Jag har lagt till min nätverkshårddisk som en nätverksplats , men hur ger jag den (Y: )?
Jag hade det innan men jag råkade trycka på "koppla från" o efter det så vet jag fan inte vad jag ska göra.(det var en kille i dator affären som hjäplte mig med det första gången)
Pliz help me
Senast redigerad av eskimå 2008-02-14 kl. 19:56.
Jag har lagt till min nätverkshårddisk som en nätverksplats , men hur ger jag den (Y?
Jag hade det innan men jag råkade trycka på "koppla från" o efter det så vet jag fan inte vad jag ska göra.(det var en kille i dator affären som hjäplte mig med det första gången)
Pliz help me
Högerklicka på "Den här datorn" > "Hantera" > "Diskhanteraren" > Högerklicka på disken > "Ändra enhetsbeteckningar och sökvägar"
Det är rätt lika förutom att det du ska göra följande:
Högerklicka på "Den här datorn" > "Hantera" > "Diskhanteraring" > Högerklicka på disken > "Ändra enhetsbeteckningar och sökvägar"
När provar första tipset så finns inte disken där.
Men när jag provar att skriva net use Y: \\dator\192.168..osv så får jag sytemfel 53/nätverkssökvägen hittades inte. Har googlat systemfel 53 o det betyder enligt google att jag inte får kontakt med disken.
Alltså min disk har en egen IP , så egentligen borde det ju inte vara så svårt
Borde inte vara så svårt ju.
Öppna "dator", verktyg -> anslut nätverksenhet. Skriv in sökväg och välj enhetsbokstav. Häpp!
Men borde väl funka med net use också, har du kollat att disken är utdelad som den ska?
Borde inte vara så svårt ju.
Öppna "dator", verktyg -> anslut nätverksenhet. Skriv in sökväg och välj enhetsbokstav. Häpp!
Men borde väl funka med net use också, har du kollat att disken är utdelad som den ska?
När jag skriver \\dator\192.168...osv så får jag ett meddelande som säger : Det går inte att komma åt \\dator\192...osv
Kontrollera att namnet är rättstavat annars kan det bli problem med nätverket.
Hur vet jag att disken är utdelad som den ska då ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!