Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-12, 09:34
  #1
Medlem
Relels avatar
Som rubrik, äger ni något speciellt, som tex en begräsnad specialutgåva från carl barks, eller kanske allra första batmantidningen?

Jag har iaf ett fotografi, på Don Rosa, i sin tecknarstudio, där det står med silvertext över och under bilden:
To Daniel
From Don Rosa

Tycker bara den är för underbar. och den skickade han till mej via post ifrån usa, i ett stort kuvert
Citera
2008-02-12, 10:53
  #2
Avstängd
aldenelektros avatar
Fan va ballt! Det ända jag har är väl första simpsons numret men det är bara några år gammalt och är inte ens värd sitt originalpris ^-^
Citera
2008-02-12, 16:14
  #3
Medlem
jerkuss avatar
Tja, jag var en gång och fick lite saker signerade av Don Rosa när han var i Sthlm. Jag har således en signerad Hall of Fame Don Rosa-bok, samt en a4-stor teckning på farbror Joakim, dedikerad och signerad. Har även en Dan Piraroteckning (han som ritar Bizarro), dedikerad och signerad. Sen har jag några svenska saker, däribland Simon Gärdenfors, Johan Wanloo, Jan Romare, Cecilia Torudd m.m. Allt signerat och dedikerat.

Sen har jag en upplaga av den första KA-pocketen som kom ut i Sverige, men jag tror inte den är så värst häftig.
Citera
2008-02-12, 16:22
  #4
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Tja, jag var en gång och fick lite saker signerade av Don Rosa när han var i Sthlm. Jag har således en signerad Hall of Fame Don Rosa-bok, samt en a4-stor teckning på farbror Joakim, dedikerad och signerad. Har även en Dan Piraroteckning (han som ritar Bizarro), dedikerad och signerad. Sen har jag några svenska saker, däribland Simon Gärdenfors, Johan Wanloo, Jan Romare, Cecilia Torudd m.m. Allt signerat och dedikerat.

Sen har jag en upplaga av den första KA-pocketen som kom ut i Sverige, men jag tror inte den är så värst häftig.


ooh, hur har du fått tag på teckningen? inte vann du tävligen där man skulle lösa chiffret på framsidan av en kalleankatidningn för några år sen?
Citera
2008-02-12, 16:28
  #5
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
ooh, hur har du fått tag på teckningen? inte vann du tävligen där man skulle lösa chiffret på framsidan av en kalleankatidningn för några år sen?

Haha, du menar den när han skrev sin mailadress i ett kodat brev i teckningen? Nej, det fick jag höra om när det var avgjort. Sånt gör en stor tecknare, indeed!

Nej, jag stod i kön till signeringen, fick min bok som jag köpt för dyra pengar signerad och bad sen om en separat teckning. Han skrockade och sa att då får ni minsann ställa er längst bak i kön igen.

Det gjorde vi, och kom fram en 40 minuter senare och sa kan vi få en teckning nu då?
Han var bara tyst, sen gjorde han det vi bad honom om.
Citera
2008-02-12, 16:32
  #6
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Haha, du menar den när han skrev sin mailadress i ett kodat brev i teckningen? Nej, det fick jag höra om när det var avgjort. Sånt gör en stor tecknare, indeed!

Nej, jag stod i kön till signeringen, fick min bok som jag köpt för dyra pengar signerad och bad sen om en separat teckning. Han skrockade och sa att då får ni minsann ställa er längst bak i kön igen.

Det gjorde vi, och kom fram en 40 minuter senare och sa kan vi få en teckning nu då?
Han var bara tyst, sen gjorde han det vi bad honom om.


yep precis de, va genom de brevet ja fick tag på min bild men sant, helt rätt gjort av han, fler borde göra så. haha häfigt, lät inte riktigt som att han räknade me att ni skulle göra det
Citera
2008-02-12, 16:36
  #7
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relel
yep precis de, va genom de brevet ja fick tag på min bild men sant, helt rätt gjort av han, fler borde göra så. haha häfigt, lät inte riktigt som att han räknade me att ni skulle göra det

Lägg av! Vann du den tävlingen?! Hur gick det till? Var det för att det var ett snabela med i texten som du anade ugglor i mossen?

Nej han blev nog rätt paff, hehe. Hoppas han tog det som en komplimang iaf.
Citera
2008-02-12, 16:42
  #8
Medlem
gisss avatar
har en orginalskiss till en Knasen-stripp av Mort Walker. har letat efter just den strippen i sitt slutgiltiga skede, men ej lyckats...
Citera
2008-02-12, 16:52
  #9
Medlem
Har knappt nånting att skryta med. Ett signerat Mystiska 2:an-album är väl det närmaste man kan komma ett samlarobjekt inom seriekategorin...
Citera
2008-02-12, 17:02
  #10
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Lägg av! Vann du den tävlingen?! Hur gick det till? Var det för att det var ett snabela med i texten som du anade ugglor i mossen?

Nej han blev nog rätt paff, hehe. Hoppas han tog det som en komplimang iaf.


hehe nej tyvärr de va inte jag som vann men såg hans @ och löste de sakta men säkert lite i efterhand och skickade in. va ju tyvärr inte först sa han. men då sa ja vilket stort fan ja va och frågade lite artigt om han inte kunde fixa något åt mej, så va han snäll och skickade bilden å signerade den efter ja fick det så skrev jag ett tackmail, och fick svar på även det
Citera
2008-02-12, 17:03
  #11
Medlem
Relels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
har en orginalskiss till en Knasen-stripp av Mort Walker. har letat efter just den strippen i sitt slutgiltiga skede, men ej lyckats...


häftigt, hur fick du tag på den? han bor väl i usa va?
Citera
2008-02-12, 17:11
  #12
Medlem
bruschens avatar
Jag har några x9-albom med Modesty i som Romero signerat. Det roliga är att det inte är han som ritat varken serien i eller omslaget, utan jag tror att det är han som kom på Modesty som ritat framsidan (Peter någonting). Vi var på bokmässan här i stan och kom fram till Modesty-sällskapets monter (tror jag). Jag hade aldrig läst Modesty, men min tjej sa att den var bra och vi tänkte att vi köper några album, det var ju mässpris och allt. Så sitter det en gubbe och signerar tidningar och vi frågar tjejen som har montern vem det var. -Det är Romero, sa hon och rodnade av lycka, han ritar Modesty. Coolt sa vi och la fram våra album och bad honom signera. Han knorrade lite och blängde på tjejen som hade montern, men signerade lydigt. Först när vi kom hem såg vi vad det var som hänt och fattade varför Romero hade muttrat på spanska och tittat konstgt på oss...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback