Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-02-10, 17:43
  #1
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det här vill nog alla veta. Är ni trasiga människor som drömmer om A-kassa, eller är ni en samling högutbildade elitister? Jobbar ni måhända som journalister på era rika föräldrars nyhetsredaktioner?

Fill us in!
Citera
2008-02-10, 17:48
  #2
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Det här vill nog alla veta. Är ni trasiga människor som drömmer om A-kassa, eller är ni en samling högutbildade elitister? Jobbar ni måhända som journalister på era rika föräldrars nyhetsredaktioner?

Fill us in!

Tar studenten till sommaren från samhällsvetenskapligt program på gymnasiet, hoppas på att få jobb inom metallindustrin, det enda som finns här utöver butiker, och jag kan inte arbeta där då jag inte är det minsta service-minded. Men får jag inte jobb där jag söker som mest så får jag väl ta butiksjobb.
Citera
2008-02-10, 17:54
  #3
Medlem
Vad är en röding då?
En socialdemokrat?
Citera
2008-02-10, 17:59
  #4
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad är en röding då?
En socialdemokrat?

En röding är en sån som kallar sig för Lord Stalin, och som tror på kommunism.

För att nämna ett exempel.
Citera
2008-02-10, 18:09
  #5
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
En röding är en sån som kallar sig för Lord Stalin, och som tror på kommunism.

För att nämna ett exempel.

20 år
Diverse ströjobb under ungdomen, lumpen, satsar nu på att ta ut en dubbel examen i företagsekonomi och statsvetenskap samt lite deltidsarbeten på G. Vill efter universitetet jobba som utredare i några år för att senare starta eget utomlands.
Citera
2008-02-10, 18:11
  #6
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
20 år
Diverse ströjobb under ungdomen, lumpen, satsar nu på att ta ut en dubbel examen i företagsekonomi och statsvetenskap samt lite deltidsarbeten på G. Vill efter universitetet jobba som utredare i några år för att senare starta eget utomlands.

Är det bara jag som finner det ironiskt att du röstar rött för att senare flytta utomlands? Är det så sossesvinen resonerar, rösta rött och paja landet för att senare fly?
Citera
2008-02-10, 18:17
  #7
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
20 år
Diverse ströjobb under ungdomen, lumpen, satsar nu på att ta ut en dubbel examen i företagsekonomi och statsvetenskap samt lite deltidsarbeten på G. Vill efter universitetet jobba som utredare i några år för att senare starta eget utomlands.

Kul att du verkar lyckas i livet. Men varför röstar du rött om du ska flytta utomlands? Det går inte riktigt ihop, speciellt om du vill bli rik senare i livet. Och verkligen inte om du planerar att flytta från Sverige.

Hur har du tänkt här?
Citera
2008-02-10, 18:20
  #8
Medlem
Graspars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Kul att du verkar lyckas i livet. Men varför röstar du rött om du ska flytta utomlands? Det går inte riktigt ihop, speciellt om du vill bli rik senare i livet. Och verkligen inte om du planerar att flytta från Sverige.

Hur har du tänkt här?

Eh, va?
Menar du att nu när moderaterna sitter i regeringsställning får inte högerväljare flytta utomlands? Det finns många anledningar till att flytta utomlands som inte har med politik att göra, man kanske gillar vädret bättre eller vadfan som helst.
Citera
2008-02-10, 18:21
  #9
Medlem
Pseud0nyms avatar
Pluggar till lärare på ett av Sveriges större universitet.
Citera
2008-02-10, 18:24
  #10
Medlem
plles avatar
Bartender och reseledare. (nej inte på kuba)
Citera
2008-02-10, 18:49
  #11
Avstängd
RödaBaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Kul att du verkar lyckas i livet. Men varför röstar du rött om du ska flytta utomlands? Det går inte riktigt ihop, speciellt om du vill bli rik senare i livet. Och verkligen inte om du planerar att flytta från Sverige.

Hur har du tänkt här?

Well jag vill bli företagare för att hjälpa andra. Särskilt i andra världsdelar där befolkning behandlas som smuts. Tycker alla människor är lika mycket värda därför röstar jag rött. Alla har vi inte haft samma möjligheter och finner det omoraliskt för individer som har haft det någorlunda bra att inte återbörda något. Helst skulle jag vilja se hela samhällsstrukturen uppdragen med rötterna men nu får man ta att anpassa sig tills den dagen kommer.
Citera
2008-02-10, 19:00
  #12
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Well jag vill bli företagare för att hjälpa andra. Särskilt i andra världsdelar där befolkning behandlas som smuts. Tycker alla människor är lika mycket värda därför röstar jag rött. Alla har vi inte haft samma möjligheter och finner det omoraliskt för individer som har haft det någorlunda bra att inte återbörda något. Helst skulle jag vilja se hela samhällsstrukturen uppdragen med rötterna men nu får man ta att anpassa sig tills den dagen kommer.

Skulle du vilja se att kinesiska bolag etablerades i Sverige? Varför inte? Är de för röda?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback