• 1
  • 2
2008-02-16, 01:13
Medlem
Men problemet är såklart inte löst där...

I Playlisten som skapades av alla dubletter ligger ju _alla_ dubletter. Dvs även originalen. Jag kan inte markera allt och slänga för då försvinner allting. Hur gör man för att markera varannan låt i en playlist med några klick bara? Jag orkar INTE markera alla för hand. Det är några tusen låtar så...
Citera
2008-02-16, 01:19
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lance
Men problemet är såklart inte löst där...

I Playlisten som skapades av alla dubletter ligger ju _alla_ dubletter. Dvs även originalen. Jag kan inte markera allt och slänga för då försvinner allting. Hur gör man för att markera varannan låt i en playlist med några klick bara? Jag orkar INTE markera alla för hand. Det är några tusen låtar så...
Enklast är ju garanterat att göra rätt från början...
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/dupin.php
Citera
2008-02-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Enklast är ju garanterat att göra rätt från början...
http://dougscripts.com/itunes/itinfo/dupin.php

Haha ja, det kommer inte hända igen iaf... Det var inte meningen att jag skulle använda iTunes så jag satte mig aldrig in i det.
Jag har tagit hem Tidy Up! nu istället och provar det haha

Edit: Hur fan kunde jag missa det där scriptet?! Har gått igenom hela den där sidan ju... Blev väl för trött haha, tack ska du ha. Det där verkar ju funka.
Senast redigerad av Mr-Lance 2008-02-16 kl. 01:32.
Citera
2008-02-16, 01:56
Medlem
Det är ju helt sjukt.. Är jag blind eller varför finns det ingenstans i något av alla de program jag testat en ruta man kan kryssa i där det står t.ex. "Highligth/Mark every OTHER file" för att sedan DELETE!

I Tidy Up! fanns det en liknande funktion... Dock så måste man såklart köpa skiten för att kunna hitta alla dupes...
Citera
2008-02-16, 01:58
Medlem
Ville lägga till detta högst upp i min första post men kan inte editera den längre...

Finns det något program eller script där man kan hitta alla dubletter och sedan markera VARANNAN fil så man inte kastar BÅDE originalet OCH dubletten. Vill ju bara bli av med hälften av dubletterna.
Citera
2008-02-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Lance
Det är ju helt sjukt.. Är jag blind eller varför finns det ingenstans i något av alla de program jag testat en ruta man kan kryssa i där det står t.ex. "Highligth/Mark every OTHER file" för att sedan DELETE!

I Tidy Up! fanns det en liknande funktion... Dock så måste man såklart köpa skiten för att kunna hitta alla dupes...

Ladda hem iSerial från http://www.serialz.to/serialbox.html och ladda hem 2008-02 (inklusive dem neuen Serial Reader 2.0.3).

Öppna programmet iSerial och öppna preferences. Välj serialbox fliken och tryck install now. Välj Serial Box 02-2008.sb2 filen där du har installerad den. Där finns en massa serials till program så att du behöver inte köpa de.

Men jag rekommenderar att du går igenom inställningar i iTunes och tar bort att den kopierar till iTunes mappen. Ta bort sedan alla låtar från iTunes genom att välja alla och radera, men klicka att de ska inte kastas i soptunnan. Sedan flytta över filerna från den mappen du har musiken och njut. Sedan kan du ta bort all musik från itunes mappen och problemet är löst...hoppas jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in