12 554 besökare online
858 482 medlemmar • 45 880 496 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Trafik och körkortsfrågor
Svara på ämne
Ämnesverktyg
orvaren
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Jag som upplever att bussarna brukar använda blinkers med än dom flesta i sthlm.
DÄrimot är dom jävligtbra på att blinka och svänga ut när man redan passerat halva bussen..
DET ska man inte göra,det är ju lika korkat som vissa andra nöt-påsar(ingen nämnd ingen glömd) här..

orvaren
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayHawk2008
neej då..oftast finns det tillräckligt med plats att svänga ut om det nu skiter sig för mig
Ja,oftast så kommer det ju inget möte här
Här har jag aldrig mött någon(skymd kurva/krön osv) så jag möter nog ingen idag heller,så jag kan utan risk köra om bussen! och om det kommer någon kan jag nog trycka ner buss-fan i diket!!
Mm,yeah right!

mrasker
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluesBros
Slappna av istället och lär er läsa trafiken så tycker inte jag att det här är ett problem överhuvudtaget.

haha, kul kille!!

Chauffören blinkar höger kör ut till vänster. Läs trafiken... lycka till

hejhopp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Om du vill kan jag häva mig ut då med! idiot!
Brukar dock(av hänsyn till att de kan ha tung last)släppa fram dem!
men om du vill kan jag ge FULLSTÄNDIGT fan i det!
Blir det bra! Papp-katt!

tänk nu till lite va
du tror väl inte du kliver ur bussen med ett leende om du fått 60 ton i sidan

BluesBros
Medlem
BluesBross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrasker
haha, kul kille!!

Chauffören blinkar höger kör ut till vänster. Läs trafiken... lycka till
Lycka till du också. Jag avser att man kan läsa av och förstå bussens nästa move utan att glo på blinkersen, det finns nämligen en annan faktor som oftast är djävligt enkel att ha koll på. Vi får se om du kläcker det själv, om man kör mycket i stad lär man sig det nog så småningom.

Jag litar aldrig till 100% på någon när de använder sina blinkers.

KattenMys
Medlem
KattenMyss avatar
Citat:
Busschaufförer kan vara bland de mest bedrövliga förarna, nja, här bör väl taxibilar nämnasockså.

Regeln säger ju som så att jag som bilist måste släppa ut bussen från busshållplatsen om hastighet skylten inte överskrider 50km/h. Detta köper jag då bussen har en tabell att följa och det är bra om man åker buss för att spara på miljön blabla etc.

Men det man ilsknar till på är att busschaufförerna över-använder denna regel så brutalt! Man kastar sig ut i trafiken och räknar med att bilen bakom hinner stanna. Eller ännu värre när den svänger ut och man ligger jämsides med den. Detta gör bussar konstant i Sthlm utan att använda BLINKER´SEN!!

Vad är det för pajaser som kör buss?? Dom måste väl också ta körkort och kunna reglerna?

Det kan ha nånting med vem som man haft som körlärare.

Tex så min lärare för D-kort blev förbannad på mig när jag blinkade och väntade några sekunder för att sen köra ut. Han menade att "blinka och kör, du har ju varnat dom"

Och nu när vi endå snackar om folk som blinkar som arslen, ni som blinkar mitt i en jävla kurva VARFÖR i hel*ete blinkar ni ens för

krak
Medlem
Citat:
Busschaufförer kan vara bland de mest bedrövliga förarna, nja, här bör väl taxibilar nämnasockså.

Regeln säger ju som så att jag som bilist måste släppa ut bussen från busshållplatsen om hastighet skylten inte överskrider 50km/h. Detta köper jag då bussen har en tabell att följa och det är bra om man åker buss för att spara på miljön blabla etc.

Men det man ilsknar till på är att busschaufförerna över-använder denna regel så brutalt! Man kastar sig ut i trafiken och räknar med att bilen bakom hinner stanna. Eller ännu värre när den svänger ut och man ligger jämsides med den. Detta gör bussar konstant i Sthlm utan att använda BLINKER´SEN!!

Vad är det för pajaser som kör buss?? Dom måste väl också ta körkort och kunna reglerna?

smäller det så smäller det men h*n SKA betala, så enkelt är det.. ingen jävla förtur utanför 50 vägarna och använd blinkers på rätt ställe FFS!!!!

btw kom inte till borås och försök inte köra i deras rondeller, de parkerar ju där.. skön att man inte är urboråsare *lättnad*
Senast redigerad av krak 2008-02-14 kl. 22:11.

mrasker
Medlem
mraskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluesBros
Lycka till du också. Jag avser att man kan läsa av och förstå bussens nästa move utan att glo på blinkersen, det finns nämligen en annan faktor som oftast är djävligt enkel att ha koll på. Vi får se om du kläcker det själv, om man kör mycket i stad lär man sig det nog så småningom.

Jag litar aldrig till 100% på någon när de använder sina blinkers.

Det sista du skriver, det gör du rätt i! 100% är ju ändå 100%.

Jag kör inne i sthlm-stad dagligen, det blir ett par mil per dag... Men det är inte i city som dom är värst. Det är runtomkring.

Blinkersen är till för att visa sina medrafikanter när man ska gör en ändring i sidled. Och även om du skulle vara en suverän bilförare , så finns sådana som "tant Agda" och "farbror Per" i trafiken. Dessa två är kanske inte lika skickliga som du... Alla människor kör inte bil dagligen och framför allt inte i city.

Perra2000
Medlem
Perra2000s avatar
Citat:

Samma problem är det i rondeller dom kör bara rakt ut, utan en tanke på att det faktiskt finns andra fordon i rondellen

hårdkår
Medlem
hårdkårs avatar
Åkte buss hem igår och då skedde detta. Var en bil som kom farandes, när den kommit halva busslängde körde bussen ut utan att blinka. Det var möte samtidigt så den omkörande fick bromsa för både bussen och den mötande bilen.
Det var en neger som körde bussen om det skulle vara av intresse.

Quorthon
Medlem
Quorthons avatar
För att inte tala om alla gånger man blivit tvungen att i stort sett tvärnita när bussarna dundrar ut på huvudled utan att lämna företräde. Varit med om att bussar kört mot rött ett par gånger också när väglaget varit dåligt. Påfallande ofta är det busschaufförer av utländsk härkomst som struntar i allt vad medtrafikanter heter. Men det är blott mina erfarenheter som säger det.

orvaren
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp
tänk nu till lite va
du tror väl inte du kliver ur bussen med ett leende om du fått 60 ton i sidan
Nä och hur tror du att DU känner dig efter att ha plöjt in i en buss och ev. kört ihjäl 10-20 människor för att du inte ville stanna när bussen blinkade och körde ut?
Suck...

Svara på ämne
Topp Dela »