2021-12-23, 11:03
Medlem
Stoppa Pressarna är väl att likna vid en gammaldags hovnarr, finns säkert ett uns av sanning i det som skrivs. Man ska bara ta det med en stor nypa salt...och faktiskt läsa det som skrivs på samma sätt som när man läser Aftonbladet (ingen större skillnad egentligen).

Att skruva upp, vrida och feltolka är Aftonbladet själva mästare på, deras egen trovärdighet är noll. Ska de få tillbaka trovärdigheten (inget jag bettar några pengar på) så får de mer eller mindre börja om från början, de har själva dragit ner trovärdigheten och självrespekten så lågt att det i verkligheten är irreparabelt.

Det blir stor humor när Aftonbladet som är den största kålsuparen själva inte gillar när Stoppa Pressarna skriver om kokainfester på exakt samma sätt som Aftonbladet själva skriver om andra i sin egen tidning, deras eget sätt att vrida saker in absurdum, ta lösryckta fragment och lyfta fram dem samt slira på sanningen åt det håll de vill...gissa var Stoppa Pressarna har lärt sig denna teknik !

Aftonbladet är sin egen värsta fiende och Stoppa Pressarna är på ett sätt en katalysator för att (förhoppningsvis) få fram en journalistik som är trovärdig igen, de (Aftonbladet) är tyvärr inte ens i närheten av att starta den resan ! Nu ondgör de sig på Stoppa Pressarna som undergräver den fria journalistiken !!! Att själv se sin egen del i denna utveckling verkar för mycket begärt (krävs det INGEN begåvning alls för att jobba på Aftonbladet ?).

Men...ingen tar Stoppa Pressarna på något större allvar ändå, de fungerar mer som en stunds verklighetsflykt likt uttråkade husmödrar förr läste svensk damtidning. Med den passusen att kanske (men inte speciellt troligt) kan Stoppa Pressarna få Aftonbladet själva att förstå att det är de själva som startat och stakat ut inriktningen mot pissjournalistik som ingen vettig människa tar på allvar. Aftonbladet SJÄLVA är indirekta SKAPARE till Stoppa Pressarna, men de har inte tagit in detta faktum !
Citera
2021-12-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Verkar som Stoppa Pressarna började med att skriva om honom efter den här artikeln.

Jag vet inte det här med att snorta kokain med småflickor och ha sex med källor känns väl inte så där pressetiskt heller? Förvånad knappast. Det är mer regel än undantag att sådana där som gärna skriver hur oetiska andra är och ställer sig själva i fin dager är "Kapten Klänningar".

Inte direkt den första på just den tidningen och det lär väl inte bli någon av det. Sosse med rätt åsikter och som sagt tillhör den adeln sedan födslen.

Det är inte helt otänkbart heller att Schori fått nys om att Stoppa Pressarna har hittat skit om honom och att han därför drog igång en mediekampanj mot dom som hämnd. Svårt att veta vem som "kastade första stenen" här.
Citera
2021-12-28, 16:47
Medlem
Giant Squids avatar
Sett i backspegeln så är väl detta inget märkvärdigt gällande Aftonbladets redaktion.
Citera
2021-12-28, 18:42
Medlem
Black-butts-matters avatar
Om han åtminstone vore en stilig karl. Jag tycker han liknar Marty Feldman.
Citera
2022-01-06, 14:06
Medlem
Mer om Martin Schori:

Citat:
En helt ny nivå.
Mediemannen verkar inte dra sig för någonting så länge han får sex.
---
Nu kan Stoppa Pressarna avslöja att sexchefen även haft könsumgänge med hustrun till en minister. Paret låg med varandra efter en alkoholindränkt kväll.
---
De bägge kom att träffas i samband med en festkväll. Sexchefen har flera ingångar i den politiska världen och han umgås i samma kretsar som ministern och dennes hustru.
---
Kvällen var både festlig och blöt när sexchefen lyckades förföra ministerhustrun.
– Hon var inte speciellt svårflörtad om jag ska vara ärlig, de trodde väl de skötte det diskret men det är ganska känt i kretsarna kring både ministern och honom. Jag vet däremot inte om ministern vet vad som hände mellan hans hustru och han Aftonbladet-chefen, säger en uppgiftslämnare till Stoppa Pressarna.
---
Det är inte bekant huruvida Säpos författningsskydd är varse om vad som skett mellan sexchefen och ministerhustrun – det går inte att utesluta att samlaget kan få konsekvenser för rikets säkerhet.
– Min bedömning är dock att Säpo har alla uppgifter om vad som skett, säger Stoppa Pressarnas källa.
https://stoppapressarna.se/svenskt/a...inisterhustrun

Vem är ministern och dennes fru ?
Citera
2022-01-06, 14:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mer om Martin Schori:

Det här borde vi kunna ringa in. Dessa är de manliga sosseministrarna:

Hans Dahlgren, EU-minister
Johan Danielsson, Bostads*minister och biträdande arbetsmarknads*minister
Mikael Damberg, Finansminister
Max Elger, Finansmarknads*minister
Peter Hultqvist, Försvars*minister
Tomas Eneroth, Infrastruktur*minister
Khashayar Farmanbar, Energi- och digitaliserings*minister
Justitie- och inrikes*minister, Justitie- och inrikes*minister
Anders Ygeman, Integrations- och migrations*minister
Karl-Petter Thorwaldsson, Närings*minister
Ardalan Shekarabi, Socialförsäkrings*minister

Morgan går väl bort då han är ihop med Strandhäll, som själv är minister. Då hade man så klart skrivit att han hade sex med en minister.

10st kvar. Jag satsar på Ardalan Shekarabi, då han nog har den yngsta (och snyggaste? frun). Eller är han bög?
Citera
2022-01-06, 18:29
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Hans Dahlgren, EU-minister
Johan Danielsson, Bostads*minister och biträdande arbetsmarknads*minister
Mikael Damberg, Finansminister
Max Elger, Finansmarknads*minister
Peter Hultqvist, Försvars*minister
Tomas Eneroth, Infrastruktur*minister
Khashayar Farmanbar, Energi- och digitaliserings*minister
Justitie- och inrikes*minister, Justitie- och inrikes*minister
Anders Ygeman, Integrations- och migrations*minister
Karl-Petter Thorwaldsson, Närings*minister
Ardalan Shekarabi, Socialförsäkrings*minister

Morgan går väl bort då han är ihop med Strandhäll, som själv är minister. Då hade man så klart skrivit att han hade sex med en minister.

10st kvar. Jag satsar på Ardalan Shekarabi, då han nog har den yngsta (och snyggaste? frun). Eller är han bög?
Shekarabis fru är väl polis? Utesluter ju i och för sig inget, men känns inte jättetroligt.

Jag gissar på någon av fruarna till de två understrukna ovan.
Citera
2022-01-07, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Shekarabis fru är väl polis? Utesluter ju i och för sig inget, men känns inte jättetroligt.

Jag gissar på någon av fruarna till de två understrukna ovan.

Hur tänker ni om slutsatsen att det måste ha varit dessa? Står inte i artikeln när det hände. Jag tänker att det var något som hände för 10 år sen eller så.
Citera
2022-01-07, 10:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Hur tänker ni om slutsatsen att det måste ha varit dessa? Står inte i artikeln när det hände. Jag tänker att det var något som hände för 10 år sen eller så.
Jag tänker att det i så fall stått ”dåvarande” minister eller ”före detta” minister i så fall.
Citera
2022-01-07, 22:00
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
De nämner ju att SÄPO har koll på det, så känns som det är i nutid.
Citera
2022-01-07, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mer om Martin Schori:

Ser man på. Nu börjar det bli riktigt smaskigt. Att lägra en ministers fru bör ju inte vara så poppis hos sossemakten. Den som ger honom och AB stöd.

Han verkar dock klarat sig. Tidigare när det handlat om kokain och sexfestande har AB gett timeout till reportarna. Martin skrev senast i förrgår en ny krönika så det verkar inte som han är satt på läktaren.

Men allt som SP skriver kanske redan är känt.
Citera
2022-01-11, 22:23
Medlem
Clive-Hasses avatar
Fråga 15 i Jens Ganmans sista nutidskryss på FB.

"19. VEM I REGERINGEN HAR HETAST FRU?
a) Shekarabi.
b) Damberg.
c) Farman...bar? Farmani...mal? Farmorär…rar?
d) Ygeman.
https://stoppapressarna.se/.../aftonbladet-chefen-hade...
https://www.regeringen.se/.../mikael...tora-hansjons/
https://news.cision.com/.../elisabeth-brandt-ygeman...
https://soundcloud.com/.../vi-har-borjat-ta-tillbaka..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in