Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-04, 11:52
  #1477
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Denne Dumskit-Berg. Verkar inte tillhöra de vassaste knivarna i lådan direkt. Fast jag pallar nog inte snyftandet och gnället bara. Han verkar vara ute efter något annat? Varför radera information som kan få rätsida på vår störda värld?


Det finns olika sorters intelligens. Jag tror DDB är mycket intelligent. DÄREMOT:
Han kan INTE programmera, jag betvivlar att han kan snickra ihop en hemsida, jag tror inte att han är författare och jag tror aldrig att denna man skulle drömma om att starta en egen leaks-site eller skriva en bok. (<--Imho är han CIA-informatör och allt som har med OL är en PR-proj från förjan tillslut, (sannolikt/exempelvis sakpade av företaget "prime pr" (eller ngt liknande företag) på uppdrag av Karl Rove.
Citera
2011-10-04, 13:56
  #1478
Medlem
Ezzelinos avatar
Har någon läst EXPO:s propagandaartikel riktad mot Assange?

http://butik.expo.se/expo-2-2011/115-0
Citera
2011-10-05, 00:33
  #1479
Avstängd
DrKrastapopoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Har någon läst EXPO:s propagandaartikel riktad mot Assange?

http://butik.expo.se/expo-2-2011/115-0

Ja. Samma budskap har ekat i expressen/p1-medierna/DanielDumscheits Bok etc. Expo är inte alltigenom rara. Dom har kapacitet att utan större ansträngning förstöra journalistkarriärer. Det är även deras huvudsakliga roll/syfte (så vitt jag kan se). Dom drar sig inte för att använda fula metoder.
Citera
2011-10-11, 00:06
  #1480
Medlem
Vet inte om detta är nytt eller ej men publicerades av WSJ häromdan:


Citat:
The U.S. government has obtained a controversial type of secret court order to force Google Inc. and small Internet provider Sonic.net Inc. to turn over information from the email accounts of WikiLeaks volunteer Jacob Appelbaum, according to documents reviewed by The Wall Street Journal.

http://online.wsj.com/article/SB1000...DDLESecondNews
Citera
2011-10-15, 15:29
  #1481
Medlem
IG-88s avatar
Borde man stödja Wikileaks ekonomiskt?

Hejsan!
Jag har länge gått i tankarna om att stödja Wikileaks ekonomiskt men inte kommit till skott. Innan man gör det borde man kanske sätta sig in i fördelarna och nackdelarna med just Wikileaks.

Enligt mig är det oerhört viktigt att världen blir mer transparent då det i stort sett är en demokratisk rättighet för folket att veta vad de som styr bestämmer. Däremot förstår jag också att det är ytterst viktigt att hemlighålla militära operationer. Men man vill ju dock att de ska vara "lagliga" och inte baseras på ytterst tvivelaktiga "bevis".

Kan ni ge input på min fråga och kanske tips om hur ni donerat??

Med vänliga hälsningar
IG-88
Citera
2011-10-15, 16:31
  #1482
Avstängd
Personliga åsikten är, pengar kan dom bara bli beroende av.
Citera
2011-10-15, 19:14
  #1483
Medlem
Skänka pengar till wikileaks - de får pengar & kan fortsätta att existera - andra kan komma på idén att skänka - snöbollen rullar. Vad som händer sen är upp till oss som människor. Det kan bli bajs för att de får för sig saker, det kan bli najs och det kan bli ändring i den här världen.

Det är ju det sistnämnda man vill uppnå, och genom att inte stödja personer/organisationen som kämpar för det så är bara en sak säker:

Inget kommer att förändras.

Mao om man stödjer så ger det hopp, även om det i slutändan kanske inte blir så. Men om man aldrig stödjer så finns inget hopp längre. See?


Är Wikileaks syn på demokrati likvärdig din, och du har möjlighet att skänka, gör det!
Citera
2011-10-15, 22:21
  #1484
Avstängd
Säg att dom nu blir beroende av pengar.
Då kan ju militären bara betala dom för att hålla käften, så jag vet inte riktigt om det är så enkelt.
Citera
2011-10-16, 22:37
  #1485
Medlem
IG-88s avatar
Det kanske är så att de slipper få "betalt" av "militären" ifall privatpersoner stödjer dem tillräckligt. Däremot är det nog mycket privatpersoners aktiva hjälp till att driva sajten som bidrar mycket..

Finns det några fler argument? Lutar åt att det blir en donation. Anser att det här är så pass viktigt att stödja. Sådant här kan förhindra eller förkorta krig, skänka pengar till katastrofer görs ändå i sådana extrema mängder att mitt eventuella bidrag är en fjärt i rymden.
Citera
2011-10-16, 22:56
  #1486
Avstängd
Det bästa vore ju i fall du kunde bidra med just aktiv hjälp i stället.
Citera
2011-10-16, 23:03
  #1487
Medlem
IG-88s avatar
Ja men hur i fanders gör man det?
"Hej jag heter IG-88 och vill gärna ta del av era ytterst hemliga dokument för att censurera. Ni kan lita på mig, jag är en skön lirare"
Citera
2011-10-16, 23:53
  #1488
Medlem
Du kan läcka, om du inte är en sådan position. Skaffa dig en, alltså mer eller mindre infiltrera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback