Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-15, 09:14
  #1
Medlem
Rocky69s avatar
Här har vi ett bevis för att alliansens -med M i spetsen- politik och synsätt börjar sätta sig.
Jag vet att högerbröl & co kommer att påpeka att detta är helt rätt.
Men.
Hur många hade själva gått till jobbet och varit 100% på? Om man går till jobbet så kommer man garanterat att kosta jobbet en massa pengar pga usel arbetsinsats. Givetvis beror det på arbetsuppgit, men tänk er att exempelvis bli behandlade av en sköterska som tvingats till jobbet dagen efter att dottern dött. "Oj då, det blev visst lite fel här"

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...-tvingas-jobba
Citera
2008-02-15, 09:24
  #2
Medlem
Butterss avatar
Självklart ska man inte behöva jobba om man har sorg. Föreslår att vi allihop som tycker så startar en stiftelse för att stödja dessa människor och betalar in 10,000 per skalle. Övriga slipper.
Citera
2008-02-15, 09:28
  #3
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Självklart ska man inte behöva jobba om man har sorg. Föreslår att vi allihop som tycker så startar en stiftelse för att stödja dessa människor och betalar in 10,000 per skalle. Övriga slipper.

Du står alltså först i kön!!
Citera
2008-02-15, 09:30
  #4
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Du står alltså först i kön!!
Ironin framgick kanske lite dåligt. Det är väldigt lätt att vara solidarisk om man själv slipper betala. På marginalen drabbar just hennes sjukskrivning Rocky69 marginellt. Men han (och du) anser vad jag förstår att vi ska vara generösa med sjukskrivningsmöjligheterna och då tycker jag att ni ska stoppa era pengar där ni har er mun som jänkarna säger.
Citera
2008-02-15, 09:36
  #5
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Här har vi ett bevis för att alliansens -med M i spetsen- politik och synsätt börjar sätta sig.
Jag vet att högerbröl & co kommer att påpeka att detta är helt rätt.
Men.
Hur många hade själva gått till jobbet och varit 100% på? Om man går till jobbet så kommer man garanterat att kosta jobbet en massa pengar pga usel arbetsinsats. Givetvis beror det på arbetsuppgit, men tänk er att exempelvis bli behandlade av en sköterska som tvingats till jobbet dagen efter att dottern dött. "Oj då, det blev visst lite fel här"

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...-tvingas-jobba
Som du säger, få skulle jobba speciellt effektivt en sån dag, det ligger alltså varken i arbetsgivarens eller arbetarens intresse att jobba då. Men vad är du ute efter? Fler lagregleringar? Fler regleringar leder inte till det vi faktiskt är ute efter, flexibilitet och samarbete mellan arbetsgivare och arbetstagare/fack.
Citera
2008-02-15, 09:45
  #6
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Här har vi ett bevis för att alliansens -med M i spetsen- politik och synsätt börjar sätta sig.
Jag vet att högerbröl & co kommer att påpeka att detta är helt rätt.
Men.
Hur många hade själva gått till jobbet och varit 100% på? Om man går till jobbet så kommer man garanterat att kosta jobbet en massa pengar pga usel arbetsinsats. Givetvis beror det på arbetsuppgit, men tänk er att exempelvis bli behandlade av en sköterska som tvingats till jobbet dagen efter att dottern dött. "Oj då, det blev visst lite fel här"

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...-tvingas-jobba


Kan du förklara vad skillanden skulle vara om det var (S) som regerade?
Citera
2008-02-15, 09:46
  #7
Medlem
Hompos avatar
Jag som ser mig själv som urhöger tycker också att man borde få någon veckas sjukskrivning när ett barn eller en förälder dör. Inget konstigt med det.
Citera
2008-02-15, 09:57
  #8
Medlem
Citat:
Här har vi ett bevis för att alliansens -med M i spetsen- politik och synsätt börjar sätta sig.

Men ditt... Gaahhh!! "Börjar sätta sig"? IDIOT. Försäkringskassans hårdare regler är INTE alliansens skötebarn. När ska floskelvänstern få in i sina trånga skallar att det är sossarnas synsätt som börjar sätta sig? Det här är något som sossarna började med för 6-7 år sedan efter att ha insett att det måste vara något generalfel om världens friskaste folk samtidigt är världens mest sjukskrivna. Det var under sossarnas tid som F-kassan började spionera på och smygfilma sjukskrivna. Det var under sossarnas tid som F-kassan anställde 400 fuskjägare. Alliansen har fortsatt på sossarnas linje, ja, och sossarna kommer att fortsätta på alliansens linje. Alliansen och sossarna är helt överens om att sjukskrivningsvansinnet måste upphöra. Tuff skit för alla som tror det hjälper att hitta en syndabock.
Citera
2008-02-15, 10:11
  #9
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Här har vi ett bevis för att alliansens -med M i spetsen- politik och synsätt börjar sätta sig.
Jag vet att högerbröl & co kommer att påpeka att detta är helt rätt.
Men.
Hur många hade själva gått till jobbet och varit 100% på? Om man går till jobbet så kommer man garanterat att kosta jobbet en massa pengar pga usel arbetsinsats. Givetvis beror det på arbetsuppgit, men tänk er att exempelvis bli behandlade av en sköterska som tvingats till jobbet dagen efter att dottern dött. "Oj då, det blev visst lite fel här"

http://www.expressen.se/nyheter/1.10...-tvingas-jobba

Ännu ett bra exempel på borgarnas människosyn! Ekononismen går före allt annat och det som är vitkigt för oss människor kommer alltid i kläm i deras värld.

Sorg är svårt, det vet alla som har drabbats av det. Att förlora ett barn är nog det svåraste man kan drabbas av.
När sorgen är som värst är ens funktioner nedsatta: man har svåra koncentrationssvårigheter, är frånvarande mentalt, har kanske kraftiga humörsvängningar eller är avtrubbad. Ens förmåga att genomföra en arbetsuppgift är ofta reducerad eller tom obefintlig. Att man är en fara som bilförare eller på en riskfylld arbetsplats, det vet var och en.

Allt detta är tecken på sjukdom och det är väl bara en tidsfråga innan samhället inser att det akuta sjukdomstillståndet bör betraktas som sjukdom.

Edit: Håller med om att s också har fört en nedlåtande politik mot sjuka, men borgarna är bevisligen tiofalt värre!
__________________
Senast redigerad av humanlife 2008-02-15 kl. 10:14.
Citera
2008-02-15, 10:18
  #10
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Ironin framgick kanske lite dåligt. Det är väldigt lätt att vara solidarisk om man själv slipper betala. På marginalen drabbar just hennes sjukskrivning Rocky69 marginellt. Men han (och du) anser vad jag förstår att vi ska vara generösa med sjukskrivningsmöjligheterna och då tycker jag att ni ska stoppa era pengar där ni har er mun som jänkarna säger.

Naturligtvis framgick ironin, därav mitt svar. Du tror väl inte på allvar att jag väntar mig någon som helst empati från dig beträffande någon som har det svårt/lider. Allt handlar ju bara om ekonomi till syvende o sist, eller hur?
Citera
2008-02-15, 10:24
  #11
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Edit: Håller med om att s också har fört en nedlåtande politik mot sjuka, men borgarna är bevisligen tiofalt värre!

Det är undrar jag om det inte är lögn, har du nått bevis på det? Det är juh S som stramade upp kraven.

Fast det är klart.. ALLT är allianses fel, även vädret och att mitt te va slut idag. JÄVLA FREDRIK!!
Citera
2008-02-15, 10:29
  #12
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag försvarar absolut inte Jättebebisen och högerpacket men det var faktiskt sossepacket som startade denna utveckling. Sedan har Jättebebisen tagit vid och gör det ännu värre.
Slutsats: Det är både sossar och högergossar som är de skyldiga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback