Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-16, 22:19
  #1
Avstängd
Om man köpt en telefon av en polare och den har vart inne en gång på lagning, Gäller försäkringen för mig med eller bara på han den står på eller hur funkar det?

och om nått skulle hända mer med telefonen gäller drulleförsäkringen flera ggr då?
Citera
2008-02-17, 00:48
  #2
Medlem
Ompalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krappen
Om man köpt en telefon av en polare och den har vart inne en gång på lagning, Gäller försäkringen för mig med eller bara på han den står på eller hur funkar det?

och om nått skulle hända mer med telefonen gäller drulleförsäkringen flera ggr då?

Kolla på kompisens kvitto.

Kolla på avtalet om han fick något.
Fick han inget avtal så gå till butiken o be dom ge dig ett.
Citera
2008-02-17, 01:17
  #3
Medlem
Fick du nått kvitto när du/personen köpte telefonen?

Om inte, vet du vart telefonen är köpt så kan dom alltid kolla upp det genom att söka på serienummret. Bara att ta med telefonen så fixar butikspersonalen det
Citera
2008-02-17, 01:20
  #4
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krappen
Gäller försäkringen för mig med eller bara på han den står på eller hur funkar det?
På min tid följde försäkringen varan, ej personen. Dvs försäkringen tecknades på produkten, alltså gäller den fortfarande även fast ägarbyte skett.
Citera
2008-02-17, 01:33
  #5
Avstängd
japp kvitto finns..

Men tror nog som ni säger att försäkringen inte gäller på nån annan..
Citera
2008-02-17, 09:50
  #6
Medlem
Wendigos avatar
Du kan vara lugn.. en försäkring följer alltså varan den är utställd på, inte den som tecknat försäkringen.
Citera
2008-02-17, 18:47
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Du kan vara lugn.. en försäkring följer alltså varan den är utställd på, inte den som tecknat försäkringen.
Ok, tackar för svaret
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback