Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-19, 08:22
  #1
Medlem
Scenario: Du är på krogen (du har endast druckit lite sprit). Du har rökt en liten joint me cannabis för en 3-4dagar sedan.

Du hamnar i ett bråk och snuten haffar dig. Polisen får för sig att du tagit CS för att du är så speedad (ganska vanligt att man är efter ett bråk).
Så polisen bestämmer sig för att ta in dig till station för ett litet pisseprov.

Här till min fråga, säg att jag är skygg för att visa ballen, kan jag vägra pisseprov och säga att jag vill ha blodprov?

Går inte thc ur blodet snabbare än pisset?
Citera
2008-02-19, 08:23
  #2
Medlem
plles avatar
Jo, du kan neka och jo, thc går snabbare ur blodet.
Citera
2008-02-20, 09:56
  #3
Medlem
Xombies avatar
Ja det går, kommer dock få sitta på station ett bra tag då, dom e sega som fan med att kalla in folk för att ta blodprov när man vägrar pissa har ja märkt.
Citera
2008-02-20, 10:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Ja det går, kommer dock få sitta på station ett bra tag då, dom e sega som fan med att kalla in folk för att ta blodprov när man vägrar pissa har ja märkt.

Det är ju värt om det resulterar i att man slipper ett åtal alt. en fällande dom iaf.

Tackar för svaren!
Citera
2008-02-20, 16:55
  #5
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Ja det går, kommer dock få sitta på station ett bra tag då, dom e sega som fan med att kalla in folk för att ta blodprov när man vägrar pissa har ja märkt.

Kalla in folk?, mig sjussade de till sjukan och tog blodprov relativt fort. Fakeade dock att jag skulle pissa o sa att det inte gick så de inte skulle tro att jag döljde något.
Citera
2008-02-20, 18:41
  #6
Medlem
eroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Kalla in folk?, mig sjussade de till sjukan och tog blodprov relativt fort. Fakeade dock att jag skulle pissa o sa att det inte gick så de inte skulle tro att jag döljde något.
Mig skjutsa dem också till sjukhuset för blodprov. Tog det i något ankomstrum typ.
Citera
2008-02-20, 18:45
  #7
Medlem
Xombies avatar
Jag fick sitta o vänta på polisstation i typ 3 timmar på att nån efterbliven läkare skulle komma dit och ta blodprov på mig.
Citera
2008-02-20, 18:52
  #8
Medlem
Star Treks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xombie
Jag fick sitta o vänta på polisstation i typ 3 timmar på att nån efterbliven läkare skulle komma dit och ta blodprov på mig.

Haha jag frågade om det var lugnt om man tog en lur medans man väntade på ambulansen som tydligen skulle komma och ta blodprovet och visst fick jag det så jag har ingen aning hur länge jag väntade, kanske 1 timme
Citera
2008-02-20, 18:54
  #9
Medlem
Fick också vänta i flera timmar på att en jourläkare skulle komma. Så kan man lämna UP så är ju det att rekommendera, själv har jag för svårt för det .
Citera
2008-02-20, 19:15
  #10
Medlem
Xombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star Trek
Haha jag frågade om det var lugnt om man tog en lur medans man väntade på ambulansen som tydligen skulle komma och ta blodprovet och visst fick jag det så jag har ingen aning hur länge jag väntade, kanske 1 timme

Vafan! när jag försökte lägga mig o sova på bänken så slet dom upp mig direkt.
Var ifs förbannat trippad på dxm just då men ja.. Elaka snutjävlar!
Citera
2008-02-20, 20:15
  #11
Medlem
trovallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Fick också vänta i flera timmar på att en jourläkare skulle komma. Så kan man lämna UP så är ju det att rekommendera, själv har jag för svårt för det .

Inte att rekomendera då det nog är bättre att slippa undan än att torska. Då chansen är flera gånger större vid blodprov. Urinprov är för dummies.
Citera
2008-02-21, 12:02
  #12
Medlem
exakt det där scenariot hände mig i december.. hade rökt för ungefär 4 dygn sedan då jag blev tagen på krogen, kastad i fyllecell och på morgonen ville de ha piss men jag vägrade så det blev blodprov istället. jag trodde det var skitlugnt och att jag skulle klara mig, men i januari fick jag reda på att så var inte fallet.

öppnade just brev från tingsrätten nu blir det böter.... kuksnutar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback