Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
vet inte om du menar att om man skriver ifall förbindelserna är bra eller dåliga räknas som specifik info?
jag tänkte mer på gym, affärer och sånt, och du har glömt att jag inte är från gbg så jag vet nog inte riktigt om gatunamnen du skrev är i kiruna eller mölndal?
ville ha info om områden inte gator.
och nej anser inte att mitt liv är så tråkigt att känner att jag måste skriva något på ett forum, tack ändå
Men Hisingen och Mölndal, som du ville ha information om är inte områden. Hisingen är Sveriges fjärde största ö med 125 000 invånare och Mölndal, som är en egen kommun, har nästan 60 000 invånare. Det varierar ganska mycket så vill du ha specifik information om områden får du också välja specifika områden.
Det har skrivits en hel del om områden både på Hisingen och i Mölndal. Själv skrev jag ju bara för några inlägg sedan om området runt Vågmästareplatsen tex. Det ligger på Hisingen, i Lundby stadsdelsnämndsområde, stadsdelen Kvillebäcken närmare bestämt. Du säger att du vill veta mer om gym och affärer. Well, om vi börjar med affärer så ligger Backaplan (
www.backaplan.se) precis intill. Där finns strax över 100 affärer. Och så tar det ju fem minuter med spårvagn till Nordstan som är Sveriges största köpcentrum. Gym då. Jag tränar inte själv på gym men jag vet att det finns vid Lundbybadet borta vid Rambergsvallen tex. Finns säkert fler.