Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-17, 16:48
  #1
Medlem
Hejsan. För det första vill jag börja med att berätta att jag inte kan begrepp osv, är inte speciellt insatt i träning överhuvudtaget, så ni har tålamod med mig. :P
Jag var och gymmade för en vecka sedan, första gången på sjukt länge är värt att nämna. Tränade i stort sett bara överkroppen, körde runt 50 kg på bänkpressen (ställning). I vilket fall som helst så körde jag ett tag och kände hur typ musklerna kändes sträva o skit, efter att jag kört ett tag. Då la jag av och gick hem.. Väl hemma märkte jag att jag knappt kunde röra på armarna (kändes som jag fick mjölksyra i musklerna vad jag än gjorde) men utgick ifrån att det bara musklerna måste vara rejält slitna efter att ha tränat för första gången på så lång tid.

Någon dag efter kom det onda, och jag hade sjukt ont över hela bröstet och armarna. Nu såhär en vecka efter får jag fortfarande lite ont i musklerna om jag spänner dom men det värsta har släppt.
Nu är mitt problem att det känns som att jag får kramp eller mjölksyra i musklerna så fort jag spänner dom... Om jag lyfter upp armarna rakt upp så känner jag hur det drar i bröstmusklerna och musklerna tröttas ut direkt.. Det är svårt att förklara men jag hoppas att någon hört om nåt liknande så ni kanske förstår hur jag menar :S
Mvh
__________________
Senast redigerad av kattmaten 2008-02-17 kl. 16:52.
Citera
2008-02-17, 16:50
  #2
Medlem
mirkus avatar
Det första du beskriver kallas för pump och det senare träningvärk.

Lycka till.
Citera
2008-02-17, 16:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirku
Det första du beskriver kallas för pump och det senare träningvärk.

Lycka till.

Men alltså, jag har ju pumpat förr och då har jag aldrig haft den här konstiga känslan i musklerna någon vecka efter.. Alltså att musklerna fortfarande inte orkar någonting :S


tack för ditt svar btw
Citera
2008-02-17, 16:54
  #4
Avstängd
rollebolles avatar
Ät lite mer än kattmat så skall du se att det ordnar sig.
Citera
2008-02-17, 17:07
  #5
Medlem
phillans avatar
Kanske det kan vara att du körde för tungt för dina muskelfästen ?
Citera
2008-02-17, 17:21
  #6
Medlem
tripletss avatar
låter som gammal hederlig träningsvärk bara. Körde ett ganska hårt triceps pass en gång efter några års uppehåll och kunde knappt röra armarna veckan efter, gjorde ont som fan. Men det går över, ta det lite lugnare när musklerna är ovana bara så det lugnt
Citera
2008-02-17, 18:30
  #7
Medlem
Själv hade jag gjort ett litet träningsuppehåll på ca 10år.
Då snackade vi träningsvärk!
Jag hade diarre feber och mådde illa.
Citera
2008-02-17, 18:51
  #8
Avstängd
Et96Alhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheesekaka
Själv hade jag gjort ett litet träningsuppehåll på ca 10år.
Då snackade vi träningsvärk!
Jag hade diarre feber och mådde illa.
Försöker du förklara att det var pga tränignen du fick diarre feber och illamående?
Citera
2008-02-17, 19:44
  #9
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Försöker du förklara att det var pga tränignen du fick diarre feber och illamående?

Men märker ju att du aldrig fått riktig träningsvärk någon gång
Citera
2008-02-17, 19:54
  #10
Avstängd
Et96Alhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Men märker ju att du aldrig fått riktig träningsvärk någon gång
Hmm, så du brukar också få feber och diarre effter ett hårt träningspass?
Citera
2008-02-17, 20:05
  #11
Medlem
Bestinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmaten
.blahablaha.
Du tog i ordentligt för första gången

http://profilejewels.net/grafix/spec...ongrats201.jpg
Citera
2008-02-17, 20:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Et96Alhe
Försöker du förklara att det var pga tränignen du fick diarre feber och illamående?
Det verkade som den mest troliga anledningen.
Det hände flera gånger under min nystart nämligen sedan fick jag normal träningsvärk.
__________________
Senast redigerad av Cheesekaka 2008-02-17 kl. 20:15.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback