Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 21:59
  #1309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Nej, det fanns vid den tidpunkten. Det var inspelningar på kassett man lyssnade på då.

Då blir jag lite nyfiken. Var fick ni tag på dom kasetterna? Leifi har ej spelats på radio eller sålts någonstans såvitt jag vet.
Citera
2017-05-23, 13:14
  #1310
Avstängd
Arboga-Connys avatar
1999 gick jag i gymnasiet och varje vecka brukade jag besöka zigenare.com för att passa ner mp3 filer med leifi

Tack Eddy, M*scha, och dejan med fl. Ni gav mig mitt roligaste minne i gymnasiet.
om original kassetterna finns kvar skulle jag vilja köpa dessa och behålla som memento
Citera
2017-07-30, 11:56
  #1311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Då blir jag lite nyfiken. Var fick ni tag på dom kasetterna? Leifi har ej spelats på radio eller sålts någonstans såvitt jag vet.
Minns inte hur det gick till men det var en klasskompis som hade kassetterna.Hur han fick tag på minns jag inte.Kanske genom en kompis till honom.
Det måste ju vara fler i min ålder som har hört Leifi så tidigt?
Citera
2017-11-20, 02:25
  #1312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
1999 gick jag i gymnasiet och varje vecka brukade jag besöka zigenare.com för att passa ner mp3 filer med leifi

Tack Eddy, M*scha, och dejan med fl. Ni gav mig mitt roligaste minne i gymnasiet.
om original kassetterna finns kvar skulle jag vilja köpa dessa och behålla som memento

Bumpis. Ja det är helt fantastiskt vilken nostalgi. Har kört Leifi denna söndag. "Jag ringer på den här hästen jag vill köpa mig den här häst". Lilla tjejen fyller år och allt det där. Finns det nån som inte gillar Leifi
Citera
2017-11-22, 14:37
  #1313
Avstängd
Arboga-Connys avatar
[quote=Gipsy-tears|62387476]Bumpis. Ja det är helt fantastiskt vilken nostalgi. Har kört Leifi denna söndag. "Jag ringer på den här hästen jag vill köpa mig den här häst". Lilla tjejen fyller år och allt det där. Finns det nån som inte gillar Leifi [/QUOTE


I min gymnasieskola kunde vi sitta i timmar och skratta åt leifi.
Oftast tog vi en diskett eller usb och tankade ner mp3 filerna för att sen spela hemma. Oftast hade skolans datorer inga högtalare och hörlurar kostade skjortan. Vi snackar 1999

Var det en riktigt bra busringning kunde jag lyssna på den i timmar.

Ex: jag har smashat hela bilen ( fälgar till Volvo)
Citera
2017-11-26, 01:31
  #1314
Medlem
[quote=Arboga-Conny|62409079]
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Bumpis. Ja det är helt fantastiskt vilken nostalgi. Har kört Leifi denna söndag. "Jag ringer på den här hästen jag vill köpa mig den här häst". Lilla tjejen fyller år och allt det där. Finns det nån som inte gillar Leifi [/QUOTE


I min gymnasieskola kunde vi sitta i timmar och skratta åt leifi.
Oftast tog vi en diskett eller usb och tankade ner mp3 filerna för att sen spela hemma. Oftast hade skolans datorer inga högtalare och hörlurar kostade skjortan. Vi snackar 1999

Var det en riktigt bra busringning kunde jag lyssna på den i timmar.

Ex: jag har smashat hela bilen ( fälgar till Volvo)

Känner igen det så väl, helt fantastiskt Leifi skulle hämta den där skiten, fälgar, tror han erbjöd sig i alla fall? Leifi sent 90-tal. Solvalla-bruden. Vilka minnen......... Legend

"Det är inte jag som ringer!"
__________________
Senast redigerad av Gipsy-tears 2017-11-26 kl. 01:37.
Citera
2017-11-26, 01:36
  #1315
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Då blir jag lite nyfiken. Var fick ni tag på dom kasetterna? Leifi har ej spelats på radio eller sålts någonstans såvitt jag vet.
Om inte minnet sviker, så spelades Leifi i radio - kan ha varit t.ex. Bandit radio med Dave
Citera
2017-11-26, 01:40
  #1316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Om inte minnet sviker, så spelades Leifi i radio - kan ha varit t.ex. Bandit radio med Dave

Leifi i radio? Det är inte Hassan liksom.
Citera
2017-11-26, 02:12
  #1317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Om inte minnet sviker, så spelades Leifi i radio - kan ha varit t.ex. Bandit radio med Dave

En familjefar (med brytning) som säger "Nu håller du käften jävla horunge jag slår in käften på dig" skulle vara något nytt i svensk radio sammanhang. Inte så troligt.
Citera
2017-11-26, 09:10
  #1318
Medlem
Vobblers avatar
Leifi är fortfarande kungen, ingen som har lyckats nå upp till hans nivå.
"Swedish Meat" är guld. https://www.youtube.com/watch?v=pmV75MgV91Q
__________________
Senast redigerad av Vobbler 2017-11-26 kl. 09:27.
Citera
2017-11-26, 11:01
  #1319
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
En familjefar (med brytning) som säger "Nu håller du käften jävla horunge jag slår in käften på dig" skulle vara något nytt i svensk radio sammanhang. Inte så troligt.
De grövsta bitarna kan ju vara bortsorterade - men jag är ganska säker på att jag satt i en bilkö på Sveavägen när jag hörde "sinnpajjen" första gången - och som sagt troligen på bandit med Dave Nerge
Citera
2017-11-27, 00:44
  #1320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
De grövsta bitarna kan ju vara bortsorterade - men jag är ganska säker på att jag satt i en bilkö på Sveavägen när jag hörde "sinnpajjen" första gången - och som sagt troligen på bandit med Dave Nerge

"Knogjärn i ansiktet och såna grejer". Jag önskar att Leifi spelas/spelades i radio så klart men hans samtal känns lite över gränsen. Favoriten är ändå när han ska frakta mjöl och Mercedes till Finland. Båda bryter på finska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback