Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-29, 00:46
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Det funderade jag också på om han hade gjort. Om det inte va vanligt med bråk och det så borde dom väl ändå har reagerat och gått in till dom för att se vad som står upp? Och om som du säger om det va vanligt så borde det ju som sagt kommit fram..

Vet du något om den här kvinnan som han kände och dog vid ölandsbron året innan AO försvann? Typ namn?

Nej, jag vet ingenting om henne.
Citera
2012-11-29, 00:52
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Med vad jag vet från "insides firman" så har man inte kollat detta i rättan tid - dvs köpt loss trafikloggar från de operatörer som hade master i närområdet av Alg.rum 1997.
HADE man gjort detta så hade materialet kunnat tjänat både till att "fria och fälla". Och kanhända hade Andreas sluppit att våndas i 15 år.....kanske hade han åkt in direkt ? :-)
Eller så hade man ringat in den "dark horse" som kom, mördade, dumpade och försvann igen..... och ni hade fått svårt att sitta och demonisera AO för dådet....
"Mobilpejlingen" borde man ju ha gjort alldeles oavsett vad man från polisens sida "trodde" om försvinnandet.

Inte ska man väl ta AOs anskaffande av en hund som annat än en signal om att han visste att Annelie aldrig skulle komma tillbaka?

Och ska man sätta igång med att gräva så borde väl inte huvudspåret vara att leta bland några stenhögar nära Alg.rum o Gl.inge! Om man riktar blickarna lite förbi Häggemåla och Helgesbo och Ruggstorp så......breder det strax ut sig ett virrvarr av små ödsliga skogsvägar.....med små puttrande gölar bredvid.
Undrans hur många sådana kalmariterna har varit och sniffat på ??

Men om det nu är någon annan än sambon, varför skulle inte det ha kommit fram i så fall? Och varför körs bilen tillbaka till utgångsstället? Vore det inte vettigare att göra sig av med den?
Citera
2012-11-29, 18:01
  #603
Medlem
Till den/de som ev kan tänkas misstänka att det finns andra gärningspersoner än AO: Hur ser era misstankar egentligen ut? Varför körs bilen tillbaka till utgångsstället? Varför har det inte kommit fram andra misstankar i massmedia? Hur ser ni på polisens arbete?
Citera
2012-11-29, 20:14
  #604
Medlem
det kan vara så här annelies kille kanske hade en hemlig älskarinna och när hon fick höra att annelie skulle få en bebis ,så blev hon så svart sjuk så hon dödade annnelie
Citera
2012-11-29, 21:23
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det kan vara så här annelies kille kanske hade en hemlig älskarinna och när hon fick höra att annelie skulle få en bebis ,så blev hon så svart sjuk så hon dödade annnelie

Men det har ju heller inte kommit fram i någon utredning vad jag vet. Och Annelie dog ju i sitt eget hem. Varför ingrep inte sambon när någon mördade hans sambo i så fall?
Citera
2012-11-29, 23:11
  #606
Medlem
Dessutom skulle väl sambon, om det nu är till och med en älskarinna som varit gärningsperson, faktiskt ha haft en del åtminstone att tjäna på att tala om det för polisen? Och det skulle säkert ha stått i tidningar och på nätet med.

Dessutom, skulle han då ha kontaktat denna älskarinna när Annelie fortfarande var hemma? Ganska klantigt i så fall. Går detta att kolla upp?
Citera
2012-11-30, 00:52
  #607
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
det kan vara så här annelies kille kanske hade en hemlig älskarinna och när hon fick höra att annelie skulle få en bebis ,så blev hon så svart sjuk så hon dödade annnelie

Menar du då att den ev. älskarinnan skulle ha forslat bort Annelie från hennes hem ensam? (Kanske ännu svårare för en tjej att bära/släpa bort en död människa och lyfta upp henne i en bil, än för en kille. Med tanke på att bilsätet var inställt för en kort person, så bör denna älskarinna då ha varit liten i storleken, åtminstone i sin längd - och det skulle ha varit än svårare för denna.)

Eller skulle den ev. älskarinnan ha haft en medhjälpare, som hjälpte till?

Varför skulle inte en utomstående bara ha lämnat kroppen i huset?

Varför användes Annelies egen bil - och varför, som nämnts, kördes den tillbaka? Skulle älskarinnan (och ev. medhjälpare) ha kommit i egen bil till Annelies och sambons hus, och kört därifrån i den efter att ha kört tillbaka Annelies bil?

Grannar hörde ett metalliskt ljud under natten. Om vi ponerar att detta ljud kom från det tillfälle då Annelies bil slog i grindstolpen, så skulle älskarinnan kommit mitt i natten. Det vanligaste är att man sover på natten, och speciellt om man ska upp på morgonen för att jobba. Så vi antar, i detta scenario, att Annelie sov. Sannolikt sov då sambon bredvid henne. Då borde han ha vaknat. Och låser man inte sitt hus på natten? Hur kom i så fall en ev. älskarinna in?

För mig är detta scenario mindre sannolikt.

Det skulle vara intressant att få veta om något samtal ringdes från Annelies och sambons hus under natten. Men det kan säkert inte bli aktuellt nu; det skulle ha gjorts när hon försvann. OM sambon är skyldig skulle han kunna ha behövt hjälp med kroppen - han var liten till växten. Eller åtminstone hjälp att gömma Annelies kropp. Därför skulle det vara intressant, OM det skulle ha ringt samtal från huset mitt i natten/tidigt på morgonen.

Det är svårt, tycker jag, att se något utrymme för en utomstående gm i detta fall. Sambon är inte dömd, och ska därför betraktas som oskyldig. Men ser man på fakta och omständigheter, finns det en hel del som pekar mot ett visst håll.

Oavsett om sambon är skyldig eller inte - och om han nu drabbats av en stroke eller annat sjukdomstillstånd - så hoppas jag att han tillfrisknar!

Jag hoppas också att Cold case-gruppen kan gå igenom denna utredning och att Missing People kan hjälpa till med sök - om nu Annelies familj skulle önska det.
Citera
2012-12-01, 00:12
  #608
Medlem
Btw, om det var så att AO hade en älskarinna, varför dödade den här älskarinnan inte även honom? Hon borde ju haft ett visst intresse av att göra sig av med vittnen.
__________________
Senast redigerad av Hiitsme 2012-12-01 kl. 00:45.
Citera
2012-12-01, 15:45
  #609
Medlem
[quote=Prinzezzan]

Varför skulle inte en utomstående bara ha lämnat kroppen i huset?


QUOTE]

En utomstående skulle ju kunna ha haft intressse av att forlsa bort kroppen på grund av spår på den från gärningspersonen. Men å andra sidan sett torde det ju redan vara så mycket spår av denne att det ju är ytterst osannolikt att det inte skulle ha kommit fram.
Citera
2012-12-02, 20:22
  #610
Medlem
Detta med sambon och hunden. Var Annelie allergisk mot hundar? För i så fall är det ju rejält skumt om sambon snabbt skaffar hund efter försvinnandet, för då vet han ju om att hon är död och den vetskapen brukar det ta extremt långt för anhöriga att ta in (om man inte är inblandad), man hoppas in i det längsta på att människan är vid liv.
Citera
2012-12-03, 08:32
  #611
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Hiitsme]
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Varför skulle inte en utomstående bara ha lämnat kroppen i huset?


QUOTE]

En utomstående skulle ju kunna ha haft intressse av att forlsa bort kroppen på grund av spår på den från gärningspersonen. Men å andra sidan sett torde det ju redan vara så mycket spår av denne att det ju är ytterst osannolikt att det inte skulle ha kommit fram.

Om det skulle ha varit en utomstående utan koppling till Annelie och sambon - och som inte tidigare var känd för liknande "aktivitet" - så skulle risken (ur en gm:s synvinkel) för att åka fast inte vara så väldigt stor, om man spekulerar. Om vi sätter det i relation till "besväret" att ta Annelie från huset (och riskera att bli sedd av ev. grannar), forsla bort henne, göra sig av med/gömma kroppen, så torde det vara lättare för en utomstående gm att bara lämna kvar kroppen i huset.

Så går mina tankar, i alla fall.
Citera
2012-12-04, 14:52
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Detta med sambon och hunden. Var Annelie allergisk mot hundar? För i så fall är det ju rejält skumt om sambon snabbt skaffar hund efter försvinnandet, för då vet han ju om att hon är död och den vetskapen brukar det ta extremt långt för anhöriga att ta in (om man inte är inblandad), man hoppas in i det längsta på att människan är vid liv.

Det är åtminstone ett rykte jag har hört.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback