Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-31, 13:19
  #481
Medlem
Har inte följt tråden helt och ber om ursäkt om detta redan har skrivits (det har det säkert: ) men enligt en granne var Annelie gravid, men inte med sin sambo...
Citera
2011-10-31, 20:04
  #482
Medlem
Men godmorgon Rosalenin... det är liksom ett av grundfakta i det här fallet. Hon berättade för sin familj att hon var gravid samma kväll som hon blev mördad.
Citera
2011-10-31, 20:16
  #483
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Men godmorgon Rosalenin... det är liksom ett av grundfakta i det här fallet. Hon berättade för sin familj att hon var gravid samma kväll som hon blev mördad.

Men berättade hon att hon var gravid med annan än sambon?
Citera
2011-10-31, 20:24
  #484
Medlem
essohasses avatar
Det är tydligen svårt att läsa sig till fakta på egen hand.

Sambon trodde vid tidpunkten att han var steril.
Den allmänna teorin är att han när Annelie berättade att hon var gravid, var övertygad om att hon varit otrogen och därför i ett raseri/svartsjukeanfall hade ihjäl henne.
Citera
2011-10-31, 20:25
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men berättade hon att hon var gravid med annan än sambon?


Ja, hon berättade för sina föräldrar och sin syster samma kväll som hon blev mördad.
Citera
2011-10-31, 20:26
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det är tydligen svårt att läsa sig till fakta på egen hand.

Sambon trodde vid tidpunkten att han var steril.
Den allmänna teorin är att han när Annelie berättade att hon var gravid, var övertygad om att hon varit otrogen och därför i ett raseri/svartsjukeanfall hade ihjäl henne.

Allmänna teorin? Nä det vill jag inte hålla med om. Det är EN teori av flera.
Citera
2011-10-31, 20:36
  #487
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Ja, hon berättade för sina föräldrar och sin syster samma kväll som hon blev mördad.

Ja, det vet jag, men inte att hon skulle vara gravid med annan än sambon (som Rosalenin skrev att grannen påstått).
Citera
2011-10-31, 20:41
  #488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det vet jag, men inte att hon skulle vara gravid med annan än sambon (som Rosalenin skrev att grannen påstått).

Nej, det är ju den här teorin som många har - att han trodde att han var steril och därmed drog slutsatsen att hon varit otrogen. Även den teorin är välkänd sedan länge. Det beror inte på något hon själv berättat utan på människors spekulationer om varför han mördar henne samma kväll som hon berättar att hon är gravid (påstås vara den dagen hon själv också får beskedet vilket jag har svårt att tro då hon påstås vara så pass långt gången att hon själv bör ha vetat om det ett tag med tanke på att de faktiskt försökte bli gravida - då har man koll).

Skulle vara intressant att veta om hon varit på någon MVC samma dag och gjort ett test eller om hon köpt ett test på apoteket osv. Är det verkligen ingen som har tillgång till förundersökningsprotokollet?
Citera
2011-10-31, 20:49
  #489
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Nej, det är ju den här teorin som många har - att han trodde att han var steril och därmed drog slutsatsen att hon varit otrogen. Även den teorin är välkänd sedan länge. Det beror inte på något hon själv berättat utan på människors spekulationer om varför han mördar henne samma kväll som hon berättar att hon är gravid (påstås vara den dagen hon själv också får beskedet vilket jag har svårt att tro då hon påstås vara så pass långt gången att hon själv bör ha vetat om det ett tag med tanke på att de faktiskt försökte bli gravida - då har man koll).

Skulle vara intressant att veta om hon varit på någon MVC samma dag och gjort ett test eller om hon köpt ett test på apoteket osv. Är det verkligen ingen som har tillgång till förundersökningsprotokollet?

Är det en farhåga han nämnt för någon? Eller är det enbart en spekulation? Och - i så fall - vad grundar sig den ev. spekulationen på då? Det kan ju inte bara vara p g a av att de skulle ha försökt att bli gravida i fem månader? Det är ju ingen tid, enligt mitt sätt att se det. Om det är så, bygger inte den spekulationen på mycket, tycker jag.
__________________
Senast redigerad av Prinzezzan 2011-10-31 kl. 20:53.
Citera
2011-11-01, 05:59
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Är det en farhåga han nämnt för någon? Eller är det enbart en spekulation? Och - i så fall - vad grundar sig den ev. spekulationen på då? Det kan ju inte bara vara p g a av att de skulle ha försökt att bli gravida i fem månader? Det är ju ingen tid, enligt mitt sätt att se det. Om det är så, bygger inte den spekulationen på mycket, tycker jag.

Det har i allafall aldrig framkommit något konkret som stödjer det påståendet i forumet här eller på SM, på familjens webbsida eller i de tidningsartiklar jag läst. Det verkar bara vara en spekulation som grundar sig i att hon blev mördad just den kväll då hon berättade om graviditeten. Jag tycker inte heller att 5 månader är någon tid i sammanhanget men han kanske inte skulle hålla med. Vi vet ju att han rent medicinskt inte är steril eftersom han har fått flera barn efter detta (utan att ha ihjäl sin nya flickvän...).
Dessutom har vi ju ingen aning om vad hon berättade för honom den där kvällen. Barnet kanske faktiskt inte var hans och det var detta hon berättade? Men jag tycker inte det verkar så troligt. Då hade hon nog rett ut det med honom innan hon strålande glad berättade för familjen.

Det är en märklig omständighet att det sker samma kväll som hon berättat att hon är gravid men jag är inte helt övertygad att mordet har med just det att göra. Fram för allt vet vi alldeles för lite eftersom ingen FUP läckt ut på nätet. De borde släppa den med tanke på att fallet ännu är olöst. Kanske kunde då någon hobbydetektiv hitta en lösning.
Citera
2011-11-06, 01:47
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Allmänna teorin? Nä det vill jag inte hålla med om. Det är EN teori av flera.

Vilka andra teorier finns det?

Utom denna teori har jag hört något om en expojkvän som Annelie tydligen skulle vara rädd för. Men jag är osäker på om jag uppfattat det rätt.
Citera
2011-11-06, 21:49
  #492
Medlem
adde58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för dina spekulationer! De var intressanta! För mig verkar ditt första scenario som mest sannolikt. Jag har dock en reservation och det gäller att AO inte skulle veta var Annelie finns. Jag tror som du att brodern kan ha hjälpt till att gömma undan kroppen, men i så fall tror jag att båda två var med. Men ditt förslag är inte otroligt. Skulle det förhålla sig på det viset, så kan ju AO med "rent" samvete säga att han inte vet var Annelie finns.

Eftersom jag inte tror att mordet (ja, jag är övertygad om det - igen) var planerat utan ev. en reaktion på Annelies berättelse om att hon var gravid, så borde AO i ovan scenario ha kontaktat brodern under natten/tidig morgon, eftersom det vore mer riskfyllt att forsla bort kroppen under dagstid på fredagen. I sådana fall borde det väl gå att få fram telefonsamtalslista och se ev. telefontrafik mellan bröderna under natten/morgonen. Har polisen undersökt detta?

Ligger stenbrottet åt "skjutbane-hållet" eller i en annan riktning?




-NÅGON SOM VET!!??

-Någon som känner brodern eller vet något om han?? enligt rykten är han ju lite knepig!!

-Hade brodern någon stor amerikansk bil vid tillfället Annelie försvann?? enligt ryktet var det två bilar inblandade !!

-Har Andrea* eller brodern någon som helst anknytning till ÅLEM??

-Har hört ryktas att hon skall vara begravd utanför Ålem i skogen!!

-Har bröderna eller Annelies släkt något sommarhus eller jaktstuga runt Ålem??
__________________
Senast redigerad av adde58 2011-11-06 kl. 22:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback