Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-17, 04:43
  #217
Medlem
Funderar på att köpa en ny PS3-kontroll från Spelbutiken,
och tänkte kolla om någon av er gjort det och om ni stötte på några problem?

Tacksam för svar
Citera
2012-12-02, 14:53
  #218
Medlem
Som många ovan sagt så är spelbutiken helt legit! Fick spelen inom 2 dagar.
Citera
2012-12-02, 19:58
  #219
Medlem
Rockchilds avatar
När jag väl köper fysiska spel (köper oftast via Steam) brukar jag köra på Spelbutiken eller Webhallen. Spelbutiken har alltid haft jävligt snabb leveranstid, och oftast bra, om inte bästa priserna.
Citera
2013-01-21, 11:12
  #220
Medlem
Jag märkte att spelbutiken tydligen tar BETALT för demos! https://www.spelbutiken.se/catalog/p...mo_pc_download

"bara" 5kr men det kan väl knappast vara tillåtet?

Detta kan läsas i EULAn

"You are entitled to use the Demo for your own use, but you are not
entitled to:
(i) sell, auction, or grant a security interest in or transfer
reproductions of the Demo to other parties in any way, nor to rent, lease or
license the Demo to others without the prior written consent of Licensor
__________________
Senast redigerad av beron 2013-01-21 kl. 11:17.
Citera
2013-01-26, 21:07
  #221
Medlem
Soltorkads avatar
Har aldrig haft något som helst problem med Spelbutiken, varken med leverans eller support. Alltid bra priser och snabb leverans. Beställde Dark Souls : Prepare to die Edition därifrån som försvann i posten, ringde till dom och dom var allmänt trevliga och skickade en ny kopia. Tror inte att den/dom du pratade med representerade personalen.
Citera
2013-07-26, 02:48
  #222
Medlem
Qweluxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
Hej, har sökt runt ett tag men kan ej hitta något svar på detta. Finns det någon här som har beställt ett code via e-mail spel på spelbutiken.se och som vet vad det kan vara för "leveranstid" på nyckeln? Pengarna är reserverade på kontot och jag har fått orderbekräftelsen. Man tycker ju att det kan va lätt att skicka iväg ett mail men nu har det gått 5 timmar, så svårt kan det väl inte vara. Men dom kanske inte skickar ut på helger?


Har du fått neddladningslänken? För jag har samma problem och väntat i flera timmar nu också.
Citera
2013-07-26, 21:53
  #223
Medlem
Qweluxes avatar
Beställningen hade inte betalats men provade med ett annat kort och fick en bifogad bild på key efter 2-3 h..
Citera
2013-07-31, 20:10
  #224
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Jag har en liten fråga om förhandsbokningar, har vanligtvis bara gjort det kanske en vecka innan release. Men nu är det så att jag har tänkt förhandsboka ett spel som släpps om lite drygt 2 månader, vet inte varför men det känns bra att vara ute i god tid.

Säg att jag bokar spelet nu och betalar 500 kr men om två månader när spelet släpps så har priset sjunkit till 400. Hittar ingen info på hemsidan, så vad gäller? Låter ju inte rimligt att jag skulle betala 100 kr mer i så fall.
Citera
2013-07-31, 20:11
  #225
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Förresten så kan jag rekommendera spelbutiken. Har handlat där typ 20 gånger sen 2008 samt sålt mina begagnade spel till retrospelbutiken. De gånger jag har köpt spel vid release har jag vanligtvis fått det på den dagen eller några dagar tidigare. Förutom en gång då leveransen av Borderlands 2 strulade och kom efter helgen (kan mycket möjligt vara postens fel) och en gång när fodralet var trasigt. Prisgarantin och points-systemet är väldigt trevligt.
Citera
2013-08-02, 22:37
  #226
Medlem
mufflarns avatar
Har aldrig haft problem med någon beställning ifrån spelbutiken.se och då har jag beställt spel samt konsoltillbehör ett flertal gånger
Citera
2013-08-02, 22:49
  #227
Medlem
mufflarns avatar
Det har varierat en hel del för mig, mellan ett par minuter till flera timmar :/
Citera
2013-09-05, 15:47
  #228
Medlem
Gjorde en beställning på FF 14: ARR Collector's edition efter ha spelar betan och gillade det, gjorde min beställning på spelbutiken eftersom webhallen hade tagit ned deras Pc version av collector's versionen.

Har väntat nu sedan den 26'e augusti utan att ha fått något. Deras kundsupport insisterar med att spelet är skickat men har inte sett röken av något. Är väldigt besviken och skulle inte rekommendera någon att köpa från dom om man kan undvika. Lätt värt att betala 20-50 kr extra för att faktiskt få snabb leverans och ordentlig support.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback