• 1
  • 2
2008-02-18, 00:24
Medlem
hej hej..
en vän till mig ska till göteborg och vill äta "i i want food that normal people eat not what a tourist get", "i prefer normal, simple, easy food"

så jag letar efter någon sjyst restaurang som serverar god husmanskost..
nån dagens rätt som alltid serverar svensk mat eller nån sjyst restaurang..
Citera
2008-02-18, 05:44
Medlem
Schnyggves avatar
Hade ni tänkt finedina eller? om inte så finns det bra husman i saluhallen ju! många där som serverar köttbullar och potatismos med lingon, strömming, wallenbergare osv....billigt är det också! eftersom jag inte är inföding kan jag inte namedroppa så hårt men det är det jag kommer på nu!
Citera
2008-02-18, 05:59
Medlem
Beror på var du kommer hålla hus.

Johanssons krog på hissingen är bra, likaså Marco (Polo?) på järnringen. Bägge två är bufferestauranger med bra utbud.
Citera
2008-02-18, 10:18
Medlem
hgus1259s avatar
KåGes hörna i Saluhallen samt det nya stället i Saluhallen där KåGes låg innan nyår har bra husmanskost!
Dock knappt några sittplatser...
Citera
2008-03-03, 15:01
Medlem
Wasa källare har grym husmanslunch, tror de serverar middag också?

The Rover har pubmeny med en del stadiga husmansrätter, precis lika vällagad mat som snoffsiga uteställen, men kanske inte så flott lokal.
Citera
2008-03-10, 16:41
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lien Lu

The Rover har pubmeny med en del stadiga husmansrätter, precis lika vällagad mat som snoffsiga uteställen, men kanske inte så flott lokal.
Dock har the Rover ju ett digert ölutbud för ölkännaren, vilket väger upp för lokalerna

Wasa källare och Hos Pelle är väl de restauranger som utmärker sig mest för att satsa på husmanskost på högre nivå.
Citera
2008-03-10, 17:13
Medlem
msandstroms avatar
Ligger ett ställe bredvid pizzan bredvid Aldardo, nästan vid saluhallen som servar grym husman till lunch(tror det heter café kungstorget).

Skall man äta husman på kvällen så är det lite sämre kanske men Smaka vid vasaplatsen har bra köttbullar med gräddsås och mos.
Citera
2008-04-03, 17:40
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lien Lu
De har enormt god lunch där, till hyfsade priser också. För runt 70 spänn får du en väldigt god lunch. Det fina läget väger väl upp de små portionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av msandstrom
Ligger ett ställe bredvid pizzan bredvid Aldardo, nästan vid saluhallen som servar grym husman till lunch(tror det heter café kungstorget).
Är det caféet med de enorma och goda köttbullarna du menar? Det hette väl Café Kungstorget men bytte sen namn till typ Nord eller nåt. Har inte varit där på ett tag nu så jag vet inte..
Senast redigerad av urbanexplorer 2008-04-03 kl. 17:42.
Citera
2008-04-15, 23:11
Medlem
Pihraijas avatar
Finns ett "arbetarfik" mitt på Kungsportsplatsen, ungefär bredvid pastabutiken, som serverar riktigt fin husmanskost. Kommer inte ihåg några priser nu dock, men det är verkligen värt att ta en titt på
Citera
2008-04-16, 14:09
Medlem
Södra liden på Kungsgatan (mot Järntorget) serverar en del husmanskost av god kvalitet och till mycket rimliga priser.
Citera
2010-06-12, 12:20
Medlem
Jag är inte säker på hur det ser ut nu men Hotell Eggers brukade ha jäkligt bra husmansluncher. Tornerad potatis, till lunchen, det ni.

Smaka på vasaplatsen brukade ha riktigt bra husmans-ala carte.

Men som sagt, det var två år sedan jag var på något av ställena.
Citera
2010-06-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajtaaa
Jag är inte säker på hur det ser ut nu men Hotell Eggers brukade ha jäkligt bra husmansluncher. Tornerad potatis, till lunchen, det ni.

Smaka på vasaplatsen brukade ha riktigt bra husmans-ala carte.

Men som sagt, det var två år sedan jag var på något av ställena.

Då passar det ju ganska bra med tanke på att tråden är två år gammal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in