Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-23, 20:56
  #13
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Okej, ringde upp PSxcare och frågade om D2ckey var uppgraderingsbart nämligen, enligt dom så är dom det inte i alla fall.
Dom är ju dessutom officiella återförsäljare för D2ckey så dom om några borde väl veta? D2Pro är ju uppföljaren till D2ckey och den enda skillnaden sägs ju vara att D2Pro ska vara uppgraderingsbart
Ursäkta? D2Ckey ska vara uppdateringsbart men det har inte bevisats än pga att det inte har behövts (många trodde ju att Wiikey inte gick att uppdatera heller). D2CPro ska ju bara vara en klon utav D2CKey enligt Wiinewz och det jag har läst där.
__________________
Senast redigerad av Fina Gubben 2008-02-23 kl. 21:50.
Citera
2008-02-23, 21:14
  #14
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ursäkta? DC2key ska vara uppdateringsbart men det har inte bevisats än pga att det inte har behövts (många trodde ju att Wiikey inte gick att uppdatera heller). DC2Pro ska ju bara vara en klon utav DC2Key enligt Wiinewz och det jag har läst där.

Jag pratar om D2pro du pratar om D2cPro
Det är två olika chip...
http://psx-scene.com/forums/nintendo...284-d2pro.html

I och med att D2pro är släppt och beskrivs som D2ckey fast uppgraderingsbart så tvivlar jag...
__________________
Senast redigerad av X_surfer 2008-02-23 kl. 21:17.
Citera
2008-02-23, 21:21
  #15
Avstängd
Kolla GBAtemp de har jämfört alla chip som finns.

Om det är en direkt "uppföljare" av D2ckey av samma skapare visst kör på den.
Annars D2ckey.
Den går att UPPDATERA!!!
BAra att läsa trådarna här samt kolla källan jag just gav dig.
Har inte direktlänk, sorry.
Citera
2008-02-23, 21:29
  #16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Kolla GBAtemp de har jämfört alla chip som finns.

Om det är en direkt "uppföljare" av D2ckey av samma skapare visst kör på den.
Annars D2ckey.
Den går att UPPDATERA!!!
BAra att läsa trådarna här samt kolla källan jag just gav dig.
Har inte direktlänk, sorry.

Jag har redan läst det...
Problemet är att jag har läst motsatsen på 2-3 olika sajter också..
minns dessvärre inte vart jag läste det, men googlade på d2ckey, uppgradable eller nåt sånt
Citera
2008-02-23, 21:36
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Jag har redan läst det...
Problemet är att jag har läst motsatsen på 2-3 olika sajter också..
minns dessvärre inte vart jag läste det, men googlade på d2ckey, uppgradable eller nåt sånt

Jorden är platt.
Så... nu har du läst det någonstans, ska be mina polare skriva det på andra forum så har du läst det på 2-3 olika sajter.


Vad du inte förstår är att folk som skriver det är okunniga sen har vi folk som försöker sälja saker som också säger så för att ja tro det eller ej, bara för att de kan löda innebär inte att de är kunniga.

d2ckey är UPPDATERINGSBART, men de skyltar så ogärna med det för att folk blir rädda av krångel.
Vad den gör att den sätter DVD-romen i debugläge (likt utvecklarnas).
Ska _INTE_ (teoretiskt) behöva uppdateras.
Men kan ifall det skall behövas.
Vad du gör med dina pengar är ditt problem, men se till att du vet vad du säger så du inte fyller forumet med "lögn" så andra likt dig blir förvirrade.
Blir så JÄVLA trött på mongon (sorry) som säger att man inte kan uppdatera den för att de har läst på nåt forum utan att ha kollat upp det själv.
Det är ju sånt skit sprider sig på.
Kolla upp chippet själv så får du det bekräftat iaf.
Citera
2008-02-24, 13:31
  #18
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Jorden är platt.
Så... nu har du läst det någonstans, ska be mina polare skriva det på andra forum så har du läst det på 2-3 olika sajter.


Vad du inte förstår är att folk som skriver det är okunniga sen har vi folk som försöker sälja saker som också säger så för att ja tro det eller ej, bara för att de kan löda innebär inte att de är kunniga.

Dom jag har frågat var PSXCARE dom står med på D2ckey som officiella återförsäljare för D2ckey, så dom borde väl ha en viss koll?

Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
d2ckey är UPPDATERINGSBART, men de skyltar så ogärna med det för att folk blir rädda av krångel.
Vad den gör att den sätter DVD-romen i debugläge (likt utvecklarnas).
Ska _INTE_ (teoretiskt) behöva uppdateras.
Men kan ifall det skall behövas.
Vad du gör med dina pengar är ditt problem, men se till att du vet vad du säger så du inte fyller forumet med "lögn" så andra likt dig blir förvirrade.
Blir så JÄVLA trött på mongon (sorry) som säger att man inte kan uppdatera den för att de har läst på nåt forum utan att ha kollat upp det själv.
Det är ju sånt skit sprider sig på.
Kolla upp chippet själv så får du det bekräftat iaf.

Det står ju varken nån info om att den är uppgraderingsbar på d2ckey.com eller nån mejladress till utvecklarna så hur menar du att jag ska kolla upp det?
Det var nämligen just därför jag ringde upp PSXCARE och console.se
PSXCARE påstod att dom var har helt säkra på att den gick inte gick att uppgradera och console.se visste inte alls

Vart har du själv kollat upp saken om man får vara lite nyfiken?
__________________
Senast redigerad av X_surfer 2008-02-24 kl. 13:33.
Citera
2008-02-24, 13:39
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Dom jag har frågat var PSXCARE dom står med på D2ckey som officiella återförsäljare för D2ckey, så dom borde väl ha en viss koll?



Det står ju varken nån info om att den är uppgraderingsbar på d2ckey.com eller nån mejladress till utvecklarna så hur menar du att jag ska kolla upp det?
Det var nämligen just därför jag ringde upp PSXCARE och console.se
PSXCARE påstod att dom var har helt säkra på att den gick inte gick att uppgradera och console.se visste inte alls

Vart har du själv kollat upp saken om man får vara lite nyfiken?
Är inte console officiella återförsäljare....du har svaret framför dig
Citera
2008-02-24, 13:42
  #20
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Är inte console officiella återförsäljare....du har svaret framför dig

hur menar du annars att man ska kolla upp det då?
hade jag haft en mejladress till D2ckey så jag mejlat o frågat på en gång
Citera
2008-02-24, 13:58
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
hur menar du annars att man ska kolla upp det då?
hade jag haft en mejladress till D2ckey så jag mejlat o frågat på en gång
Du kan uppdatera den, studera chippet så ser du det finns plats för uppdateringar ifall det skulle behövas, jeez.
Aja du gör vad du vill, blir trött på det här.
Självklart säger PSXCare annat, de vill ju sälja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback