Jag har en dator som börjar bli segare en kola, jag har tre hårdiskar fulla och orkar inte med den längre. Så jag hade tänkt att formatera den totalt och instalera Windows Vista.
Så jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på:
Kan man låna en kompis Vista skivor (som endast är använda på en dator) eller måste man köpa/sno egna?
Det finns ingenting jag vill spara på datorn, vilket program tar bort allt?
Och vilket virusprogram är bäst? Jag får fnatt på AVG för det jäklas hela tiden.
Jag har en dator som börjar bli segare en kola, jag har tre hårdiskar fulla och orkar inte med den längre. Så jag hade tänkt att formatera den totalt och instalera Windows Vista.
Så jag har några frågor som jag hoppas att jag kan få svar på:
Kan man låna en kompis Vista skivor (som endast är använda på en dator) eller måste man köpa/sno egna?
Det finns ingenting jag vill spara på datorn, vilket program tar bort allt?
Och vilket virusprogram är bäst? Jag får fnatt på AVG för det jäklas hela tiden.
Väldigt tacksam för svar.
Första frågan är inte jag så hemma på, är det OEM skivor så kommer det inte fungera, så att skaffa egna skivor är nog att rekomendera.
När du installerar vista så får du upp en fråga var du vill installera någonstans, då är det bara att ta bort alla partitioner du ser, välja var du ska installera Vista. Sedan för att komma åt de andra diskarna så går du in i diskhaneraren i Vista och skapar partitioner på dem.
Du menar ett virusprogram som är gratis? Kan rekomenderar Avira Antivir i så fall. Annars är Nod32 ett bra val eller Bitdefender eller Kaspersky.
Men, nu ska jag bränna en skiva åt en kompis som behöver formatera sin dator.
Vilken torrent ska jag använda? Ska jag bara ladda hem det och sen bränna ut det? Om det bara är en, vilken fil ska jag bränna ut?
Är det tex en sån här torrent: Microsoft.Windows.XP.Professional.Student.Edition. SP2.Integrated.SWEDiSH-ETH0
info:
Microsoft Windows XP Professional Student Edition SP2 Integrated Swedish
RELEASE INFO
Release Date .[ 2007-06-28
Release Size .[ 38x15mb
Program Type .[ OS
Protection ...[ Gates?
Platform .....[ Windows
Language .....[ Swedish
Image Type ...[ ISO
INSTALL NOTES
1. Unrar and burn with Nero
2. Install using this cd-key:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx
No activation or validation is
required on this one.
RELEASE
NOTES
Thanks to NoPe for letting us use their
key. All credz for this one goes to NoPe.
Thanks guys.
Enjoy!
GROUP
Do NOT email us asking where to find our
releases or how you use them.
Men, nu ska jag bränna en skiva åt en kompis som behöver formatera sin dator.
Vilken torrent ska jag använda? Ska jag bara ladda hem det och sen bränna ut det? Om det bara är en, vilken fil ska jag bränna ut?
Är det tex en sån här torrent: Microsoft.Windows.XP.Professional.Student.Edition. SP2.Integrated.SWEDiSH-ETH0
info:
Microsoft Windows XP Professional Student Edition SP2 Integrated Swedish
RELEASE INFO
Release Date .[ 2007-06-28
Release Size .[ 38x15mb
Program Type .[ OS
Protection ...[ Gates?
Platform .....[ Windows
Language .....[ Swedish
Image Type ...[ ISO
INSTALL NOTES
1. Unrar and burn with Nero
2. Install using this cd-key:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx
No activation or validation is
required on this one.
RELEASE
NOTES
Thanks to NoPe for letting us use their
key. All credz for this one goes to NoPe.
Thanks guys.
Enjoy!
GROUP
Do NOT email us asking where to find our
releases or how you use them.
We do NOT mail/ftp/dcc missing files.
.. CONTACT ..
eth0@hush.ai
.. GREETiNGS ..
PERSONAL.: To all the real sceners
GROUPS...: CRUDE - NoPe - PARADOX - XiSO
FUCK OFF ALL P2P LAMERS!!
[ascii by kug]
All hjälp uppskattas
mvh
Nog fungerar den om du vill ha studentversion, packa upp tills du får massa filer och lägg i en mapp och sen bränner du ut den på en skiva och bootar från den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!