2007-08-03, 08:32
Medlem
Matches Malones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hateful
Hm, fan det har jag aldrig tänkt på. Är stort fan av både serien och filmen.

Och precis. Nightmare City är alltså inte heller någon zombie-film då alltså?
Okej, man kan inte kalla "zombiesarna" regelrätta zombies, men man kan lätt placera filmerna under zombiegenren med all rätt.

Ska vi passa på och definera vad vi anser en zombie i filmsammanhang är för något? Som jag ser det, är den moderna film-zombien, eller Romero-zombien, en död kropp som något sätt animerats. Om det så är radioaktivitet, magi eller kemiskt avfall, så är inte kroppen driven av de inre organen, vilket gör dessa onödiga. Men hjärnan är dock fortfarande den som håller i det motoriska, så det är den enda riktiga sårbarheten, även om det görs avkall från det i Return of the Living Dead-serien. Därför faller enligt mig 28 Days/Weeks Later bort, då de är vanliga människor, förvisso jävligt arga och stryktåliga, då de kan dödas på "vanliga" sätt.
Citera
2007-08-03, 13:03
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Hoppas att The battle of Yonkers blir fullspäckad med bomber och granater. Hoppas också att dom inte snålar med flygbilder över de odödas armé och inte bara håller sig till närbilder av alla barrikaderade människor.
Undra hur filmen blir uppbyggd. Boken är ju indelad i små berättelser, vilket skulle se väldigt konstigt ut på bioduken

Skulle vara intressant om dom gjorde den som en miniserie istället utan att för den skull snåla med budgeten eller storyn
Citera
2007-08-03, 13:53
Bannlyst
Discshop har väl dom flesta filmer med zombies? dom brukade ha det senast jag kollade
Citera
2007-08-03, 18:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean Penn
Discshop har väl dom flesta filmer med zombies? dom brukade ha det senast jag kollade

Snarare Darkdisc framför Discshop.
Citera
2007-08-10, 11:58
Medlem
haxmyrides avatar
Dead meat

Den bästa zombierullen av dem alla.
Citera
2007-08-10, 13:17
Medlem
Rakiis avatar
Ikväll ska jag se om Lucio Fulcis Zombi 2, se om den håller hög klass i mina något åldrade cineastögon och se om den kan nå mästerverksklass i samma stil som Dawn of the dead anno 1978.
Citera
2007-08-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ikväll ska jag se om Lucio Fulcis Zombi 2, se om den håller hög klass i mina något åldrade cineastögon och se om den kan nå mästerverksklass i samma stil som Dawn of the dead anno 1978.

Vad är det för utgåva du ska se?
Citera
2007-08-10, 15:38
Medlem
Rakiis avatar
Ingen aning faktiskt då jag tankar ner den men hoppas det är en oklippt i vilket fall som helst då jag såg den klippt för en massa år sedan, men tror upplevelsen blir bättre om den är i sitt forna jag. Får se om jag köper Njutafilms utgåva sen som är rätt billig och troligtvis bra.
Citera
2007-08-10, 20:17
Medlem
Rakiis avatar
Zombi 2 var bättre än vad jag mindes den även om nu detta troligen var en nerklippt version fungerade den avsevärt bra, musiken kändes dock emellertid en smula fel och malplacerad men snygga sminkeffekter och grym regi ifrån Fulcis sida gör detta nog till hans mest centrala verk.
Citera
2007-08-10, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Zombi 2 var bättre än vad jag mindes den även om nu detta troligen var en nerklippt version fungerade den avsevärt bra, musiken kändes dock emellertid en smula fel och malplacerad men snygga sminkeffekter och grym regi ifrån Fulcis sida gör detta nog till hans mest centrala verk.

Var den ökända träsplitter-i-ögat-scenen intakt?
Citera
2007-08-10, 20:28
Medlem
Läste i någon bilaga till tidning Close Up om någon "ny" Zombiefilm som utspelade sig i Göteborg. Vet inte om det var svenskar som hade gjort den, men jag skulle hemskt gärna se den. Problemet nu är att jag inte har koll på namnet alls..någon som vet?
Citera
2007-08-10, 20:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Var den ökända träsplitter-i-ögat-scenen intakt?

Scenen fanns med men på vilket sätt skulle den vara intakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in