Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-14, 20:17
  #1
Medlem
Fått jobb på ett callcenter sen några dagar tillbaka. Fast lön på ca 20000 och jag ska vikariera till årets slut. Normal arbetstid 8-16.30.
Tänkte att detta skulle vara ett soft jobb, men har nu ändrat mig. Arbetet går ut på att snacka med kunderna hela dagen. Att sitta och svara på massa idiot frågor och ta skit från kunderna gör att jag känner mig tveksam till jobbet även om kollegorna är sjysta.

Av en händelse så har jag blivit erbjuden ett lagerjobb med en lön på ca 18000. Jobbet är fram till sommaren men om jag sköter mig så får jag förlängt sa dem. Obekväma arbetstider förekommer men annars 8-16.30.
Förekommer tunga lunga lyft osv men jag är i god fysiskt form.

Ska jag fortsätta med callcenter jobbet eller ta lagerjobbet ?
Citera
2008-02-14, 20:48
  #2
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickan83
Fått jobb på ett callcenter sen några dagar tillbaka. Fast lön på ca 20000 och jag ska vikariera till årets slut. Normal arbetstid 8-16.30.
Tänkte att detta skulle vara ett soft jobb, men har nu ändrat mig. Arbetet går ut på att snacka med kunderna hela dagen. Att sitta och svara på massa idiot frågor och ta skit från kunderna gör att jag känner mig tveksam till jobbet även om kollegorna är sjysta.

Av en händelse så har jag blivit erbjuden ett lagerjobb med en lön på ca 18000. Jobbet är fram till sommaren men om jag sköter mig så får jag förlängt sa dem. Obekväma arbetstider förekommer men annars 8-16.30.
Förekommer tunga lunga lyft osv men jag är i god fysiskt form.

Ska jag fortsätta med callcenter jobbet eller ta lagerjobbet ?

Är callcenterjobbet uppringande verksamhet eller tar du emot samtal? Om det är uppringande hade jag tagit lagerjobbet snabbt som attan..

Vad finns det för utvecklingsmöjligheter inom de olika jobben? Även om du är i god fysisk form kan jobbet kanske bli tungt å segt efter ett tag? Hur verkar folket där om du nu träffat dem?
Citera
2008-02-14, 20:51
  #3
Medlem
rooys avatar
Jag skulle helt klart ta lagerjobbet. Jag har jobbat ett år på callcenter och det gör jag aldrig om.
Citera
2008-02-14, 20:54
  #4
Medlem
ambisckos avatar
Kör på Callcenterjobbet om du har ambitioner att studera till ett mer kvalificerat yrke i framtiden. Då är det en bättre merit att ha jobbat med kundservice. Callcenter är ju även en bättre merit än lagerjobb om du vill söka andra service- eller kontorsjobb i framtiden. När jag jobbade med Callcenter upplevde jag det som soft.

Lagerarbete är enligt mig tråkigare sett till arbetsuppgifter men mer socialt, på gott och ont. Det kan även vara mer psykiskt påfrestande beroende på arbetsmiljön.
Jag som tidigare arbetat med båda jobben skulle nog ha valt Callcenter igen om jag tvingades välja mellan de två.
Citera
2008-02-14, 21:02
  #5
Medlem
På callcenterjobbet så tar man tack och lov bara emot samtal och svarar lite på epost. Utvecklingsmöjligheterna verkar vara begränsade. Gruppchef kan man bli men det har jag inget intresse för.

Jag har inte träffat folket på lagret så det blir lite av en chansning. Har såklart ingen aning hur påfrestade det kommer bli för min kropp.
Glömde nämna att jag inte kan ta ut någon semester det här året men det kan jag på callcenterkneget.


Tror jag behåller mitt jobb.
Citera
2008-02-14, 21:14
  #6
Medlem
Låter som en bra ide, du spar på kroppen också. Om du däremot jobbade att sälja skit över telefon hade jag rått dig att byta illa kvickt, men att jobba som support verkar ju helsoft.
Citera
2008-02-14, 22:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Låter som en bra ide, du spar på kroppen också. Om du däremot jobbade att sälja skit över telefon hade jag rått dig att byta illa kvickt, men att jobba som support verkar ju helsoft.

Du har aldrig jobbat på support, det märks.
Citera
2008-02-14, 22:58
  #8
Medlem
faggets avatar
Ta lagerjobbet, lätt. Då kan du i alla fall filosofera, och arbetet "sköter sig självt" på rutin. På kundsupport måste man vara koncentrerad hela tiden då man talar i telefonen, vilket tär på en som bara den.
Citera
2008-02-14, 23:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Du har aldrig jobbat på support, det märks.
Guilty as charged, men till mitt försvar kan jag ju säga att jag menade att det var lugnt i jämförelse med ett lager jobb som är mer fysiskt. Så Det hela beror väl på om man vill slita fysiskt eller psykiskt, verkar det som.
Citera
2008-02-15, 00:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Guilty as charged, men till mitt försvar kan jag ju säga att jag menade att det var lugnt i jämförelse med ett lager jobb som är mer fysiskt. Så Det hela beror väl på om man vill slita fysiskt eller psykiskt, verkar det som.

Menar du så, så har du alldeles rätt. Enklare att tänka på annat i lagerjobb, eftersom det inte direkt kräver någon större koncentration. Supportjobb är dock uppfunnet av djävulen.
Citera
2008-02-15, 10:57
  #11
Medlem
Killenmestils avatar
lagerjobb suger, har jobbat på lager tidigare och kommer aldrig mer att sätta min fot där. men det finns säkert bra lagerjobb med--
just den här jag jobbade på var så jävlatråkig,man fick varken gå på toa på arbetstid,prata med kolleger o.s.v
Citera
2008-02-15, 11:05
  #12
Medlem
Daineas avatar
Lagerjobb kan vara himmel eller helvete; både mitt bästa jobb och mitt sämsta jobb var på lager. I det ena fallet hade jag en helt underbar 50% lager 50% kontorsjobb där jag lossade, lastade, skötte bokningar och fakturering av flygfrakt på importlinje. Varför jag slutade där kan jag inte för mitt liv begripa. Det andra var ett rent arbete från helvetet där det var rena lastning/lossning samt omförpackningsuppgifter, oerhört hjärndödande och firman framställdes mer och mer som stället som tog emot folk Samhall inte ville ha: 25% var tunga knarkare, 50% var gamla alkisar och resten var väl inte direkt begåvade heller, jag minns en man i 50-årsåldern som var stark som en oxe men som inte kunde lära sig hur han skulle stapla säckar i en container utan för varje nytt lager var man tvungen att påminna honom om att det var ett nytt lager...

Jag hade nog frågat lite närmre på vad lagerjobbet innebar och tagit det därifrån.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback