Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-12, 04:57
  #13
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Fantastiskt komiskt. Jag gillar också det faktum att folk faktiskt gick man ur huse för att protestera MOT gatuvåldet. Finns det någon som är för? Finns det någon som behöver övertygas? Vad är egentligen syftet med att promenera runt och påpeka det uppenbara?

Duh. Fotbollshuliganer.

Det är väl dessutom jävligt uppenbart att ingen jävla facebookgrupp kommer att stoppa gatuvåldet, så vad är syftet med att påpeka det uppenbara?
Citera
2008-02-12, 05:06
  #14
Medlem
Dharmas avatar
Jag skulle vilja ha statistik på hur många som blev rånade, våldtagna och grovt misshandlade under dessa festligheter
Citera
2008-02-12, 05:07
  #15
Medlem
Dharmas avatar
Ta gärna en extra titt på bilden och räkna antalet invandrare som engagerar sig

http://www.svd.se/multimedia/dynamic...94_275509b.jpg

Min analys är:
Alla är svenskar
Alla röstar antingen på S, V eller MP
Hälften bor förmodligen på södermalm
Citera
2008-02-14, 14:04
  #16
Avstängd
mazedazes avatar
jag tycker att det är ett jättebra iniativ. mer sånt för våra skattepengar.
Precis som lasermannen slutade att skjuta på invandare efter friggebos allsång kommer killarna från de förorten genast sluta att misshandla, råna och våldta.
Citera
2008-02-14, 15:23
  #17
Medlem
brianmolkos avatar
och varför har inte detta uppmärksammats tidigare och varför inte dans mot kvinnomord eller nåt ?
Citera
2023-07-06, 06:29
  #18
Avstängd
Svenskarsfeghethahs avatar
I Sverige blir länspolismästaren sparkad snett uppåt till polismästare om den orsakar dans mot gatuvåldet, jaha okej, hur gick det då, vad blev resultatet, är detta effektivare än distribution av 'våldta inte-armband'?
Citera
2023-07-06, 06:32
  #19
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskarsfeghethah
I Sverige blir länspolismästaren sparkad snett uppåt till polismästare om den orsakar dans mot gatuvåldet, jaha okej, hur gick det då, vad blev resultatet, är detta effektivare än distribution av 'våldta inte-armband'?

Hmm behövs nog en till dans. Gatuvåldet har ju ökat markant sedan det senast bjöds upp till dans.
Citera
2023-07-06, 07:30
  #20
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Hmm behövs nog en till dans. Gatuvåldet har ju ökat markant sedan det senast bjöds upp till dans.
Eller hur. Kommunalpolitikerna borde ha budgeterat mer för antivåldsdans!

Kommer ihåg vilket liv det var runt det här dådet. En annan tid. Ändå var det inte så länge sen. Idag skjuts det ihjäl 16-åringar till höger och vänster men det generar inte lika mycket uppmärksamhet.
Citera
2023-07-06, 08:46
  #21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi fortsätter i BoB.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback