Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-18, 14:10
  #1
Medlem
Fontainebleaus avatar
Det har borjar bli valdigt frustrerande nu, de senaste dagarna har jag borjat fa som 0,1 sekunders blackouts, eller vad det nu ska kallas, har aldrig haft det forut och har inte den minsta aning om varfor de har borjat visa sig.
Det ar inte blackouts i den bemarkelsen, utan det rycker till lite i huvudet, sen visar sig olika "bilder" framfor ogonen, helt fran ingenstans, jag kommer sedan tillbaka direkt efter, men har ingen aning om vad som precis hande eller det jag holl pa med nagra sekunder innan den sakallade blackouten, men kommer pa mig sjalv med att det som, forbigaende, fangade min uppmarksamhet inte finns.
Nagon som varit med om liknande problematik?
Har missbrukat olika former utav benzo det senaste halvaret, om det kan ha nagon koppling till just det har problemet.
Ryckningarna i sig ar inte sa extremt irriterande, utan frustrationen kommer ifran att de bara visat sig direkt, har aldrig hant mig forut, sen hander det flertalet ganger dagligen.
Citera
2008-02-18, 15:14
  #2
Medlem
Jedis avatar
Tyvärr så kan dessa "blackouts" vara en form av Epilepsi du har drabbats av..
Tycker du ska kontakta sjukvården snarast möjligt och be om en remiss till neurolog mot. i ditt landsting och få detta utrett.
Du säger att du käkat benso, det har en tendens för många personer att framkalla Epilepsi vid höga doser/långvarigt brukande osv.

Inge kul med Ep. Har skiten själv så jag vet vad jag pratar om. Dock finns det mycket bra mediciner som faktiskt många blir helt symntom fria på.
Sorry, ska inte skrämma upp dig, inte det som var meningen heller! Men det låter helt klart värt att få det utrett på en neurolog mot. för tyvärr låter det du beskriver misstänktsammt likt en sorts frånvaro attack/ep anfall (lindrig sådan dock, finns mycket värre former av ep)

Skippa benson och uppsök läkare är mitt råd sammanfattningsvis!

Mvh
/Jedi.
Citera
2008-02-18, 15:51
  #3
Medlem
Fontainebleaus avatar
Fyfan, ja det var val inte vad man hade hoppats pa riktigt.
Jag later det ga nagra dagar da det inte ar sa allvarligt just nu, om det inte blir battre kommer jag folja radet du gav mig.
Tack for att du tog dig tid till att svara, holl pa att bli galen over skiten.
Citera
2008-02-18, 19:13
  #4
Medlem
sparkfots avatar
Låter som sagt som epilepsi. Jag fick sådana där flashar hela tiden när jag åt tramadol. Det känns nästan som att hjärnan rycker till ofrivilligt, som en muskel som får kramp i en sekund. Väldigt obehagligt.

Jag utvecklade fö epilepsi pga tramadolen.
Citera
2008-02-18, 21:58
  #5
Avstängd
FleJens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Låter som sagt som epilepsi. Jag fick sådana där flashar hela tiden när jag åt tramadol. Det känns nästan som att hjärnan rycker till ofrivilligt, som en muskel som får kramp i en sekund. Väldigt obehagligt.

Jag utvecklade fö epilepsi pga tramadolen.

Fyfan Varför åt du tramadol om jag får fråga? Dom brukar ju inte skriva ut såna preparat om man

- lider av epilepsi eller har kramptendens
Citera
2008-02-18, 22:23
  #6
Medlem
Sådär fick jag också då jag tog tramadol i rekreationellt syfte.
Men tar du inget nu och inte gjort det på ett tag så bör du nog kolla upp det.
Citera
2008-02-19, 12:27
  #7
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FleJen
Fyfan Varför åt du tramadol om jag får fråga? Dom brukar ju inte skriva ut såna preparat om man

- lider av epilepsi eller har kramptendens


Jag fick det utskrivet mot kronisk smärta. Grejen var att jag gick till olika läkare och hade minst 600st tramadol i månaden.

Jag hade inte några kramptendenser innan jag började knapra tramadol.
Citera
2008-02-19, 12:36
  #8
Medlem
Rabbahs avatar
Jag har fått dessa blackouts du pratar om och ja gillar dem verkligen, jag tror det kan bero på lågt blodtryck eller liknande också men jag fick/får dessa efter ett hårt race på tjack eller när jag tar benzo och självklart tramadol (kan vara mer tillfällen).
Jag undrade ju vad det var så jag sökte upp en doktor och fick sitta i en slags stol där de blixtradel med ljus osv, hursomhelst så hade jag epelepsi men det var en så pass svag sådan så det var ingen fara - de frågade ifall jag ville ha medicin för det men tänk om två gånger, medicin eller inte kunna ta körkort på flera år samt andra saker.


Ha det bra!
Citera
2008-02-19, 15:03
  #9
Medlem
Fontainebleaus avatar
Har gatt over nu, vilket kanns bra.
Men om det aterkommer, ja da far det bli doktorn helt enkelt.
Tack for alla svar, uppskattar det.
Citera
2008-02-19, 17:22
  #10
Medlem
sådär tror jag alla kan få vid för höga doser av tramadol, fick det igår natt utav tradolan. Men det du försöker förklara i texten är väll inte att du får "blackouts" just när du e kickad av benzo/tramadol? du menar att även när du e helt normal o klar i huvvet så kan du få sånna blackouts som knappt är 1 sek, ifall det är det du menar så har jag fått exakt samma sak. Har haft det i över ett halvår och har alltid undrat vad det är men inte sökt upp en läkare. Det kan vara jävligt äckligt ibland
Citera
2008-02-19, 18:33
  #11
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EazyECPT
sådär tror jag alla kan få vid för höga doser av tramadol, fick det igår natt utav tradolan. Men det du försöker förklara i texten är väll inte att du får "blackouts" just när du e kickad av benzo/tramadol? du menar att även när du e helt normal o klar i huvvet så kan du få sånna blackouts som knappt är 1 sek, ifall det är det du menar så har jag fått exakt samma sak. Har haft det i över ett halvår och har alltid undrat vad det är men inte sökt upp en läkare. Det kan vara jävligt äckligt ibland

Jo precis, har dock gatt over nu verkar det som.
Kakar inte tramadol daremot.
Citera
2008-02-19, 18:55
  #12
Medlem
jag brukar få sånna "blackouts" fast det kommer inte dagligen händer då och då
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback