Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-11, 14:15
  #1
Medlem
bohrdohrs avatar
Tja, har lite problem med min skärm då den blir mörkare efter några sekunders inaktivitet. Antar att problemet ligger i energibesparningen, men är en stationär dator så energibesparningen är bara onödigt enligt mig. Men man måste välja ett alternativ och jag undrar om det finns något sätt som gör att energibesparningsfunktionen försvinner för är väldigt irriterande och gör datorn nästintill oanvändbar.

Är en 24" Fujitsu siemens LCD monitor om det skulle vara till någon hjälp.
Citera
2008-02-11, 15:12
  #2
Medlem
XP kan, om det är bestämt så ligger intervallet på minst 1 minut innan skärmen slocknar.

Varför den stänger av sig efter några sekunder, vet jag inte. Kanske något med inställningarna på själva skärmen?
Citera
2008-02-11, 17:01
  #3
Medlem
bohrdohrs avatar
Kanske, har Vista . Men den stänger inte av sig helt utan allt blir mörkare och sedan när man öppnar en ny hemsida så blir allt ljust igen.
Citera
2008-02-11, 17:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Kanske, har Vista . Men den stänger inte av sig helt utan allt blir mörkare och sedan när man öppnar en ny hemsida så blir allt ljust igen.

Kan jag gissa på en programvara för själva skärmen? Vad jag vet, så har inte Vista heller den funktionen, eller...?

Förstår hur du menar, den fadar från normal till mörk. Men jag chansar på en programvara från utgivaren av skärmen.
Citera
2008-02-13, 22:54
  #5
Medlem
bohrdohrs avatar
Okej, vart hittar man och ändrar programvaran? Om det nu går
Citera
2009-01-06, 04:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Kanske, har Vista . Men den stänger inte av sig helt utan allt blir mörkare och sedan när man öppnar en ny hemsida så blir allt ljust igen.

Jag har också Vista, men en laptop. Funkar bra när nätsladden är i men jag vill att skärmen ska vara ljus även med batteri, naturligtvis går det att få bort, har bara inte hittat hur!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback