Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-18, 19:09
  #1
Medlem
Jag har länge varit ett spöke på FB, nu har jag dock tagit mig mod till att börja skriva här.
Jag har börjat träna med en vän som också är lite "novis" inom området träning.

Jag är en av dom som "tror" sig ha världens bästa ämnesomsättning...men jag tror att det ev. kan vara något riktigt "fel" på mig..men eftersom jag redan fått en videkamera uppkörd i 2:an av 2st manliga doktorer som ej sade sig hitta något fel, så känner jag mig inte så motiverad till att gå tillbaka till "the buttmen". Jag gick dit eftersom jag hade katastrofala poblem med magen, nu har dom dock blivit VÄLDIGT mycket bättre

Jag har utfört vad jag kallar "Supersize me - MY ASS" tex. När jag tog mitt körkort så åkte jag äg på en intensivkurs..eftersom de flesta 18-åringar inte orkar laga mat..ännu mindre på ett vandrarhem där man endast är i 2 veckor så äter man ute.
Jag åt: En "footlong" sandwich varje morgon påväg till körskolan, till lunch åt jag en calzone och på väg hem från körskolan så handlade jag med mig en till calzone till middag...detta upprepades 10ggr på 2 veckor. Dom andra 4 dagarna åts självklart också skräpmat. Vem vill gissa hur många kilon jag gick upp efter dessa 2 veckor ? Ingen ? ok..Jag ger er en ledtråd..det är INTE över 1KG iaf.
(Detta var ett antal år sedan)

Detta är lite mer "up-to-date" endast för någon månad sedan..
Sen har jag testat MCD 3ggr om dagen i 2 veckor också...någon som vill gissa den här gången ? Likadant resultat..under 1KG.

Under 5 års tid bodde jag tillsammans med min flickvänn och hennes familj, vilket resulterade i frukost varje morgon, lagad lunch och lagad middag. Plus något extra lite senare på kvällen. Vill mest poängterade detta då ni inte skall skrika "Ät husmanskost o hemlagat, det är det som är felet"

Nu är jag så jävla less på min "rangel-kropp" att jag vänder mig mot FB gudarna!

Fyll på med tips/idéer, alla positiva kommentarer mottages varmt!

Mvh
Gbert

(Hoppas det inte är för många stavfel, men tbordet är lite slött på vissa knappar)
Citera
2008-02-18, 19:14
  #2
Medlem
JackBlacks avatar
Jag hade samma problem som dig när jag var i din ålder. Lösningen blev träna, äta och sova. Nu väger jag runt 90kg. Då vägde jag typ 65kg.
Citera
2008-02-18, 19:18
  #3
Avstängd
rollebolles avatar
Ät energität mat, om du har problem att moffa i dig hur mycket som helst. Majonäs är ett hett tips!
Citera
2008-02-18, 19:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Ät energität mat, om du har problem att moffa i dig hur mycket som helst. Majonäs är ett hett tips!

Ge gärna fler tips på energität mat

Mvh
Citera
2008-02-18, 19:33
  #5
Medlem
Raps/solrosolja 900kcal/dl
Citera
2008-02-18, 19:54
  #6
Avstängd
Kamuis avatar
Det låter ju på ditt inlägg som att du endast äter 3-4 gånger om dagen, det håller absolut inte om man vill lägga på sig. Ät minst 6 gånger om dagen, du ska känna dig spyfärdigt mätt konstant - DÅ kommer du gå upp i vikt.
Citera
2008-02-18, 19:55
  #7
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamui
Det låter ju på ditt inlägg som att du endast äter 3-4 gånger om dagen, det håller absolut inte om man vill lägga på sig.

Gör det inte? Damn, då måste jag skärpa mig
Citera
2008-02-18, 19:57
  #8
Avstängd
Kamuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollebolle
Gör det inte? Damn, då måste jag skärpa mig

Hehe, inte för vissa alltså
Citera
2008-02-18, 21:48
  #9
Medlem
Barkin_Doggs avatar
Har exakt samma problem som TS, äter mer än de flesta i min ålder, men ligger fortfarande på pinsamt låg vikt (60kg @ 182cm), äter verkligen så ofta jag kan och inget händer, skall även börja gymma nu, är det till att äta som jag alltid gjort + gainer + gymmning som kommer vara nyckeln till en ny snygg kropp?
Citera
2008-02-18, 21:50
  #10
Avstängd
rollebolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkin_Dogg
r det till att äta som jag alltid gjort + gainer + gymmning som kommer vara nyckeln till en ny snygg kropp?

Bara att testa. Om du inte går upp i vikt, så ät mer. Skvätt på en extra skvätt olja på maten, spruta ner hela tallriken med sås... Tja, finns flera alternativ.
Citera
2008-02-18, 22:19
  #11
Medlem
Det är inte så svårt egentligen, du äter för lite. Det sägs väll att ~7000(?) kcal = 1KG. "Din kcal-dos per dag" - "din kcal-förbränning per dag" * "antal veckor som du äter skitmat 3 gånger om dagen" som i ditt fall blir kanske 2800 kcal - 2500 kcal * 14 dagar = 4200 kcal, vilket inte är 7000 kcal och då heller inte 1KG.

Med andra ord, ät mer mat under en längre period. Testa att räkna kcal en vanlig dag och se vad det är du egentligen får i dig.
Citera
2008-02-18, 22:48
  #12
Medlem
JackBlacks avatar
Frukost:
Fyra portioner havregrynsgröt, kanske någon macka och frukt till.

Lunch:
Äta sig proppmätt och toppa med en gainer.

Mellanmål:
En portion gröt och/eller macka. Ibland en gainer också.

Middag:
Äta sig proppmätt och toppa med en gainer.

Innan läggdags:
Gainer

Sen protein och kolhydrater (carbo flex körde jag på) direkt efter träningen.

Sen kan man även komplettera med kreatin och andra tillskott.


Jag tränade hårt 5 dagar i veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback