2008-08-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skejthora
Jag har sett nya Noice i sommar, jag måste säga
att jag tyckte det lät riktigt bra! Det var jätte mycket
folk på konserten och dom fick verkligen publiken med
sig. Jag tycker att Marcus gör ett bra jobb.

Tycker också Marcus röst är helt ok. Men man saknar ju Hasse förstås.
Citera
2008-08-23, 15:58
Medlem
Jag vill minnas att Maja Ivarsson i the sounds sagt att hon och bandet är stora Noice-fans.

Inte helt olike soundsmässigt heller med korta raka melodiösa punkpop-new wave låtar
Citera
2008-09-04, 01:15
Medlem
Samwises avatar
Tycker vi kan hylla Hasse lite i denna tråd nu, idag är det 6 år sedan han dog, här får du Hasse!

http://www.youtube.com/watch?v=K5kuwd5sSEs
Citera
2008-09-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Tycker vi kan hylla Hasse lite i denna tråd nu, idag är det 6 år sedan han dog, här får du Hasse!

http://www.youtube.com/watch?v=K5kuwd5sSEs

Bra tänkt.... Fan, att det redan gått 6 år
Citera
2008-09-04, 10:34
Medlem
Zumas avatar
Min syrra berättade att när hon gick ifrån skolan i så brukade Hasse trakassera och skrika åt henne och hennes kompisar, han blev lite som "snuskgubben" som man gärna tar en omväg för att slippa. Hon gick för övrigt i övre lågstadiet.
Citera
2008-09-06, 15:23
Medlem
Har just läst ut den nya biografin. Bedårande barn av sin tid. Wow, får jag säga. Boken är sprängfylld med anekdoter och historier man inte hade en susning om. Av naturliga orsaker tror jag inte att något svenskt band går att göra en mer intressant genomgång av. Oavsätt om du är ett fan av musiken eller inte så är den väldigt läsvärd.

Ett par exempel bara av väldigt mycke.

* I den klassiska sista konserten bandet gjorde på Ritz så hade Hasse carlsson ett panband på sig. Andledningen va att han dagen innan i nått sorts självdestruktivt tillstånd hade kastat sig rakt igenom en glasdörr. Han hade klarat sig hyfsat bra men fick sy massor med stygn i pannan.

* Kee Marcello i Europe berättar. Citat från boken. - Den 22a Januari va Kee Marcello och Freddy Hansson på isstadium och såg Ultravox. De hamnade sedan på en efterfest på söder där Kee hamnade i onåd hos en okänd kille.
- Han hade ställt sig upp och tagit tag i mig så jag väntade bara på ett slag, när han plötsligt stelnade till. Jag förstod först inte varför, men såg snart hur Freddie stod snett bakom och riktade en pistol mot hans panna. De blev ett jäkla liv och alla sprang ut ur lägenheten men Freddie stoppade bara lugnt på sig pistolen och gick därifrån.
Citera
2008-09-08, 18:53
Medlem
Ska nog köpa boken
Citera
2008-09-23, 10:32
Medlem
miapetters avatar
Efter att ha läst boken bara MÅSTE jag ha tag på Robbans låt igen!
Hade den på singel, då...
Men den har försvunnit med åren!
Någon som har den?
"Stjärnfall" "Lev som du lär"
Gavs ut på singel 82?
Pma gärna!
Citera
2008-09-24, 06:48
Medlem
miapetters avatar
En ängel har uppfyllt min önskan!
Citera
2008-09-24, 18:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Citat från boken. - Den 22a Januari va Kee Marcello och Freddy Hansson på isstadium och såg Ultravox.

Boken verkar vara ganska illa skriven.
Citera
2008-09-24, 20:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
En ängel har uppfyllt min önskan!
Vad sägs om att dela med sig, sharing is caring!

Edit: Du kan få en länk till Primal Scream Glastonbury -05 DVD i utbyte, ruggig kvalle är det också!
Senast redigerad av Dr.Kati 2008-09-24 kl. 20:18.
Citera
2008-09-27, 14:37
Medlem
Stort repotageom Noice i senaste numret av Situation Stockholm. En del av de kan läsas på nätupplagen och där de också är en omröstning där Noice leder omröstningen om Stockholms bästa band genom tiderna överlägset före Ebba grön

http://www.situationsthlm.se/sv/Cont...rn-av-sin-tid/
Senast redigerad av tryffel 2008-09-27 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in