Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-02-19, 21:24
  #25
Medlem
snuptiks avatar
Jag saknar helt personlig erfarenhet av ambulanser men enligt vad jag läst här på forumet så blandas väl polisen in enbart om man nämner att droger är inblandade när man ringer 112. Polisen åker ju inte ut med varje ambulansutryckning direkt så nåt skäl hade dom ju för att komma.

Jag är intresserad av hur detta funkar egentligen så att man vet ifall det skulle knasa nån gång. Att rädda liv är ju viktigare än att bli dömd för något men om det är möjligt att undvika polisen så vore det lärorikt med lite klarhet i hur man bör gå tillväga. Just denna osäkerhet och beslutsångest, speciellt i ett trippat tillstånd, är nog bland det värsta man kan uppleva och jag tycker du agerade helt rätt. Starkt av dig!

Du kommer nog få böter och om du bor hos din far är det dit polisen skickar sina brev och om han öppnar dessa får han ju reda på vad som hänt.
Citera
2008-02-20, 16:28
  #26
Medlem
RandomKnarkares avatar
Det är olagligt att öppna annans post..
Citera
2008-02-20, 19:53
  #27
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomKnarkare
Det är olagligt att öppna annans post..

Självklart. Men det är knepigt att anklaga sin förälder som har makten att sparka ut en om man är i en beroendesituation till denne rent ekonomiskt.
Citera
2008-02-21, 12:40
  #28
Medlem
Rymdresenärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnsey
När vi ändå är inne på ämnet sjukhus, så tänkte jag ställa en fråga.

Jag ska operera mig i mars. och jag röker ganska så mkt hasch nu för tiden, tror ni det är nånting dom kan märka av vid en operation?
Tror ni det kan påverka själva operationen på nå sätt?

även andra droger också iofs....
Jag gjorde en lättare operation för ungefär två år sen, då tog dom ju en massa blodprover och jag hade iaf THC i mig, kanske lite rester efter E eller tjack oxå. Ingen sa nåt om det, så tror inte dom kollar om dom inte har en anledning till att leta efter droger.
Citera
2008-02-21, 13:19
  #29
Medlem
Lokalizers avatar
Grymt att du ringde 112! Många som råkar ut för tråkiga saker pga att ingen "vågar" ringa för dom inte vill åka dit...

Hoppas att polisen har överseende med det, och låter dig slippa ett straff.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback