bästa re-make vettefasen. Du nämnde att du inte gillar re-makes med snabba zombies. Antar att du menar Dawn of the dead 2004 eller Day of the dead 2010(?), men Dawn of the dead 2004 är en riktig höjdare om du frågar mig. Jag hade inga förhoppningar alls på den och så bara krossar den alla andra filmer som kom ut det året. Inte illa! Annars ligger ju The Thing högt på listan över bra re-makes också
Citera
2010-05-02, 01:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Antar att du menar Dawn of the dead 2004 eller Day of the dead 2010(?), men Dawn of the dead 2004 är en riktig höjdare om du frågar mig.

Gillade den skarpt första gången, men blev allt sämre efter varje omtitt.
Citera
2010-05-02, 04:03
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Fan, Zombies filmer är Fan Kult

För Folk som vill se zombies filmer så har jag en liten Lista för er över filmer ni bör se

1 Night of the dead(1968)
2 Dawn of the dead (1978)
3 Day of the dead
4 Land of the dead
5 Diary of the dead
6 Return of the living dead (Komedie Filmer)
7 Return of the living Dead 2
8 Return of the living dead 3
9 Shuan of the dead
10 Resident evil
Kan du inte peta in Michael Jacksons "Thriller" också?

Citat:
Diary of the Dead var bättre än vad Land of the Dead och Survival of the Dead (sämsta filmen jag sett i år) någonsin kommer att bli.
Väl talat, Rakii.
Citera
2010-05-02, 10:55
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Gillade den skarpt första gången, men blev allt sämre efter varje omtitt.
Den är inte lika bra som första gången man såg den, men det kan ju bero på att jag sett den över 10 gånger nu, vilket kan förstöra vissa överraskningsmoment. Jag har fortfarande inte hört någon av mina vänner tycka att den var dålig. Rekommenderar den ofta när de vill se skräck med lite fart i. Jag brukar ofta rekommendera lite.. udda filmer om de frågar. Har fått dem att se August underground och det var väl ingen hit. Hade med Saló till en filmkväll också. Det är väl kanske inte skräck direkt, men den fick dem rejält obehagliga till mods
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Kan du inte peta in Michael Jacksons "Thriller" också?
Klart dä! Trots att den börjar bli gammal så är den fortfarande aktuell. Kul att se att de la ned så mycket krut på smink och miljöer. Det gjorde faktiskt en hel del.
Citera
2010-05-02, 11:21
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Fan, Zombies filmer är Fan Kult

För Folk som vill se zombies filmer så har jag en liten Lista för er över filmer ni bör se

1 Night of the dead(1968)
2 Dawn of the dead (1978)
3 Day of the dead
4 Land of the dead
5 Diary of the dead
6 Return of the living dead (Komedie Filmer)
7 Return of the living Dead 2
8 Return of the living dead 3
9 Shuan of the dead
10 Resident evil

Du borde kolla på Zombie nightmare, The video dead och Zombie flesheaters för att få lite perspektiv på tillvaron.
Citera
2010-05-02, 13:25
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Du borde kolla på Zombie nightmare, The video dead och Zombie flesheaters för att få lite perspektiv på tillvaron.

Zombie Flesheaters har jag set, Rätt så Okej film
Citera
2010-05-02, 16:11
Medlem
nollans avatar
Har någon (läs: Rakii) sett 'Non si deve profanare il sonno dei morti' och vill ge ett utlåtande?

Jag tycker att man som zombie-diggare (Klasse Möllberg ftw!) konstant strävar i motvind och ser ren avföring gång efter annan i hopp om att hitta en ny pärla. Det sjuka är att jag i stort sett alltid går in med noll förväntningar men trots detta mestadels känner mig bestulen på min tid.

Relaterat till ovan, nu är ju detta förvisso zombie-filmer vi talar om men jag vill passa på att rekommendera den tecknade serien 'The Walking Dead'. Papper, bläck, bra skit. Köp blaskorna eller tanka hem!
Citera
2010-05-02, 17:37
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Har någon (läs: Rakii) sett 'Non si deve profanare il sonno dei morti' och vill ge ett utlåtande?

Jag tycker att man som zombie-diggare (Klasse Möllberg ftw!) konstant strävar i motvind och ser ren avföring gång efter annan i hopp om att hitta en ny pärla. Det sjuka är att jag i stort sett alltid går in med noll förväntningar men trots detta mestadels känner mig bestulen på min tid.

Relaterat till ovan, nu är ju detta förvisso zombie-filmer vi talar om men jag vill passa på att rekommendera den tecknade serien 'The Walking Dead'. Papper, bläck, bra skit. Köp blaskorna eller tanka hem!

Helt underbar är mitt utlåtande. Riktigt skön stämning genom hela filmen. (Sen skiter jag i att jag inte heter Rakii)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in