Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-15, 13:07
  #1
Medlem
Panpots avatar
Jag minns att nationalekonomi I hade krysstentor (markera alternativ A-E), varpå ens ratio sammanställdes och man klarade tentan med ett visst betyg.

Tänkte att man kanske kunde söka några kurser och bara glida till tentan och kryssa (chansa) för de alternativ man, utan reella kunskaper antog var OK och eventuellt klarade kursen! Vore sjukt nice att dra ihop 30-60 p på detta sätt.

Har ni några idéer eller erfarenheter av detta, och vilka kurser (främst SU) tillämpar denna metod, förutom nationalekonomi?
Citera
2008-02-15, 15:25
  #2
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panpot
Jag minns att nationalekonomi I hade krysstentor (markera alternativ A-E), varpå ens ratio sammanställdes och man klarade tentan med ett visst betyg.

Tänkte att man kanske kunde söka några kurser och bara glida till tentan och kryssa (chansa) för de alternativ man, utan reella kunskaper antog var OK och eventuellt klarade kursen! Vore sjukt nice att dra ihop 30-60 p på detta sätt.

Har ni några idéer eller erfarenheter av detta, och vilka kurser (främst SU) tillämpar denna metod, förutom nationalekonomi?
NB att det enbart är delar av NEK tentan spm är flerkryss, resten handlar om skrivande och uträkningar. Inte ens om du prickar alla rätt på flerkryssdelen räcker detta till ens ett godkänt betyg.

Annars har Finansierings- och kalkyleringskurserna på FEK I & II flerkrysstentor men det är ju som sagt bara en enda delkurs inom respektive kurs. Det du är ute efter är en hel fristående kurs som examineras utifrån detta förfarande och tyvärr kännner jag inte till någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback