Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2008-02-15, 23:33
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elvisero
Den orsakar en hel del vad det lider. Tärningspelaren är en av mina favoriter, jag blev helt besatt av tärningstankar i typ ett halvår. Jag grindade ett ruskigt enformigt och tråkig jobb, och blev väldigt sugen på att bli dice man. Tyvärr har man nog alldeles för många spärrar, men några små experiment kan man ju göra iaf. Sex är det mycket av, ja, och boken har en halvlång startsträcka men den är värd all nedlagd tid, jag fick helt nya tankebanor.

edit: Luke Rhinehart är karaktärens namn, och eftersom den är skriven som en självbiografi valde man att sätta det namnet som författare också. George Cockcroft heter mannen som faktiskt skrivet boken. http://en.wikipedia.org/wiki/Dice_Man

Jag får väl läsa om den då.
Citera
2009-01-29, 18:50
  #38
Medlem
try3s avatar
gammal tråd. aja...

jag upplever boken litegrann som... filmen "yes man".
sensmoralen: öppna upp nya vägar för du vet aldrig var som finns bortom vardags bekväma rutiner.
Citera
2017-04-24, 07:26
  #39
Medlem
RadikalFails avatar
Man kanske borde testa.
Citera
2017-04-24, 09:33
  #40
Medlem
lampross avatar
Sinnessjuka och poänglösa uppdrag för folk som har för mycket tid.

idén att "göra ovanliga saker, komma ut ur sin komfortzon" är i sig sund. Castaneda kallar det "disrupting routines". Det frigör mental energi. Gott så.

Men att äta papper ger ju bara akut magknip, möjligen mer. Och fler expempel leder bara till pinsamheter och gräl med främlingar. Vadå tvätta rutan på random bil på macken? Skugga en person? Är det stalking man ska syssla med?

- - -

Detta är en sjuk bok för naiva typer som inte förstår att vi lever i ett väldigt uptight samhälle där minsta lilla störning (typ, beteende hos den som anammar bokens uppgifter) får folk att gå bananas.

"Men jag skojade bara" räcker inte som förklaring.

Men visst, berätta gärna vilka intressanta "möten" ni som gör uppdragen får uppleva.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback