Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-05, 09:40
  #4969
Medlem
mina3grabbars avatar
Någon som har ett bra förslag på vilket bolag man kan köpa cigaretter ifrån nu när pappa staten har ålagt oss att betala horribla avgifter som straff för att vi handlar i utlandet. Fasttech har varit min leverantör i ca 4 år.
Citera
2018-04-09, 01:51
  #4970
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Någon som har ett bra förslag på vilket bolag man kan köpa cigaretter ifrån nu när pappa staten har ålagt oss att betala horribla avgifter som straff för att vi handlar i utlandet. Fasttech har varit min leverantör i ca 4 år.

Tråkigt nog blir det väl fortfarande billigare att handla från fasttech trots avgifterna. Se till att du bara använder vanlig airmail så blir momsen ingenting då dem ju alltid skriver ner värdet med den fraktmetoden, postnords maffiavgift får vi väl tyvärr leva med. Jag stör mig nog ärligt talat mer på att man kommer få vänta i evigheter på paketet. Man får helt enkelt planera i förväg istället och köpa ett redigt paket med allt man behöver för ett halvår.

Blir inget mer att beställa någon coil/tank i taget för att testa olika iaf längre för mig ;(
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-04-09 kl. 01:55.
Citera
2018-04-10, 19:37
  #4971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Tråkigt nog blir det väl fortfarande billigare att handla från fasttech trots avgifterna. Se till att du bara använder vanlig airmail så blir momsen ingenting då dem ju alltid skriver ner värdet med den fraktmetoden, postnords maffiavgift får vi väl tyvärr leva med. Jag stör mig nog ärligt talat mer på att man kommer få vänta i evigheter på paketet. Man får helt enkelt planera i förväg istället och köpa ett redigt paket med allt man behöver för ett halvår.

Blir inget mer att beställa någon coil/tank i taget för att testa olika iaf längre för mig ;(

This.

Har kostat mig typ 115:- med senaste kinapaketen, så köper man ett gäng grejer blir det ju klart billigare - sedan att det ska ta ~15 dagar från det att paketet kommit till sverige tills att man kan hämta ut det är ju rätt segt.
Citera
2018-04-27, 00:23
  #4972
Medlem
Hej!
Fattar jag rätt att https://pink-mule.com/purple-label-v...ml-0-100-mg-en är den vanliga 1L 70/30 base som gick att köpa från svenska handlare förrut? Men till ex. 6mg nikotin färdigblandat och allt?
Citera
2018-05-06, 15:36
  #4973
Medlem
SteveMcgaretts avatar
Hej Alla,

Jag funderar på att köpa en e-pipa och tittar runt på nätet för bilda mig en uppfattning om modeller, utbud osv. En frågeställning som jag inte har lyckats hitta något svar på och det gäller även e-cigaretter, hur mycket nikotin får man i sig jämfört med vanlig rökning?
Nu var det länge sedan jag använde en vanlig pipa men jag rökte ungefär ett paket cigaretter om dagen till för ett par sedan, numera snusar jag.
Hur gör man beräkningen på hur mycket som går åt? De pipor jag har sett har 2mg. Ni som har använt e-cigaretter och annat, vad har Ni för erfarenhet?

Med vänlig hälsning
Steve
__________________
Senast redigerad av SteveMcgarett 2018-05-06 kl. 15:38.
Citera
2018-05-06, 20:57
  #4974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveMcgarett
En frågeställning som jag inte har lyckats hitta något svar på och det gäller även e-cigaretter, hur mycket nikotin får man i sig jämfört med vanlig rökning?
Nu var det länge sedan jag använde en vanlig pipa men jag rökte ungefär ett paket cigaretter om dagen till för ett par sedan, numera snusar jag.
Hur gör man beräkningen på hur mycket som går åt? De pipor jag har sett har 2mg. Ni som har använt e-cigaretter och annat, vad har Ni för erfarenhet?
Svårt att svara på, eftersom kroppen tar till sig nikotin på annat sätt genom ånga och rök. Nikotinrök tycker jag är mycket mer "hårdt" och ger effekten av nikotinet mycket snabbare än nikotinånga. Jag rökte ungefär 20 sigaretter om dagen för jag började att ånga i stället, och tyckte 3mg var helt lagom, även om man ofta blir rekommenderat från många håll att börja med kanske 12mg, och trappa ner därifrån, om man är van med att röka et packet sigaretter om dagen. 12mg nikotinvätska får mig till att kräks. Och 6mg kan vara lite obehagligt.

Om du inte har provat e-cigg riktigt förut, måste du vara förberett på att mest sannolikt kommer kännas väldigt skarpt i början. Tar ofta en vecka eller två innan man blivit van med att inhalera ångan. Det beror nog inte på nikotinhalten, utan förhållandet mellan VG (vegetabiliskt glycerin) och PG (propylene glycol). Det är PG:en som ger s.k. "throat hit". Så välj en vätska med hög VG (över 70%) i början, ville jag rekommenderat.

Vad för någon pipa tänker du köpa?
Citera
2018-05-07, 00:12
  #4975
Medlem
SteveMcgaretts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Svårt att svara på, eftersom kroppen tar till sig nikotin på annat sätt genom ånga och rök. Nikotinrök tycker jag är mycket mer "hårdt" och ger effekten av nikotinet mycket snabbare än nikotinånga. Jag rökte ungefär 20 sigaretter om dagen för jag började att ånga i stället, och tyckte 3mg var helt lagom, även om man ofta blir rekommenderat från många håll att börja med kanske 12mg, och trappa ner därifrån, om man är van med att röka et packet sigaretter om dagen. 12mg nikotinvätska får mig till att kräks. Och 6mg kan vara lite obehagligt.

Om du inte har provat e-cigg riktigt förut, måste du vara förberett på att mest sannolikt kommer kännas väldigt skarpt i början. Tar ofta en vecka eller två innan man blivit van med att inhalera ångan. Det beror nog inte på nikotinhalten, utan förhållandet mellan VG (vegetabiliskt glycerin) och PG (propylene glycol). Det är PG:en som ger s.k. "throat hit". Så välj en vätska med hög VG (över 70%) i början, ville jag rekommenderat.

Vad för någon pipa tänker du köpa?


Tack för ditt svar. Jag ska tänka över det du skrev, jag kanske borde testa e-cigaretter först.
Jag hade tänkt köpa denna e-pipa:
https://www.elekcig.se/joyetech-elitar-pipe-kit

Jag hade hellre viljat ha en klassisk träpipa men de verkar ha utgått från marknaden, tyvärr.
__________________
Senast redigerad av SteveMcgarett 2018-05-07 kl. 00:25.
Citera
2018-05-23, 20:38
  #4976
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirah
För att få upp den till 6mg nikotin dock blir den nästan av med all smak i processen.
Ett tips, köp nikotinsalter istället för vanlig fribas. Gör så att det smakar mycket bättre i min upplevelse
Citera
2018-05-24, 00:51
  #4977
Medlem
Någon som testat Puff Dragons E-juicer? Är de bra?
Citera
2018-05-24, 14:25
  #4978
Medlem
styrmanhanssons avatar
Tjena jag är totalt nybörjare och har precis köpt en istick pico 75w
Några frågor
Bör jag stänga av den när jag inte använder den?
Hur vet jag när den är färdigladdad?
Nojjig för exploderande batteri osv

Ha de fint kamrater
Citera
2018-05-24, 14:38
  #4979
Medlem
styrmanhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrmanhansson
Tjena jag är totalt nybörjare och har precis köpt en istick pico 75w
Några frågor
Bör jag stänga av den när jag inte använder den?
Hur vet jag när den är färdigladdad?
Nojjig för exploderande batteri osv

Ha de fint kamrater



Alltså låt oss säga att jag vejpar en gång i timmen.
Bör jag stänga av den mellan gångerna?
Citera
2018-05-24, 22:20
  #4980
Medlem
Synonymers avatar
Vad tycker ni om Hangsen e-juice? Tänkte använda till min eGo AIO.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback